Η Nissan προχωρά στην εξέλιξη του εξαιρετικά επιτυχημένου αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος Leaf (EV), ανακοινώνοντας δύο εκδόσεις του Leaf 3.Zero.
Μετά από μια χρονιά ρεκόρ για τα ηλεκτροκίνητα Nissan, το Leaf 3.Zero θα έχει μια οθόνη ψυχαγωγίας 8 ιντσών, που προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες συνδεσιμότητας, όπως την πλοήγηση από πόρτα σε πόρτα (door-to-door). Μια ολοκαίνουργια και βελτιωμένη εφαρμογή του NissanConnect EV θα είναι επίσης διαθέσιμη, με την κυκλοφορία του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το Leaf 3.Zero είναι εξοπλισμένο με την αποτελεσματική μπαταρία των 40 kWh. Τα νέα χρώματα του αμαξώματος και οι συνδυασμοί διχρωμίας, συμπληρώνουν τις επιλογές των αγοραστών (κόκκινο με μαύρη οροφή και μπλε με μαύρη οροφή).
Το Nissan Leaf 3.Zero e + Limited Edition, αποτελεί μια περιορισμένη έκδοση του μοντέλου, με μόλις 5.000 αυτοκίνητα να κατασκευάζονται για την Ευρώπη. Θα διαθέτει υψηλότερη απόδοση που θα φτάνει τα 160 kW (217 PS) και μεγαλύτερη εμβέλεια, που αναμένεται να φτάνει τα 385 km* με μία μόνο φόρτιση.
Η διάθεση του Leaf 3.Zero e + Limited Edition ανακοινώθηκε στην Ιαπωνία και θα βρίσκεται ως έκθεμα στο Consumer Electronics Show (CES) που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, των Η.Π.Α., αυτήν την εβδομάδα.
Στο κέντρο του Leaf 3.Zero e + Limited Edition βρίσκεται μια έξυπνη μπαταρία με ενισχυμένη ισχύ. Έχει 25% περισσότερη πυκνότητα και 55% περισσότερη χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας. Μέσω του πρωτοποριακού σχεδιασμού και της έξυπνης μηχανικής, η νέα μπαταρία υψηλότερης ισχύος περιέχει 288 κυψέλες, σε σύγκριση με τις 192 που υπάρχουν στο ισοδύναμο των 40 kWh.
Στον δρόμο, η μπαταρία των 62 kWH του περιορισμένης έκδοσης ηλεκτρικού Nissan, προσφέρει αύξηση της τάξης του 40%, σε σχέση με το «απλό» Leaf 3.Zero, που είναι εξοπλισμένο με την μπαταρία των 40kWh. Αυτό συνεπάγεται πρόσθετη εμβέλεια της τάξης των 100 χλμ. σε συγκρίσιμες συνθήκες χρήσης.
Όπως πλέον μας έχει συνηθίσει η μάρκα, τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα διαθέτουν τόσο το e-Pedal όσο και το ProPILOT, δυο υπερσύγχρονες τεχνολογίες έξυπνης οδήγησης, που βάζουν σε νέες διαστάσεις την οδηγική εμπειρία.
Πιο αναλυτικά, η τεχνολογία e-Pedal, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι οδηγούν, επιτρέποντας την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και την πλήρη στάση με την απλή αύξηση ή μείωση της πίεσης που ασκείται στο γκάζι. Απελευθερώνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει και θα φτάσει σε πλήρη στάση, ακόμη κι αν βρίσκεται σε ανηφορικό σημείο, χωρίς να χρειαστεί να πιέσετε το πεντάλ του φρένου. Με ρυθμό επιβράδυνσης έως και 0.2G, το e-Pedal εξαλείφει την ανάγκη οι οδηγοί να μετακινούν συνεχώς το πόδι τους από το γκάζι στο πεντάλ του φρένου για να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν. Αυτό βοηθάει στη μείωση της κούρασης και της πίεσης στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου έως 90% λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Επίσης, το σύστημα ProPILOT έχει σχεδιαστεί για χρήση σε μία λωρίδα σε έναν αυτοκινητόδρομο και έχει βελτιστοποιηθεί για λειτουργία σε βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση, ή σε σενάρια οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας.
Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το ProPILOT τόσο εύκολα όσο ένα συμβατικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού (cruise control), ρυθμίζοντας την επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση. Υποστηριζόμενο από ραντάρ και κάμερα, το σύστημα θα προσαρμόσει την ταχύτητα με βάση την προπορευόμενη κυκλοφορία και θα κρατήσει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Διαχειρίζεται ακόμα καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθιστώντας την καθημερινή μετακίνηση πιο χαλαρωτική και μειώνοντας την κόπωση του οδηγού.
Σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, εφαρμόζοντας την ίδια λογική, το ProPILOT θα διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και θα εφαρμόζει τα φρένα για να φέρει το όχημα σε πλήρη στάση, εάν αυτό είναι απαραίτητο. Μετά την ακινητοποίηση, το όχημα θα παραμείνει στη θέση του, ακόμη και αν το πόδι του οδηγού δεν πατάει στο πεντάλ του φρένου. Μόλις ξεκινήσει η κυκλοφορία, το αυτοκίνητο θα ξαναρχίσει αυτόματα την οδήγηση. Αν η κυκλοφορία σταματήσει για περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα, το σύστημα θα ξεκινήσει με απλό πάτημα του πεντάλ γκαζιού ή με το άγγιγμα του τιμονιού.
Επιπρόσθετα, το ProPILOT Park είναι μια λειτουργία αυτόματης στάθμευσης χωρίς χέρια και πόδια, που λειτουργεί τόσο σε παράλληλο όσο και σε κάθετο χώρο στάθμευσης (προς τα εμπρός ή προς τα πίσω) και θα σταθμεύει εύκολα το όχημα, όταν ο οδηγός επιλέγει ένα από τα σημεία που προτείνει το σύστημα. Πατώντας το κουμπί του συστήματος, το ηλεκτρικό όχημα θα διαχειριστεί πλήρως τις διαδικασίες στάθμευσης και θα εφαρμόσει αυτόματα το χειρόφρενο, όταν ολοκληρωθεί ο ελιγμός.
Η Nissan, προκειμένου να διασφαλίσει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων αγοραστών, προσφέρει και στις μπαταρίες των δυο εκδόσεων Leaf 3.Zero, την ίδια εγγύηση οκτώ ετών/160.000 χλμ, που διαθέτουν και όλες οι άλλες εκδόσεις του μοντέλου.
Κλείνοντας, σημειώνουμε ότι το νέο Leaf είναι το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη για το 2018, με 39.000 αυτοκίνητα, ενώ παραμένει το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως, με περισσότερες από 380.000 πωλήσεις από το 2010, όταν και διατέθηκε το πρώτης γενιάς μοντέλο.
Οι πρώτες παραδόσεις του Leaf 3.Zero αναμένεται να ξεκινήσουν από τον Μάιο του 2019, ενώ οι παραδόσεις του Leaf 3.Zero e + Limited Edition θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι του 2019.
Νίκος Τσάδαρης