Επιτέλους το Civic αποκτά μικρού κυβισμού diesel κινητήρα, ο οποίος έρχεται με στόχο να αποτελέσει τον πρωταγωνιστή στην γκάμα, προσφέροντας οικονομία, χαμηλές εκπομπές CO2 και παράλληλα ικανοποιητική απόδοση.
Είναι γεγονός ότι τόσο από το Civic, όσο και από την ίδια την Honda, έλειπε ένα μοτέρ diesel χαμηλού κυβισμού, το οποίο θα απευθυνόταν σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και σε αγορές που αναζητούν μοντέλα του είδους, όπως εσχάτως η Ελληνική.
Πλέον όμως ήρθε η ώρα οι Ιάπωνες να αποκτήσουν το δικό τους diesel κινητήρα του είδους, τον ολοκαίνουργιο 1,6 i-DTEC, ο οποίος στην περίπτωση του Honda Civic, έρχεται για να ολοκληρώσει ένα από τα κορυφαία σε επιλογή πακέτα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Σε ό,τι αφορά πάντως στην εξωτερική εμφάνιση του Civic diesel, μικρές επεμβάσεις στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, αλλά και η προσθήκη έξτρα σπόιλερ στο πλάι του αυτοκινήτου και στους πίσω θόλους των τροχών, βελτιώνουν την αεροδυναμική και διαφοροποιούν ελαφρώς την έκδοση αυτή σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλογές στην γκάμα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του νέου Honda Civic 1,6 i-DTEC, δεν εμφανίζει καμία διαφοροποίηση από εκείνα των βενζινοκίνητων εκδόσεων, κάτι που μεταφράζεται σε φουτουριστική σχεδίαση, τονισμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος, ευρυχωρία και πολύ καλή ηχομόνωση.
Μόνο το στροφόμετρο μαρτυρά την ύπαρξη πετρελαιοκινητήρα με την πρώιμη ένδειξη για την «κόκκινη» περιοχή λειτουργίας του μοτέρ. Τα Magic Seats πίσω καθίσματα, φυσικά δε λείπουν, συμβάλλοντας στην κορυφαία πρακτικότητα του μοντέλου σε συνδυασμό με τις πολλές θέσεις για
Κινητήρας-Κιβώτιο
Ο νέος 1,6 i-DTEC της Honda έχει κατασκευαστεί από «λευκό χαρτί». Διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι από τα ελαφρύτερα μοτέρ στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47 κιλά λιγότερα από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους, των διαστάσεων και των τριβών.
Για να επιτύχει την απόδοση σε επιδόσεις και οικονομία, ο νέος κινητήρας βασίζεται σε μειωμένη μηχανική τριβή, διαθέτει την 4η γενιά turbo της Garrett με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ταχύτητα περιστροφής του, ενώ χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1.800 bar.
Η ονομαστική απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000. Εντυπωσιακά χαμηλή είναι η κατανάλωση που δίνει η Honda (3,6 λτ./100 χλμ.) και ακόμη περισσότερο, οι εκπομπές CO2 (94 γρ./χλμ.).
Εκτός τώρα του κινητήρα, εντελώς νέο είναι και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται, που φυσικά, έχει κατασκευαστεί και αυτό με γνώμονα τις compact διαστάσεις και το μειωμένο βάρος.
Στην πράξη, ο νέος κινητήρας προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του, ενώ παράλληλα, φροντίζει ώστε να περνά… απαρατήρητος από τους επιβάτες του αυτοκινήτου, χωρίς ενοχλητικά κροταλίσματα και θορύβους.
Σίγουρα, δεν του αρέσει να «στροφάρει» ψηλά, εκεί όπου δεν είναι και τόσο ραφιναρισμένος όσο χαμηλότερα, ωστόσο τα μεγάλα αποθέματα ροπής του, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση 6άρι μηχανικό κιβώτιο, φροντίζουν ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του και αντίστοιχα, η κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό είναι το πρώτο μηχανικό σύνολο της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που λανσάρεται στην Ευρώπη και θα πλαισιώσει το Honda Civic.
Ο νέος 1,6 i-DTEC έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά και κατασκευάζεται σε νέα γραμμή παραγωγής στο Σουίντον, της Μ. Βρετανίας, όπου η Honda έχει εγκαταστάσεις. Η νέα γραμμή μπορεί να παράγει μέχρι 500 κινητήρες diesel την ημέρα.
Στη νέα γραμμή θα παράγεται ο νέος 1,6 i-DTEC μαζί με τον ήδη υπάρχον κινητήρα 2,2 i-DTEC. Ο 1,6 i-DTEC diesel θα εφοδιάσει σύντομα και το νέο CR-V, ενώ θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
Στο δρόμο
Ειδικά για τη νέα έκδοση με το νέο κινητήρα diesel του Civic, οι μηχανικοί της Honda έχουν προβεί και σε κάποιες αλλαγές στην ανάρτηση και το τιμόνι του αυτοκινήτου.
Έτσι, χάρη στη γρηγορότερη, ηλεκτρική κρεμαγιέρα, η αίσθηση του τιμονιού είναι βελτιωμένη και ελαφρώς πιο σπορτίφ σε σχέση με την έκδοση του κινητήρα diesel των 2,2 λίτρων.
Παράλληλα, στην εμπρόσθια ανάρτηση έχουν προστεθεί νέα και πιο άκαμπτα συνεμπλόκ, τα οποία έχουν βελτιώσει το κράτημα του αυτοκινήτου στις στροφές, από τη στιγμή βέβαια που υπάρχει και μια διαφορά βάρους 150 κιλών περίπου σε σχέση με το ελαφρύτερο μοντέλο με το βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων.
Στο κομμάτι της άνεσης, το Civic diesel έδειξε να μη «δυσανασχετεί» στις ανωμαλίες, ενώ η ποιότητα κύλισης βρίσκεται και πάλι σε υψηλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πηγή: autotriti.gr