Το Ford Fiesta ST μπαίνει στη δεύτερη γενιά του και 5 χρόνια μετά την παρουσίαση της 6ης γενιάς Fiesta, έρχεται από τον επόμενο μήνα και επί ελληνικού εδάφους, για να συμπληρώσει τη γκάμα των «ST» επιλογών της εταιρείας.

Και όπως ακριβώς συνέβη και με το νέο Focus ST που λανσαρίστηκε πέρσι στην Ελλάδα, η Ford προσφέρει το νέο μικρό της «πύραυλο» με ένα μοτέρ χαμηλότερου κυβισμού από το παρελθόν που του επιτρέπει από τη μια, να είναι πιο ισχυρός και γρήγορος και από την άλλη, να βελτιώσει σημαντικά τις οικολογικές του επιδόσεις και να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Πιο δυναμικό αισθητικά

Στο αισθητικό κομμάτι, το νέο Fiesta ST βασίζεται πάνω στην ανανεωμένη γενιά του μοντέλου της Ford διαθέτοντας παράλληλα και κάποιες αισθητικές βελτιώσεις που τονίζουν το δυναμισμό της έκδοσης.

Έχουμε λοιπόν ένα περιφερειακό αεροδυναμικό body-kit, με επίκεντρο τις αλλαγές στο πίσω τμήμα και την προσθήκη μιας ευδιάκριτης αεροτομής αλλά και ενός ακόμη πιο ευδιάκριτου διαχύτη με διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Φυσικά, το νέο κορυφαίο Fiesta διαθέτει τα γνώριμα λογότυπα «ST» στο μπροστινό και το πίσω μέρος του, η κυψελοειδής μάσκα έρχεται απευθείας από το αντίστοιχο τμήμα του Ford Focus ST, ενώ οι ειδικής σχεδίασης τροχοί 17 ιντσών με 5 «παχιές» ακτίνες, ολοκληρώνουν τις αισθητικές του αλλαγές.

Κινητήρας: Ισχυρό μοτέρ για γρήγορες επιδόσεις

Ακολουθώντας πιστά το δρόμο του «downsizing», το νέο Fiesta ST αφήνει στην άκρη το 2λίτρο μοτέρ του πρώτης γενιάς μοντέλου και έρχεται με την ισχυρότερη έκδοση του 1,6 EcoBoost βενζινοκινητήρα που γνωρίζουμε από μεγαλύτερα μοντέλα της Ford (Focus, C-MAX, Mondeo).

Το μοτέρ αυτό αποδίδει 182 ίππους στις 5.700 στροφές και 240 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 και σύμφωνα με τη Ford, απαιτεί μόνο 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα δίνοντας έτσι σε αυτό το Fiesta ST, τον τίτλο του γρηγορότερου Fiesta στην ιστορία.

Στην πράξη, ο κινητήρας εμφανίζεται ιδιαίτερα πρόθυμος στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, έχει το ελάχιστο lag χαμηλά και απλώνει όλη του την ισχύ μετά το μέσο φάσμα των στροφών του.

Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο από την πλευρά του, έχει σφιχτή κλιμάκωση και ικανοποιεί κατά την αλλαγή των σχέσεων συμβάλλοντας στις γρήγορες επιταχύνσεις.

Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Ford υπόσχεται μέση τιμή 5,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 138 γρ./χλμ., μια βελτίωση δηλαδή της τάξεως του 20% σε σχέση με το παρελθόν.

Εσωτερικό: Σπορ αλλά όχι «πολεμικό»

Ακολουθώντας τη γενικότερη φιλοσοφία των μοντέλων ST, το νέο Ford Fiesta ST στο εσωτερικό του, λαμβάνει εκείνες τις σπορτίφ αλλαγές που τονίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης, χωρίς να αλλάζει εκ βάθρων από το εσωτερικό των υπολοίπων Fiesta.

Η πιο σημαντική λοιπόν από τις αλλαγές αυτές, είναι τα νέα σπορ καθίσματα της Recaro για τον οδηγό και το συνοδηγό, τα οποία παραπέμπουν σε αυτά του μεγαλύτερου Ford Focus ST.

Επίσης, είναι χαμηλότερα τοποθετημένα από πριν, ώστε να εντείνουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της έκδοσης.

Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες αλλαγές είναι πιο… διακριτικές, με ένα ελαφρώς πιο σπορ τριάκτινο τιμόνι (φέρει το λογότυπο «ST» στο κάτω τμήμα του), αλλά και νέες αλουμινένιες επενδύσεις σε πεντάλ και επιλογέα ταχυτήτων.

Στον τομέα της ποιότητας, το ταμπλό συνδυάζει όπως και στα υπόλοιπα Fiesta, μαλακά στην αφή πλαστικά στο πάνω μέρος του και σκληρά από εκεί και κάτω, με ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή.

Στο δρόμο: «Ψυχωμένο» και ιδιαίτερα ευχάριστο!

Το νέο Ford Fiesta ST βασίζεται πάνω στο πλαίσιο και την ανάρτηση των υπόλοιπων Fiesta, με τους μηχανικούς του αγωνιστικού τμήματος RS της Ford να προχωρούν σε μια σειρά από επεμβάσεις που τονίζουν τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά.

Έτσι, η ανάρτηση χαμηλώνει κατά 15 χλστ. και αποκτά πιο σφιχτή ρύθμιση, το τιμόνι έρχεται με πιο γρήγορη κρεμαγιέρα (2,4 στροφές από άκρη σε άκρη), ενώ στον εμπρόσθιο άξονα τοποθετείται το ηλεκτρονικό σύστημα eTVC που συνδυάζεται με το διαφοροποιημένο ESP προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ.

Στην πράξη, όλα τα παραπάνω έχουν προσδώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, με ιδιαίτερα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και γρήγορα περάσματα στις στροφές. Το ESP, για πρώτη φορά, ενεργοποιείται και απενεργοποιείται σε τρία στάδια (On, Off και Sport).

Στην τελευταία επιλογή, το αύστημα αφήνει το αυτοκίνητο σε μια κλειστή διαδρομή να απωλέσει ελεγχόμενα το πίσω μέρος του, με στιγμιαίο άφημα του πεντάλ, πριν το επαναφέρει ομαλά σε… τάξη συμβάλλοντας στην οδηγική ευχαρίστηση.

Το τιμόνι, από την πλευρά του, είναι αρκετά γρήγορο και μεταφέρει την πληροφορία σχεδόν αυτούσια στα χέρια του οδηγού, ωστόσο η αίσθησή του δεν είναι, τόσο μεστή, όσο αυτή του προηγούμενου Fiesta ST.

Πηγή: autotriti.gr