Η Ford παρουσίασε το νέο Puma, ένα συμπαγές crossover μοντέλο εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV, που συνδυάζει την εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων.
Το νέο Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με ιδιαίτερα στιλιστικά στοιχεία, όπως είναι οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές. Οι συμπαγείς αναλογίες του νέου crossover μοντέλου, προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.
Οι υποψήφιοι χρήστες του Puma, θα έχουν στην διάθεσή τους δυναμικές επιδόσεις, άμεση απόκριση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt της Ford. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών, 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει έως 155 ίππους.
Ανάμεσα στις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις, περιλαμβάνονται:
- Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring.
- Νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος
Το νέο Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat).
Εμφάνιση
Με κομψή, σπορτίφ και γοητευτική σχεδίαση, το νέο Puma έρχεται να αναβαθμίσει την αρχιτεκτονική μοντέλων της κατηγορίας B της Ford υιοθετώντας ένα πλαίσιο με βελτιστοποιημένο μεταξόνιο και μετατρόχια, τα οποία εξασφαλίζουν μοναδικές αναλογίες που δεν περνούν απαρατήρητες.
Διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ υιοθετώντας μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της ισορροπίας των αναλογιών. Η ομάδα σχεδίασης «πάντρεψε» τις χαρακτηριστικές αναλογίες με εντυπωσιακές επιφάνειες δημιουργώντας σε συνεργασία με τους μηχανικούς της εταιρείας ένα αυτοκίνητο με στυλ, εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό και μεγάλο χώρο αποσκευών.
Οι όμορφες γραμμές συναντώνται και στις πλευρικές επιφάνειες με τα διογκωμένα τόξα των θόλων των τροχών να τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα της κατασκευής. Το εμπρός τμήμα φέρει προβολείς σε σχήμα κανό, τοποθετημένους στην κορυφή των φτερών, ενώ οι προβολείς ομίχλης LED βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ενσωματωμένοι στις εμπρός «αεροκουρτίνες» που απομακρύνουν τη ροή αέρα από τους εμπρός τροχούς μειώνοντας το στροβιλισμό και βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Οι διευρυμένες αναλογίες του Puma αναδεικνύονται περισσότερο χάρη στην «πλευστή» σχεδίαση των πυλώνων Α. Αυτή η σύνδεση της μεσαίας γραμμής με το πάνω τμήμα της καμπίνας τοποθετεί την οπτική μάζα της τελευταίας πιο πίσω δημιουργώντας έτσι μία δυναμική και παράλληλα κομψή σιλουέτα.
Εκδόσεις
Το νέο Puma λανσάρεται σε διαφορετικές εκδόσεις που αντανακλούν τις προτιμήσεις των πελατών, όπως για παράδειγμα το Puma ST-Line και το Puma Titanium.
Το Puma Titanium διαθέτει ζάντες αλουμινίου 18″ Pearl Grey και στοιχεία χρωμίου στη μάσκα, τις πλαϊνές ποδιές και τους προβολείς ομίχλης. Ο πίσω διαχύτης και η ποδιά φέρουν μεταλλικό γκρι φινίρισμα, ενώ τα πλαίσια των παραθύρων φέρουν μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Στο εσωτερικό, το Puma Titanium προσφέρεται με δερμάτινο τιμόνι και ξύλινες επενδύσεις για τη στεφάνη και των πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά υφασμάτινα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών.
Το Puma ST-Line, έκδοση εμπνευσμένη από τις δημιουργίες της Ford Performance, προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18″ ή προαιρετικά με 19″ και σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα ST-Line διαθέτει μαύρα ματ στοιχεία και γυαλιστερό πλαίσιο, το οποίο συναντάται και στους προβολείς ομίχλης. Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης μιας μεγαλύτερης αεροτομής στο τελείωμα της οροφής.
Στα σπορ στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της έκδοσης ST-Line περιλαμβάνονται και τα εμπρόσθια αεροδυναμικά βοηθήματα-φτερά, τα οποία κατευθύνουν τον αέρα στις «αεροκουρτίνες». Κυρίαρχα στοιχεία στο εσωτερικό, είναι ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και χαρακτηριστική κόκκινη ραφή, η οποία διατίθεται και στην περίπτωση εγκατάστασης των προαιρετικών ημιδερμάτινων καθισμάτων. Ο σπορ χαρακτήρας αναδεικνύεται επίσης από πολλά ακόμα στιλιστικά στοιχεία, όπως τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η χαρακτηριστική μαύρη επένδυση στο εσωτερικό τμήμα της οροφής.
