Στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν, το οποίο παραδοσιακά φιλοξενείται στη Βραζιλία (23-25/11), οι Σεμπάστιαν Φετελ και Φερνάντο Αλόνσο θα… μονομαχήσουν με φόντο τον τρίτο τους παγκόσμιο τίτλο.
Χωρίς ανάσα συνεχίζεται το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, του οποίου η αυλαία θα πέσει το προσεχές τριήμερο. Τα βλέμματα όλων αναμένεται να πέσουν πάνω στους δύο πρωταγωνιστές που έχουν… ορκιστεί μάχη μέχρι το τελευταίο μέτρο.
Οι δύο πιλότοι πηγαίνουν με ένα στόχο στην πίστα του Ιντερλάγκος. Αρχικά, ο Γερμανός να κάνει το χατ-τρικ στους τίτλους, και από την άλλη ο Αλόνσο να πάρει ρεβάνς για τον τίτλο που έχασε το 2010 από το Φέτελ.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Φέτελ, 273
2. Αλόνσο, 260
3. Ραϊκόνεν, 206
Μετά το -εντυπωσιακό- γκραν πρι στην πίστα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, οι Φέτελ και Αλόνσο έχουν 13 βαθμούς διαφορά, οι οποίοι διευκολύνουν το έργο του γερμανού πιλότου της Red Bull, ωστόσο δεν μηδενίζουν τις πιθανότητες διεκδίκησης του τίτλου από τον Ισπανό.
Η Βραζιλία των… θρίλερ
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο τίτλος της Φόρμουλα 1 κρίνεται στο παρά πέντε. Μάλιστα, αυτή θα είναι η 27η φορά που δύο πιλότοι θα κονταροχτυπηθούν στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν.
Ωστόσο, το αξιοσημείωτο είναι ότι τις 10 από τις 26 φορές ο δεύτερος στη βαθμολογία τελικά στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
Χαρακτηριστικά της πίστας
Στο βραζιλιάνικο σιρκουί τα μονοθέσια κινούνται με φορά αντίθετη από αυτή των δεικτών του ρολογιού. Η πίστα έχει μήκος 4.309 χιλιόμετρα, ενώ ο νικητής θα δει την καρό σημαία ύστερα από την ολοκλήρωση 71 γύρων.
Η συγκεκριμένη πίστα, δυσκολεύει τη δουλειά των πιλότων, αλλά και των μηχανικών, καθώς βρίσκεται σε υψόμετρο 900 μέτρων. Η μειωμένη ποσότητα οξυγόνου στην ατμόσφαιρα, μειώνει την απόδοση των κινητήρων κατά 5% και αυτό απαιτεί ιδιαίτερη δουλειά από τους μηχανικούς, ώστε να στήσουν τα μονοθέσια με τον καταλληλότερο τρόπο.
Το Ιντερλάγκος αποτελείται από 15 στροφές, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι τα 325 χ.τ.ω, μετά τη γραμμή εκκίνησης.
Επίσης, το εν λόγω σιρκουί έχει αρκετά σημεία που ευνοούν τις προσπεράσεις. Μετά την ευθεία εκκίνησης, οι πιλότοι συναντούν το S, μια κλειστή αριστερή στροφή, το όνομα αυτής Σένα, όπου οι πιλότοι, από τα 320 χλμ, επιβραδύνουν στα 100 χλμ. την ώρα.
Το ίδιο συμβαίνει και στη στροφή 4, που από 7η στο κιβώτιο και τα 323 χ.τ.ω. οι πιλότοι πέφτουν στα 154 χλμ την ώρα, ενώ στο κιβώτιο έχουν 3η, στροφή που καταπονεί πολύ τους πιλότους, οι οποίοι δέχονται δύναμη 4,45 G.
Νικητές γκραν πρι
2000: Μίκαελ Σουμάχερ
2001: Ντέιβιντ Κούλθαρντ
2002: Μίκαελ Σουμάχερ
2003: Τζιανκάρλο Φιζικέλα
2004: Χουάν Πάμπλο Μοντόγια
2005: Χουάν Πάμπλο Μοντόγια
2006: Φελίπε Μάσα
2007: Κίμι Ραϊκόνεν
2008: Φελίπε Μάσα
2009: Μαρκ Γουέμπερ
2010: Σεμπάστιαν Φέτελ
2011:Μαρκ Γουέμπερ
Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από το Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, το 2004.
Κάντε μία «βόλτα» με τον Μαρκ Γουέμπερ στην πίστα της Βραζιλίας…
Πηγή: sport-fm.gr