Ολοκληρώθηκε σήμερα στο Περού, ο πιο σκληρός αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Πρόκειται για το ράλι Ντακάρ, ένα αγώνα Γαλλικής έμπνευσης, που ξεκίνησε πριν από δεκαετίες στην Σαχάρα και φέτος διεξήχθη μόνο στην χώρα του Περού, καθώς η Αργεντινή, η Χιλή και η Βολιβία που στο παρελθόν είχαν φιλοξενήσει τμήματα του αγώνα, δεν συμφώνησαν με τους οργανωτές.
Στον αγώνα συμμετείχαν διάσημοι οδηγοί με μεγάλη εμπειρία στους αγώνες αντοχής, όπως ο 14 φορές νικητής (7 με μοτοσικλέτα & 7 με αυτοκίνητο) Στεφάν Πετερανσέλ (Mini), ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Κάρλος Σάϊνθ (Mini), ο 9άκις παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιέν Λεμπ, ο Καταριανός Ολυμπιονίκης της σκοποβολής Νασέρ Αλ Ατίγια (Toyota), o 5άκις νικητής του Ντακάρ με μοτοσικλέτα Συρίλ Ντεσπρέ (Mini), ο δις νικητής Νάνι Ρομά (Mini) και πολλοί άλλοι, μερικοί εκ των οποίων θεωρούνται σπεσιαλίστες στην πλοήγηση στην έρημο, ή εκεί όπου δεν υπάρχουν σημεία αναφοράς.
Ο αγώνας ξεκίνησε στις 7 Ιανουαρίου από την πρωτεύουσα Λίμα, όπου και τερμάτισε μετά από 10 ημέρες και αφού οι διαγωνιζόμενοι κατάφεραν να «επιβιώσουν» μέσα από 10 απίστευτης δυσκολίας διαδρομές, συνολικού μήκους 5.000 χιλιομέτρων.
Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι Νασέρ Αλ Ατίγια – Μάθιου Μπομέλ με ένα τετρακίνητο HiLux της Toyota, που κέρδισαν 3 ειδικές και με έξυπνη τακτική βρέθηκαν 46΄42΄΄ εμπρός από τους δεύτερους Ισπανούς Νάνι Ρομά – Άλεξ Χάρο Μπράβο, οδηγούς ενός Mini, που αν και δεν κέρδισαν καμιά από τις 10 διαδρομές κατάφεραν να κρατήσουν σε απόσταση μεγαλύτερη της μιας ώρας, το θρυλικό δίδυμο των ράλι. Πρόκειται για τους Γάλλους Σεμπαστιέν Λεμπ – Ντανιέλ Ελενά, που στην 4η συμμετοχή τους στο Ντακάρ έκαναν όργια κερδίζοντας 4 ειδικές διαδρομές με το προπέρσινο ιδιωτικό Peugeot 3008 DKR, αλλά αντιμετωπίζοντας προβλήματα σε πολλές άλλες, γεγονός που τους περιόρισε μόλις στην 3η θέση της κατάταξης.
Μεγάλος άτυχος του αγώνα, ο αποκαλούμενος και «Αλεπού της Ερήμου» Γάλλος Στεφάν Πετερανσέλ, που αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη όντας μέχρι εκείνη την στιγμή 2ος, όταν σε μια απότομη προσγείωση του Mini που οδηγούσε, τραυματίστηκε στην πλάτη ο συνοδηγός του, επίσης Γάλλος Νταβίντ Καστερά. Άτυχοι επίσης στάθηκαν οι Ισπανοί Κάρλος Σάϊνθ – Λούκας Κρουζ το Buggy Mini των οποίων παρουσίασε πολλά προβλήματα περιορίζοντας τους στην 13η θέση (τερμάτισαν 56 πληρώματα) σχεδόν 10 ώρες πίσω από τον πρώτο, παρά το ότι κέρδισαν την τελευταία ειδική διαδρομή.
Στο Ντακάρ του 2019, συμμετείχαν και φορτηγά με την νίκη να είναι Ρώσικη υπόθεση, καθώς τις δυο πρώτες θέσεις από τους 14 τερματίσαντες, κατέλαβαν 2 Kamaz, με οδηγούς τους Νικολάγιεφ – Γιάκοβλεφ – Ρυμπακόφ (1οι) και Σοτνίκοφ – Νικίτιν – Μουστάφιν (2οι σε απόσταση 25΄36΄΄). Στην τρίτη θέση τερμάτισε ένα Iveco Powerstar με πολυεθνικό πλήρωμα (ο Ολλανδός Ντε Ρόϊ, ο Ισπανός Τοραλαντρόνα και ο Πολωνός Ροντεγουόλντ).
Νίκος Τσάδαρης