Η παλέτα των 10 διαθέσιμων εξωτερικών αποχρώσεων του νέου Puma περιλαμβάνει τις Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic και Metropolis White.
Πρακτικότητα – Χώροι
Το ξεχωριστό στιλ του νέου Puma συνδυάζεται με την πρακτικότητα ενός κόμπακτ crossover, που υποστηρίζεται από καινοτόμες προτάσεις αποθήκευσης δίνοντας με τον τρόπο αυτό λύση σε προβλήματα της καθημερινότητας. Έτσι, το νέο Puma έρχεται να προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 εκ, πλάτους 97 εκ και ύψους 43 εκ.
Επιπλέον, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.
Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 χλστ., μήκους 752 χλστ. και βάθους 305 χλστ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ (όπως φυτά, για παράδειγμα) σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό.
Για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, το πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Puma μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, διαμορφώνοντας τρεις διαφορετικές θέσεις:
- Στην κάτω θέση επιτυγχάνεται η μέγιστη διαθέσιμη χωρητικότητα με κάλυψη του Ford MegaBox
- Στην πάνω θέση ο υποδαπέδιος χώρος αυξάνεται και το πάτωμα έρχεται στο ίδιο επίπεδο με την αναδιπλωμένη δεύτερη σειρά καθισμάτων
- Όταν αφαιρείται, το δάπεδο μπορεί να αποθηκευτεί κάθετα στην πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη μεταφορική χωρητικότητα που φτάνει τα 456 λίτρα
Το ρυθμιζόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Puma διαθέτει κυψελοειδή δομή εμπνευσμένη από τα εξαγωνικού σχήματος στοιχεία που χρησιμοποιούνται σήμερα για την κατασκευή εξαρτημάτων αεροσκαφών και super cars, ώστε να εξασφαλίζεται υψηλότερη αντοχή.
Η φόρτωση των αποσκευών στο νέο Puma είναι μία πολύ απλή υπόθεση, χάρη στην hands-free λειτουργία της πίσω πόρτας. Το σύστημα παρέχει πρόσβαση στο χώρο αποσκευών ακόμα και όταν τα χέρια του χρήστη κρατούν ψώνια ή σπορ εξοπλισμό ή ακόμα και ένα παιδί στην αγκαλιά. Η πόρτα ανοίγει με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Η πίσω πόρτα προσφέρει επίσης μία ακόμα καινοτομία, χάρη στη μορφή της ενσωματωμένης στην πίσω πόρτα εταζέρας. Με τον τρόπο αυτό η Ford έρχεται να δώσει απάντηση στο ερώτημα που αφορά στο πού μπορεί να τοποθετείται κάθε φορά η εταζέρα κατά τη φόρτωση, εκφόρτωση και μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Πιο συγκεκριμένα, το κάλυμμα μετακινείται σε συνδυασμό με την πίσω πόρτα, με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Επίσης, το εύκαμπτο αυτό κάλυμμα μπορεί εύκολα να πάρει τη μορφή των ογκωδών αντικειμένων που τυχόν φιλοξενούνται στο χώρο φόρτωσης του αυτοκινήτου.
Κινητήρες
Οι αγοραστές του νέου Puma θα είναι από τους πρώτους που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής της Ford, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να αυξάνει την απόδοση, την απόκριση, τις επιδόσεις και συνολικά την απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών τρικύλινδρο κινητήρα καύσης 1.0L EcoBoost, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το «έξυπνο», αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα, παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:
- «Υποκατάσταση ροπής», που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η «Υποκατάσταση ροπής» συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 γρ./χλμ. και κατανάλωσης από 5,4 λτ./100 χλμ. για την έκδοση των 125 ίππων, καθώς και εκπομπών CO2 από 127 γρ./χλμ. και κατανάλωσης από 5,6 λτ./100 χλμ. για την έκδοση των 155 ίππων.
