«Αγαπώ αυτό το αυτοκίνητο. Είναι πιο επιτυχημένο από το έργο τέχνης», είχε δηλώσει ο Andy Warhol, αφού μεταμόρφωσε την BMW M1 με τις πολύχρωμες πινελιές του, έχοντας χρειαστεί λιγότερο από μισή ώρα για να δημιουργήσει το τέταρτο έκθεμα της BMW Art Car Collection.
«Σαράντα χρόνια μετά, ο ενθουσιασμός για το σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο παραμένει αμείωτος», είχε προσθέσει. Ήδη το αμερικανικό είδωλο της Pop Art, διάσημο τότε σε όλο τον κόσμο, μοιραζόταν το ίδιο πάθος με πολλούς λάτρεις του αυτοκινήτου εκείνη την εποχή. Με την πάροδο του χρόνου, η γοητεία της μοναδικής έκδοσης που δημιούργησε ο Warhol αυξήθηκε. Πολλοί, μάλιστα, το θεωρούν το καλύτερο της συλλογής των Art Cars. Της ίδιας άποψης ήταν και ο φωτογράφος αυτοκινήτων, Stephan Bauer, με έδρα το Μόναχο, που αυθόρμητα προτίμησε την M1 του Warhol όταν επέλεγε το θέμα των ονείρων του σε τέσσερις τροχούς.
Πέρσι, ο Bauer (29) αναδείχτηκε νικητής του Διαγωνισμού των Social Media «Shootout 2018» που διοργάνωσε το BMW Group Classic και του δόθηκε η ευκαιρία για μία αποκλειστική φωτογράφηση με το BMW Art Car Νο4. Έτσι, προέκυψε μια σειρά φωτογραφιών προς τιμήν των 40 χρόνων της M1 που δημιούργησε ο Andy Warhol και αναδεικνύουν μέσα από μία εντελώς νέα οπτική ένα από τα πιο θρυλικά οχήματα της ιστορίας.
Πέντε καλλιτέχνες φωτογράφοι υπέβαλλαν τις καλύτερες φωτογραφίες του από τον κόσμο των κλασικών αυτοκινήτων BMW στο διαγωνισμό «Shootout 2018» που πραγματοποιήθηκε στην πλατφόρμα του Instagram. Το BMW Group Classic ένωσε τις δυνάμεις του με τις θυγατρικές εταιρίες BMW Culture, BMW Motorsport, BMW M GmbH και BMW σε αρκετές διεθνείς αγορές για το κοινό project. Αυτό επικέντρωσε την προσοχή των νεανικών target groups στις πολυάριθμες επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στο κυνήγι των ρεκόρ με οχήματα και κινητήρες BMW τα τελευταία 100 χρόνια.
Το βραβείο για το νικητή ήταν μία φωτογράφηση με όχημα της επιλογής του από την ολοκληρωμένη συλλογή του BMW Group Classic. Η επιλογή του νικητή ήταν η M1 στην ισχυρή αγωνιστική έκδοση 470 ίππων που κατασκευάζεται σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group 4. Πριν από 40 χρόνια, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο γιόρτασε το αγωνιστικό ντεμπούτο του στο πρωτάθλημα Procar και πέρασε στην ιστορία της Pop Art.
Με φόντο το κτίριο ενός παλιού εργοστασίου στην Κολωνία, ο Stephan Butler σκηνοθέτησε μία θεαματική αντίθεση ανάμεσα στα έντονα χρώματα του Art Car και το μελαγχολικό γκρι του εγκαταλελειμμένου βιομηχανικού κτιρίου. Στις λήψεις σε εξωτερικό χώρο που ακολούθησαν, φώτα λέιζερ περιέβαλαν την M1 συνθέτοντας μία άκρως μυστικιστική ατμόσφαιρα. Και στα δύο «σκηνικά», το Art Car έμοιαζε να αναδύεται μέσα από έναν εντελώς νέο κόσμο -πάντα με απόλυτη τελειότητα. Τα αποτελέσματα της φωτογράφησης αναρτήθηκαν στη σελίδα του Group Classic της μάρκας στο Facebook, αλλά και στο Instagram του Group Classic.
Το Art Car του Andy Warhol αποδείχτηκε ένα ονειρεμένο θέμα για την πρόσφατη φωτογράφηση στην Κολωνία. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης έκανε τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα για τους φωτογράφους. Πριν από 40 χρόνια, οι φωτογραφικές μηχανές δεν είχαν καν προλάβει να στηθούν, όταν ο Warhol είχε ήδη βάψει το αμάξωμα με όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Όπως μάλιστα εξήγησε αργότερα, η ταχύτητά του αντανακλούσε αυτό που ήθελε να εκφράσει με το έργο του: «Προσπάθησα να παρουσιάσω την ταχύτητα ως μία οπτική εικόνα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα, όλες οι γραμμές και τα χρώματα μεταμορφώνονται σε κάτι θολό και συγκεχυμένο».
Πολύ σύντομα, μετά και την τελευταία πινελιά, η M1 που φιλοτεχνήθηκε από τον Warhol απέδειξε πόσο γρήγορο μπορεί να είναι ένα έργο τέχνης. Τον Ιούνιο του 1979, η M1 με αριθμό εκκίνησης 76 έτρεξε στον 24Ωρο Αγώνα του Le Mans. Ο Γερμανός οδηγός Manfred Winkelhock, και οι Γάλλοι Hervé Poulain και Marcel Mignot οδήγησαν το Art Car στη δεύτερη θέση της κατηγορίας του και κατάφεραν να τερματίσουν στην 6η θέση της γενικής κατάταξης.
Νίκος Τσάδαρης