Η 4η γενιά της Mercedes E-Class ανανεώνεται λίγο πριν συμπληρώσει 4 χρόνια παρουσίας στην γκάμα της γερμανικής μάρκας, δίνοντας έμφαση κυρίως στο κομμάτι της βελτίωσης της οικονομίας κίνησής της και των οικολογικών της χαρακτηριστικών.
Έτσι, όλοι οι κινητήρες του μοντέλου έρχονται με σημαντική βελτίωση στη μέση κατανάλωσή τους, ξεχωρίζοντας μεταξύ τους τον ολοκαίνουργιο 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes που μπαίνει πρώτα στην E-Class, αλλά και τον πρώτο υβριδικό-diesel στην ιστορία του μοντέλου.
Αρκετές αλλαγές έχουμε και στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ενώ τονώνεται η εσωτερική πολυτέλεια και οι εξοπλιστικές του επιλογές.
Με νέο εμπρόσθιο τμήμα
Μεγάλες αισθητικές αλλαγές έχουμε στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος της ανανεωμένης E-Class, εκεί όπου η Mercedes, για πρώτη φορά από το 1995, τοποθετεί στο μεγάλο της μοντέλο ενιαία φωτιστικά σώματα (με λαμπτήρες LED), έναντι των διπλών φωτιστικών του παρελθόντος.
Επιπλέον αυτού, για πρώτη φορά σε E-Class, αλλάζει η γρίλια της μάσκας του αυτοκινήτου ανάλογα με την έκδοση και έτσι, στις στάνταρ εκδόσεις και στην Elegance τοποθετείται η κλασική χρωμιωμένη γρίλια με τα τρία οριζόντια φιλέτα και το λογότυπο της Mercedes πάνω στο καπό, ενώ στις εκδόσεις Avantgarde έρχεται η πιο σπορτίφ γρίλια, που φιλοξενεί στο κέντρο της το μεγαλύτερων διαστάσεων «άστρο».
Εντελώς νέος και πιο δυναμικός είναι και ο προφυλακτήρας, με το τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών να προσδίδει μια πιο μοντέρνα παρουσία στο γερμανικό μοντέλο. Στο πίσω τμήμα οι αλλαγές περιορίζονται στην αλλαγή των χρωματισμών των LED φωτιστικών, αλλά και σε ένα μικρό ραφινάρισμα του διαχύτη στον προφυλακτήρα.
Εσωτερικό-Χώροι: Παραμένει πολυτελής και ευρύχωρη
Οι αλλαγές στο εσωτερικό της ανανεωμένης E-Class είναι μικρότερες σε έκταση από αυτές του αμαξώματος, ωστόσο αρκούν για να τονίσουν ακόμη περισσότερο την πολυτέλεια του γερμανικού σεντάν.
Η πρώτη ορατή εξ αυτών είναι η νέα οριζόντια λωρίδα που διατρέχει το ταμπλό στο ύψος των αεραγωγών και η οποία διαθέτει διαφορετικό χρωματισμό και υφή από το υπόλοιπο ταμπλό, φρεσκάροντας το εσωτερικό περιβάλλον.
Η δεύτερη, αφορά στο αναλογικό ρολόι που προστίθεται στο κέντρο της κονσόλας μεταξύ των ανανεωμένων αισθητικά αεραγωγών, προσδίδοντας μια ρετρό νότα.
Από εκεί και πέρα, οι γραμμές παραμένουν «σοβαρές», τα καθίσματα είναι μαλακά και άνετα, ενώ δεν λείπουν και τα πλέον σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, πληροφόρησης και τηλεματικής.
Φυσικά, όλα τα παραπάνω ντύνονται με άκρως ποιοτικά υλικά που δεν επιδέχονται κριτικής, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έρχονται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία.
Στο κομμάτι των χώρων, η ανανεωμένη E-Class διατηρεί την πολύ καλή εσωτερική της ευρυχωρία και είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Ειδικά στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών και τους ώμους τους είναι ιδιαίτερα αυξημένος.
Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, δεν έχει αλλάξει κάτι και έτσι η χωρητικότητα παραμένει στα 540 λτ., όντας μια πολύ καλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Κινητήρες-Κιβώτια: Ανανέωση με έμφαση στην οικονομία
Στην γκάμα των κινητήρων της E-Class η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη βάση των προσφερόμενων μοτέρ, αφού οι Mercedes E 200 και E 250 έρχονται πλέον με 2λιτρο μηχανικό σύνολο 184 και 211 ίππων αντίστοιχα, έναντι 1,8 λτ. στο προ ανανέωσης μοντέλο.
Πρόκειται για έναν εντελώς νέο κινητήρα, ο οποίος έχει ως χαρακτηριστικό του και στις δύο εκδόσεις του, την απόδοση της αυξημένης της μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.200 στροφές λειτουργίας. Έτσι, τόσο η E 200 όσο και η E 250 καταφέρνουν να προσφέρουν αρκετά γρήγορες επιδόσεις, αλλά και παράλληλα, να διατηρούν πολύ χαμηλά την κατανάλωσή τους.
Ο ισχυρός νέος 3λιτρο V6 των 333 ίππων, παρέχει άπλετη δύναμη και υψηλά επίπεδα ροπής από το χαμηλό κιόλας φάσμα περιστροφής του. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC της Mercedes, το οποίο στην επιλογή «Efficiency», σετάρεται με μακριές σχέσεις και ρίχνει αρκετά την κατανάλωση του V6.
Στην υπόλοιπη γκάμα των κινητήρων, όλοι οι V6 και V8 βενζινοκινητήρες έρχονται με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, κάτι που ισχύει και σε όλους τους diesel.
Εδώ, είναι σημαντικό να αναφέρουμε την ύπαρξη στην γκάμα της πρώτης υβριδικής E-Class, η οποία συνδυάζει diesel κινητήρα 2,2 λίτρων (204 PS) και ηλεκτροκινητήρα 26 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 231 ίππους και η ροπή αυξάνεται στα 750 Nm, ενώ η μέση κατανάλωση μειώνεται στα 4,1 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Κορυφαία ποιότητα κύλισης
Στην ανανεωμένη E-Class η Mercedes δεν άλλαξε τις ρυθμίσεις της ανάρτησής της και έτσι, σε όλες τις εκδόσεις Elegance όπως και στη βασική, παραμένει η αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση DIRECT CONTROL, η οποία δίνει έμφαση στην άνεση των επιβατών.
Η έκδοση Avantgarde φέρει την πιο σπορ έκδοση της ανάρτησης αυτής και χαμηλώνει παράλληλα, 15 χλστ. το αμάξωμα. Με την ανάρτηση αυτή η E-Class κερδίζει στα οδικά της χαρακτηριστικά κυρίως σε πιο απαιτητικές διαδρομές, από την άλλη όμως δείχνει να μην προσφέρει τα κορυφαία επίπεδα άνεσης των υπολοίπων εκδόσεων.
Έστω και έτσι πάντως, οδηγός και επιβάτες εκτιμούν στο ταξίδι το γενικότερα ραφιναρισμένο χαρακτήρα της γερμανικής μπερλίνας, την πολύ καλή ηχομόνωση και την υψηλή ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι από την πλευρά του, έχει καλό βάρος, είναι αρκετά άμεσο και φροντίζει ώστε να διευκολύνει παράλληλα τους χειρισμούς.
Σύντομα ωστόσο, η Mercedes θα προσφέρει σε όλη τη γκάμα της E-Class ένα νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση και περαιτέρω βελτίωση σε αίσθηση και αμεσότητα.
Σε τιμές από 47.850 ευρώ
Η ανανεωμένη Mercedes E-Class θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά από τα τέλη Μαρτίου, ωστόσο, κατά τη συνήθη πρακτική της, η αντιπροσωπεία έχει από τις αρχές του έτους ανακοινώσει τις τιμές της.
Έτσι, η αρχική βενζινοκίνητη Mercedes E 200 κοστίζει 47.850 ευρώ, ενώ η E 250 με αυτόματο κιβώτιο τιμάται 55.100 ευρώ.
Στις diesel, η πρώτη επιλογή E 200 CDI κοστίζει 45.700 ευρώ και η δεύτερη E 220 CDI 48.850 ευρώ. Για τις στέισον εκδόσεις (Estate) η τιμή ανεβαίνει ανά έκδοση περίπου κατά 4.000 ευρώ.
Πηγή: autotriti.gr