- «Υποβοήθηση ροπής», που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις με πλήρες φορτίο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο (και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές) για βελτιστοποιημένες επιδόσεις
Η ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόκριση, με έως 50% περισσότερη διαθέσιμη ροπή κυρίως στις χαμηλότερες στροφές, πετυχαίνοντας μία πιο ευέλικτη και συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ/ώρα, ή ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.
Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης EcoBoost και EcoBlue diesel, που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων θα προσφέρει εκπομπές CO2131 γρ/χλμ και κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. Μία diesel έκδοση και ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα πλαισιώσουν τη γκάμα μετά το λανσάρισμα του μοντέλου.
Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid, διαθέτουν επίσης σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου για τον τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Πλαίσιο- Ανάρτηση
Το νέο Puma βελτιστοποιεί περαιτέρω την αρχιτεκτονική της κατηγορίας Β της Ford, που «ευθύνεται» για την άριστη οδική συμπεριφορά του Fiesta. Ένας νέος, ημιάκαμπτος πίσω άξονας με πιο σφικτή αντιστρεπτική ράβδο, μεγαλύτερα αμορτισέρ, πιο άκαμπτα σαϊλεντμπλοκ και βελτιστοποιημένες άνω βάσεις στην ανάρτηση, μειώνουν τις τριβές και αυξάνουν την ακαμψία του πλαισίου δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά.
Τεχνολογίες ασφάλειας
Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «μπουκέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Όλα τα συστήματα αυτά έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να καθιστούν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ακόμα πιο ασφαλή.
Με την υποστήριξη του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Τέλος, μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.
Το Stop & Go επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.
Η νέα λειτουργία Local Hazard Information (που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect) μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων.
Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από το HERE Technologies, τα οποία προέρχονται από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο cloud.
Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους.
Επιπλέον, μία πίσω ευρυγώνια κάμερα αποτυπώνει εικόνα 180 μοιρών που προβάλλεται σε οθόνη αφής μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε πεζοί, δικυκλιστές και άλλα οχήματα να γίνονται καλύτερα αντιληπτοί όταν το όχημα εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.
Ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς του νέου Puma να κάνουν όπισθεν με μεγαλύτερη σιγουριά είναι το Blind Spot Information System (BLIS) της Ford με Cross Traffic Alert. Το BLIS είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει και τα φρένα για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή τη μείωση των επιπτώσεών της, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
Το Active Park Assist με Perpendicular Parking βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα. Επίσης, η τεχνολογία Auto μειώνει αυτόματα την ένταση φωτισμού της μεγάλης σκάλας του Puma ώστε να μην «τυφλώνονται» οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί.
Βελτιώνοντας περαιτέρω το σύστημα Lane-Keeping της μάρκας, η λειτουργία Road Edge Detection είναι σε θέση να αναγνωρίζει πού τελειώνει ο δρόμος και αρχίζει το πεζοδρόμιο ή το γρασίδι. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή στο τιμόνι για να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο.
Οι τεχνολογίες του νέου Puma βοηθούν επίσης τους οδηγούς να κινούνται με άνεση σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων. Η τεχνολογία Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης, μία αναβαθμισμένη έκδοση της τεχνολογίας με ευρυγώνια κάμερα που βοηθά στον καλύτερο εντοπισμό των κινήσεων των πεζών.
Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η τεχνολογία Post-Collision Braking συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.
Πρόσθετες τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα, είναι οι εξής:
- Evasive Steering Assist: το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το Evasive Steering Assist υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
- Wrong Way Alert: το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο
Καινοτόμο και φιλόξενο εσωτερικό
Το καινοτόμο και αναβαθμισμένο εσωτερικό του νέου Puma είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους οδηγούς να έχουν τον έλεγχο, προσφέροντάς τους ένα «καταφύγιο» μακριά από την πίεση της καθημερινότητας.
Τα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, αναζωογονούν τους καταπονημένους μύες και συμβάλλουν σε πιο ξεκούραστα ταξίδια. Το σύστημα μασάζ διαθέτει τρεις θαλάμους και τρία επίπεδα ρύθμισης της έντασης με προσαρμοζόμενες κατευθύνσεις περιστροφής.
