Η Opel γίνεται ηλεκτρική. Με τη νέα, έκτη γενιά Corsa, ο Γερμανός κατασκευαστής προσφέρει για πρώτη φορά μία ηλεκτρική έκδοση (με μπαταρία) με αυτονομία 330 km (WLTP1, προκαταρκτική τιμή). Η πρώην γερμανική εταιρία επέλεξε το δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας, το Corsa, για να φέρει την ηλεκτροκίνηση στο ευρύ κοινό. Η παραγγελιοληψία για την έκτη γενιά Corsa θα ξεκινήσει σε μερικές εβδομάδες με πρώτο το Corsa-e, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν εκδόσεις πετρελαίου και βενζίνης.
Ισχύς 100kW (136 ίπποι), αυτονομία 330 χλμ.
Το νέο Corsa-e υιοθετεί προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Με αυτονομία 330 χλμ, σύμφωνα με το WLTP1, το 5θέσιο Corsa-e είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση χωρίς περιορισμούς. Η μπαταρία 50 kWh μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της (ταχεία φόρτιση) σε 30 λεπτά. Το Corsa-e υποστηρίζει όλες τις επιλογές φόρτισης (μέσω καλωδίου, επιτοίχιου πίνακα ή ταχυφορτιστή), ενώ η μπαταρία καλύπτεται από οκταετή εγγύηση. Η κατάσταση φόρτισης μπορεί να ελέγχεται μέσω της εφαρμογής “myOpel”, με σκοπό τη βελτιστοποίηση του χρόνου και του κόστους φόρτισης, σε όλες τις περιπτώσεις.
Επιπλέον, η αυτονομία μπορεί να προσαρμόζεται από τον οδηγό, ο οποίος έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport). Το Sport mode αυξάνει την απόκριση και τη δυναμική συμπεριφορά, με μέτριες επιπτώσεις στην αυτονομία. Στο Eco mode, το Corsa-e γίνεται δρομέας μεγάλων αποστάσεων, αυξάνοντας σημαντικά την αυτονομία, χωρίς να επηρεάζεται το επίπεδο άνεσης.
Το σύστημα κίνησης του Corsa-e συνδυάζει οδήγηση μηδενικών ρύπων με μέγιστη οδηγική απόλαυση. Με ισχύ 100kW (136 ίπποι) και μέγιστη, άμεσα διαθέσιμη, ροπή 260 Nm, επιτυγχάνει αξιοσημείωτη απόκριση, ευελιξία και δυναμικές επιδόσεις. Το Corsa-e χρειάζεται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 50 χλμ/ώρα, και μόνο 8,1 δεύτερα την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα, τιμές εφάμιλλες σπορ αυτοκινήτων.
Η εμφάνιση του ηλεκτρικού Corsa-e υποστηρίζεται από σπορ σχεδίαση, ενώ οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις των προηγούμενων γενιών έχουν διατηρηθεί. Με μήκος 4,06 μ, το μοντέλο παραμένει ένα ευέλικτο, πρακτικό 5θέσιο, με έξυπνη διάταξη χώρων. Η γραμμή οροφής παραπέμπει σε μοντέλο coupé και είναι 48 χλστ χαμηλότερη από αυτή του προκατόχου του, χωρίς όμως να περιορίζει το χώρο για το κεφάλι των επιβατών. Ο οδηγός κάθεται 28 χλστ χαμηλότερα. Η οδική συμπεριφορά και οι δυναμικές επιδόσεις ωφελούνται από το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η πιο άμεση απόκριση και η δυναμική συμπεριφορά αυξάνουν την απόλαυση πίσω από το τιμόνι. Το μοντέρνο εσωτερικό, με πλήρως ψηφιακό cockpit μπορεί να αναβαθμιστεί περαιτέρω με δερμάτινα καθίσματα.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια
Τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης οδηγού, που κατά κανόνα χαρακτηρίζουν ανώτερες κατηγορίες οχημάτων, κάνουν το ντεμπούτο τους στο Corsa-e. Ένα από αυτά είναι το προσαρμοζόμενο, αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix, που η μάρκα προσφέρει για πρώτη φορά στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Τα οκτώ στοιχεία LED, ελεγχόμενα από μια εμπρός κάμερα υψηλής ανάλυσης νέας γενιάς, προσαρμόζουν συνεχώς τη φωτεινή δέσμη στις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες και στο περιβάλλον.
Προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού αυξάνουν αισθητά το επίπεδο ασφάλειας. Χάρη στη νέα εμπρός κάμερα, το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης ανιχνεύει τώρα πρόσθετες πληροφορίες, όπως σήματα LED. Τα όρια ταχύτητας δε που αποθηκεύονται στο σύστημα εμφανίζονται στην οθόνη. Προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας με την υποστήριξη ραντάρ και σύστημα προστασίας flank-guard που λειτουργεί με αισθητήρα κάνουν την πρεμιέρα τους στο νέο Corsa. Επίσης διατίθεται σύστημα υποβοήθησης πλαϊνού τυφλού σημείου και μία ποικιλία συστημάτων υποβοήθησης στάθμευσης.
Συστήματα πολυμέσων με υπηρεσία τηλεματικής
Νέα συστήματα infotainment διασφαλίζουν πλήρη συνδεσιμότητα για τους οδηγούς και τους επιβάτες του νέου Corsa. Το Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0”, όπως και η πρόταση Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 10,0”, προσφέρουν επίσης τη νέα υπηρεσία τηλεματικής “Opel Connect”.
Χρήσιμες λειτουργίες, όπως Live Navigation με ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, καθώς και άμεση σύνδεση με τις υπηρεσίες οδικής βοήθειας και κλήσης έκτακτης ανάγκης, παρέχουν πρόσθετη ξεγνοιασιά σε οδηγούς και επιβάτες.
Νίκος Τσάδαρης