Η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα (με μπαταρία) για αγώνες ράλι για τους πελάτες του μηχανοκίνητου αθλητισμού (customer rally sport). Το ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο βασίζεται στο Corsa-e, που ήδη διατίθεται για παραγγελία, και θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA, 12-22 Σεπτεμβρίου), ενώ το 2020 η Opel και η ADAC θα ξεκινήσουν το ADAC Opel e-Rally Cup, το παγκοσμίως πρώτο πρωτάθλημα ενιαίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με τη νέα αγωνιστική κατηγορία, η Opel και η ADAC συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους. Το νέο Corsa-e αντικαθιστά τώρα το Adam στις ειδικές διαδρομές ράλι. Το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο αποδίδει 136 ίππους και ροπή 260Nm από στάση.

«Χρησιμοποιώντας ως βάση την έκδοση παραγωγής Corsa-e, είμαστε οι πρώτοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουμε αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι», δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.

Ο Hermann Tomczyk, πρόεδρος της ADAC Sport, σημείωσε: «Με το ADAC Opel e-Rally Cup φέρνουμε την ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά στην αγωνιστική σκηνή, υποστηρίζοντας κυρίως τους νεαρούς οδηγούς. Η καινοτόμος ιδέα και η συνεργασία με το Groupe PSA μας ανοίγει νέες προοπτικές, κυρίως στην υποστήριξη νέων οδηγών».

Αρχικά, το ADAC Opel e-Rally Cup θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των αγώνων του Γερμανικού Πρωταθλήματος Ράλι και άλλων επιλεκτικών διοργανώσεων. Η έναρξη προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2020. Τουλάχιστον δέκα προκριματικοί γύροι μέσα στο 2021 θα αποτελέσουν τη λεγόμενη «Super Season». Η ιδέα περιλαμβάνει μία πυραμίδα υποστήριξης για νέους οδηγούς και μία νέα έκδοση της επιτυχημένης ADAC Opel Rallye Academy, η οποία ιδρύθηκε το 2016.

Την εποχή εκείνη, πάνω από 1.000 άτομα νεαρής ηλικίας έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής οδηγών ράλι («rally casting»), που οδηγούσε απευθείας στο ADAC Opel Rallye Cup τους πλέον ταλαντούχους συμμετέχοντες. Η επιτυχημένη  φιλοσοφία θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί μέχρι την ανώτερη βαθμίδα του αγωνιστικού θεσμού των ράλι.

Μετά την αποφοίτησή τους από την Ακαδημία και το ADAC Opel e-Rally Cup, οι καλύτεροι νέοι οδηγοί θα προωθηθούν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Junior Rally με το νέο Corsa R2.

«Η Opel έχει, κατά παράδοση, ισχυρές διασυνδέσεις με το χώρο των ράλι», δήλωσε ο Lohscheller. «Μπορούμε να ανατρέξουμε με υπερηφάνεια σε πολυάριθμες επιτυχίες, όπως οι επτά τίτλοι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1982 με τους Walter Röhrl και Christian Geistdörfer με Opel Ascona 400. Τώρα, προχωράμε στο επόμενο στάδιο με ηλεκτροκίνηση και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα εκπλαγούν από τις επιδόσεις του νέου μας e-cup rally car».

Η εξέλιξη του Corsa-e Rally στο Rüsselsheim συνεχίζεται με ταχύ ρυθμό. Δεκαπέντε αυτοκίνητα προγραμματίζονται για το 2020/2021 ADAC Opel e-Rally Cup. Η τιμή του αυτοκινήτου της Opel Motorsport θα είναι πολύ χαμηλότερη από 50.000 ευρώ (καθαρή τιμή).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος

Ισχύς: 136 ίπποι

Ροπή: 260 Nm

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 50 kWh

Μετάδοση: Εμπρός κίνηση με διαφορικό Torsen

Ανάρτηση: Ανάρτηση Ράλι, Γόνατα McPherson με σφαιρικούς συνδέσμους

Τροχοί: 7 x 17; ET20

Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Φρένα: 4πίστονες δαγκάνες φρένων Αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι 332 x 28 χλστ., πίσω δίσκοι 264 x 12 χλστ., Ρυθμιζόμενη υδραυλική πίεση πέδησης στον πίσω άξονα -ειδική σχεδίαση για ανάκτηση ενέργειας, Προσαρμοζόμενη διαχείριση πέδησης και ανατροφοδότηση, Υδραυλικό αγωνιστικό χειρόφρενο (ταχείας απελευθέρωσης)

Πλαίσιο: Ελαφρύ αμάξωμα με ενσωματωμένο κλωβό ασφαλείας, Προστατευτικές ποδιές για κινητήρα και κιβώτιο, Ηλεκτρικός πυροσβεστήρας, μπαταρία ξηρού τύπου (στάνταρ στο διαμέρισμα του κινητήρα), Ταχυσύνδεσμοι για καπό και πίσω πόρτα

Ηλεκτρικό σύστημα: ESP, έλεγχος πρόσφυσης (TC) και ABS απενεργοποιημένα, Αγωνιστικές ενδείξεις με καταγραφέα δεδομένων, Νέο σύστημα προειδοποιήσεων ασφαλείας υψηλής τάσης (HV)

Προαιρετικά: Υπολογιστής ταξιδιού (Tripmaster) και πρόσθετος φωτισμός

Διαστάσεις

Μήκος: 4.060 χλστ.

Πλάτος: 1.770 χλστ. (5,0 χλστ. φαρδύτερο από το μοντέλο παραγωγής)

Ύψος: 1.440 χλστ. (5,0 χλστ. υψηλότερο από το μοντέλο παραγωγής)

Μεταξόνιο: 2.540 χλστ. (2,0 χλστ. μακρύτερο από το μοντέλο παραγωγής)

Νίκος Τσάδαρης