Τα εμπρός καθίσματα υιοθετούν μία ανάγλυφη σχεδίαση λεπτής πλάτης που μεγιστοποιεί τον ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα των επιβατών της δεύτερης σειράς. Την ίδια στιγμή, η σχεδίαση των πίσω καθισμάτων είναι τέτοια ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των επιβατών από το αυτοκίνητο. Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος.
Ανάλογα με την έκδοση, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρονται με αφαιρούμενα καλύμματα με ενσωματωμένο φερμουάρ που διευκολύνει την αφαίρεσή τους με το ένα χέρι, τα οποία πλένονται ώστε να διατηρείται το εσωτερικό σαν καινούργιο. Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν ακόμα περισσότερες δυνατότητες να εξατομικεύσουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου τους με διαφορετικά χρώματα και σχέδια.
Επιπλέον, μία πλήρους μήκους ανοιγόμενη πανοραμική οροφή, η οποία αποτελείται από δύο σχεδόν πλήρους πλάτους ενισχυμένες, φιμέ κρυστάλλινες επιφάνειες, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας για τους εμπρός και πίσω επιβάτες.
Για να μπορούν οι οδηγοί να ανταποκρίνονται στις επαγγελματικές και κοινωνικές υποχρεώσεις τους, μεταξύ των καινοτόμων χαρακτηριστικών του νέου μοντέλου είναι μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για άνετη επαναφόρτιση των smartphones εν κινήσει. Καταργώντας την ανάγκη χρήσης μιας από τις δύο θύρες USB για τη σύνδεση καλωδίου, η επιφάνεια φόρτισης βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων ανιχνεύοντας συμβατές συσκευές για αυτόματη ενεργοποίηση της φόρτισης.
Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, ενώ είναι σε εξέλιξη η ασύρματη φόρτιση, επιτρέποντας στους οδηγούς να ελέγχουν τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα προσφέρει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8″ που μπορεί να λειτουργεί μέσω κινήσεων των δακτύλων (pinch & swipe).
Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα, καθώς και η δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος θυρών και εκκίνησης κινητήρα για μοντέλα εφοδιασμένα με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Επίσης, ένα προαιρετικό ηχοσύστημα της B&O έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μία μοναδική εμπειρία ήχου, ανεξαρτήτως οδηγικών συνθηκών.
Το σύστημα 10 ηχείων περιλαμβάνει ένα subwoofer 150 x 200 χλστ ενσωματωμένο στο χώρο αποσκευών, που δεν μειώνει τη χωρητικότητά του, εξασφαλίζοντας έναν μοναδικό μπάσο ήχο. Οι θέσεις των tweeter έχουν βελτιστοποιηθεί για να παράγουν «συναυλιακή ακουστική» στο επίπεδο των καθισμάτων, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ήχο υψηλής ποιότητας. Το σύστημα χρησιμοποιεί Ενισχυτή Επεξεργασίας Ψηφιακού Σήματος 575-watt (Digital Signal Processing Amplifier) που ελέγχει τη μίξη και την ισοστάθμιση, συμπεριλαμβανομένου ενός επιλέξιμου Surround Sound.
Επιπλέον, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν την απεικόνιση των πληροφοριών που οι ίδιοι επιθυμούν, συμπεριλαμβανομένων των ειδοποιήσεων από τα συστήματα υποβοήθησης και πλοήγησης. Ο πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί την τεχνολογία free-form που επιτρέπει την οπτική ένταξη των πάνω άκρων στη σχεδίαση του εσωτερικού, αλλά και τη διαμόρφωση σχημάτων πέραν του παραδοσιακού ορθογώνιου.
Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 24 bit «true colour» παράγει λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας, πιο διαισθητικές εικόνες και εικονίδια, τα οποία απεικονίζονται σε όλο το χρωματικό φάσμα και είναι πιο φωτεινά, λιγότερο κουραστικά στο μάτι και πιο ευανάγνωστα.
Το νέο Puma θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος της χρονιάς και θα κατασκευάζεται με υψηλά κατασκευαστικά και ποιοτικά στάνταρ, τα οποία εξασφαλίζει το εργοστάσιο της μάρκας που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, μετά από σχετική επένδυση ύψους σχεδόν 1,5 δις ευρώ από το 2008 μέχρι και σήμερα.
Νίκος Τσάδαρης