Οι περιοχές της Ασίας που βρέχονται από τον Ειρηνικό, είναι γνωστές ως οι πλέον επιρρεπείς σε καταστροφικές πλημμύρες. Κατά τη διάρκεια των μουσώνων, επικρατούν βροχοπτώσεις των 400χλστ, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για τους οδηγούς, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις της Ταϊλάνδης, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων, όπου οι ισχυρές βροχοπτώσεις μπορεί να προκαλέσουν πλημμύρες, δημιουργώντας καθυστερήσεις και πρόσθετα θέματα ασφάλειας.
Αναζητώντας λεπτομερέστερα τις πόλεις που πλήττονται περισσότερο από τις πλημμύρες που προκαλούνται από τους μουσώνες, στην Μπανγκόκ η βροχερή περίοδος φτάνει στο ζενίθ της τον Σεπτέμβριο, με τις υψηλότερες βροχοπτώσεις να είναι περίπου στα 350χλστ.
Το γεγονός αυτό, μπορεί να διαταράξει την καθημερινή ζωή των κατοίκων της πόλης, με πρόσφατο παράδειγμα αυτό του 2017, όπου οι πλημμύρες στην πόλη επηρέασαν περισσότερα από 3.000 οχήματα, με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις να ξεπερνούν τα 1,3 εκατομμύρια ευρώ. Η Τζακάρτα, από την άλλη πλευρά, βιώνει την περίοδο των ισχυρών βροχών από τον Νοέμβριο, φτάνοντας το υψηλό των 402χλστ τον Ιανουάριο. Τον Απρίλιο του 2019, πλημμύρες έπληξαν 37 περιοχές στην Τζακάρτα. Η Ανατολική Τζακάρτα πληγώθηκε περισσότερο, αντιπροσωπεύοντας 21 από τις συνολικά πληγείσες περιοχές και με περισσότερους από 2.370 πλημμυροπαθείς κατοίκους. Παράλληλα, η βροχερή περίοδος της Μανίλα κορυφώνεται τον Αύγουστο με τις υψηλότερες βροχοπτώσεις να αγγίζουν τα 473χλστ. Το 2018, η εποχή των μουσώνων επηρέασε περισσότερες από 288.860 οικογένειες από 21 επαρχίες, σε ολόκληρη τη χώρα.
Η Nissan, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί και τα οχήματά τους δεν θα παραμείνουν αδρανοποιημένα όταν εμφανιστούν οι μουσώνες, μοιράζεται πέντε κορυφαίες συμβουλές οδήγησης σε πλημμύρες, με λεπτομέρειες για το πώς το Nissan Terra, με την ικανότητα του να «βυθίζεται» σε βάθος νερού έως 800 χλστ, επιτρέπει στους κατοίκους των περιοχών αυτών να πάνε οπουδήποτε (GoAnywhere). Συγκεκριμένα:
- Γνωρίστε το μέγιστο βάθος βύθισης του οχήματος σας: αυτό το ύψος έχει οριστεί για κάθε όχημα, με βάση που βρίσκονται τα ευάλωτα συστήματα, όπως το φίλτρο αέρα και το ντιστριμπιτέρ. Για παράδειγμα, το Terra προσφέρει στους οδηγούς 225χλστ απόστασης από το έδαφος για να περάσουν με σιγουριά μέχρι και 800χλστ νερού.
- Οδηγήστε στο νερό με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη από 3 χλμ. /ώρα: αυτό μειώνει την πιθανότητα εισόδου νερού στον κινητήρα μέσω του φίλτρου αέρα και βλάβης των ηλεκτρικών εξαρτημάτων, καθώς δημιουργεί ένα «κύμα τόξου» μπροστά από το όχημα και μια πίεση στο επίπεδο του νερού, γύρω από την θέση του κινητήρα.
- Κρατήστε μια σταθερή ταχύτητα και μην αφήνετε το γκάζι: αυτό εμποδίζει το νερό να πλημμυρίσει τον κινητήρα, μέσω του σωλήνα εξάτμισης. Με χαρακτηριστικά όπως το Hill Start Assist, το Terra διαχειρίζεται με ασφάλεια τις κλίσεις και τις ανηφόρες, αποτρέποντας το όχημα από το να κυλήσει προς τα πίσω. Διατηρεί πίεση στο φρένο για λίγα δευτερόλεπτα, παρέχοντας αρκετό χρόνο για να μεταβείτε από το πεντάλ του φρένου στο γκάζι.
- Επιχειρήστε το πέρασμα με ένα όχημα κάθε φορά: έτσι δεν θα αναγκαστείτε να σταματήσετε στη μέση των πλημμυρισμένων δρόμων, εάν το προπορευόμενο όχημα ακινητοποιηθεί.
- Αφού περάσετε με ασφάλεια έναν χείμαρρο, ελέγξτε για τυχόν βλάβες ή φερτά υλικά στο όχημά σας. Ελέγξτε το όχημα και το χώρο του κινητήρα για τυχόν σημάδια από συντρίμμια και λοιπά υλικά, που θα μπορούσαν να παγιδευτούν μέσα. Χρήσιμο εργαλείο, αποτελεί η οθόνη Advanced Drive – Assist της Nissan, καθώς παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για το Terra, από την πίεση των ελαστικών μέχρι το σύστημα 4×4. Το πιο σημαντικό, μέσω του Έξυπνου Κεντρικού Καθρέπτη Πίσω Θέασης, το Terra επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια ξεκάθαρη εικόνα τόσο για ολόκληρη την οικογένεια, όσο και για την πίσω πλευρά του οχήματος, μέσω μιας κάμερας στην πίσω πόρτα.
Διαβάζοντας τα παραπάνω ίσως να αναρωτηθείτε: Μα έχουμε μουσώνες στην Ελλάδα;
Η απάντηση είναι: Έχουμε πλέον ξαφνικές και έντονες βροχοπτώσεις, οι οποίες συχνά πυκνά οδηγούν στον θάνατο, οδηγούς που δεν ήξεραν, δεν εκτίμησαν, ή αψήφησαν.
Ας κρατήσουμε λοιπόν στο μυαλό μας τις παραπάνω συμβουλές, ώστε να τις αξιοποιήσουμε στην επόμενη νεροποντή, ακόμα κι αν δεν οδηγούμε Terra.
Νίκος Τσάδαρης