Το νέο Evoque είναι το πιο μικρό (συνολικό μήκος στα 4.350 χιλ.), το πιο ελαφρύ (βάρος από 1.600 κιλά) και συνάμα το πιο οικονομικό/οικολογικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ (ρύποι CO2 έως και 130 γρ./χιλιόμετρο). Το νέο Evoque είναι κατά 430 χιλιοστά κοντύτερο και 187 χιλιοστά χαμηλότερο από το Range Rover Sport, όμως αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι υπολείπεται σε πολυτέλεια. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο ως τετρακίνητο αλλά και ως αποκλειστικά προσθιοκίνητο, ενώ θα διαθέτει γκάμα με 3 κινητήρες εκ των οποίων οι πετρελαιοκινητήρες θα εξοπλίζονται με σύστημα stop&start, και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων για όλες τις εκδόσεις.

Οδική συμπεριφορά
Η Range Rover υπόσχεται κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου με πληθώρα συστημάτων, όπως το σύνολο «Adaptive Dynamics» που περιλαμβάνει και την ανάρτηση MagneRide, ενώ για τους πιο μυημένους θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Evoque έχει διανύσει 8.000 χιλιόμετρα στην εξαντλητική πίστα του Nurburgring! Η ανάρτηση MagneRide πάντως είναι σε θέση να μεταβάλλει συνεχώς την απόσβεση των αμορτισέρ μεταξύ των ρυθμίσεων soft-hard ελέγχοντας την έως και 1.000 φορές το δευτερόλεπτο, ενώ για την αποτελεσματική κίνηση σε κάθε έδαφος θα υπάρχει το σύστημα Terrain Response, γνωστό και από τα Land Rover.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του νέου Evoque είναι ότι οι τροχοί του είναι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της Land Rover, Gerry McGovern εξυπηρετεί τέσσερις σκοπούς. Ο πρώτος είναι ότι ενισχύει την σπορ όσο και δυναμική εικόνα του Evoque, ο δεύτερος είναι ότι προσφέρει τα μέγιστα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ο τρίτος είναι ότι το μοντέλο έχει πολύ μικρούς πρόβολους εμπρός/πίσω για την πιο αποτελεσματική κίνηση του εκτός δρόμου (καλύτερες γωνίες προσέγγισης/διαφυγής), και ο τέταρτος είναι ότι εξασφαλίζει καλύτερη διάταξη εσωτερικών χώρων.

Κινητήρες
Από πλευράς κινητήριων συνόλων το νέο Evoque θα χρησιμοποιεί ένα σύνολο βενζίνης 2,0 λίτρων και δύο διαβαθμίσεις του πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, εκ των οποίων όλα χρησιμοποιούν υπερτροφοδότηση. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων αποδίδει 240 ίππους, ενώ οι δυο διαβαθμίσεις του κινητήρα πετρελαίου των 2,2 λίτρων αποδίδουν 150 και 190 ίππους με την τελευταία να έχει εκπομπές ρύπων CO2 στα 149 γρ./χιλιόμετρο (με το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο). Αντίστοιχα, η χειροκίνητη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων σημειώνει εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 130 γρ./χιλιόμετρο.

Εξοπλισμός/τεχνολογία
Η υψηλή τεχνολογία βέβαια δεν σταματά εδώ, αφού η λίστα του επιπλέον εξοπλισμού του νέου Range Rover Evoque περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων όπως: Park Assist, οθόνη αφής 8 ιντσών με λειτουργία dual-view, σύστημα Blind Spot για τα νεκρά σημεία που δεν βλέπει ο οδηγός, λειτουργία «Surround Camera System» με πέντε ψηφιακές κάμερες που προβάλλουν τα πάντα γύρω από το αυτοκίνητο (συμπεριλαμβανομένης και της κάμερας οπισθοπορείας), διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία Timed Climate (ρυθμίζεται από τον οδηγό και ενεργοποιείται για να ζεστάνει η να ψύξει το όχημα ενώ αυτό είναι σταθμευμένο), GPS, τηλεοράσεις 8 ιντσών στα πίσω προσκέφαλα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός (επίσης με παρμπρίζ και τιμόνι), και ηχοσύστημα με 17 ηχεία!

Εξωτερικά, τα εμπρός φανάρια έχουν περιγράμματα με τεχνολογία LED, ενώ πίσω είναι αποκλειστικά LED, με την ίδια τεχνολογία να υιοθετείται και στον φωτισμό του εσωτερικού, ενώ μάλιστα ο οδηγός μπορεί να αλλάξει την απόχρωση του ανάλογα με τη διάθεση! Οι εκδόσεις του αυτοκινήτου θα είναι τρεις: Pure, Prestige και Dynamic με αισθητικές διαφορές εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και εξοπλιστικά στοιχεία όπως οι ζάντες 19 ή 20 ιντσών, η πανοραμική οροφή και τα δερμάτινα καθίσματα.

Η Range Rover υπολογίζει ότι το νέο Evoque θα φέρει νέα ρότα στις πωλήσεις της εταιρείας αφού για την κατασκευή του δημιουργήθηκαν 1.000 νέες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο του Halewood, ενώ το 80% της παραγωγής του αυτοκινήτου θα εξάγεται. Τέλος, το νέο Evoque θα πωλείται σε συνολικά 160 χώρες με τις πρώτες παραγγελίες να ξεκινούν από το καλοκαίρι του 2011.

Πηγή: autotriti.gr