Μπορεί οι δύο Μακλάρεν να εναλλάσσονταν στην κορυφή κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών της Μόντσα, αλλά ήταν τελικά οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο που σημείωσαν, με ελάχιστη διαφορά, τους δύο ταχύτερους γύρους της ημέρας που άνοιξε την αυλαία του 14ου φετινού Grand Prix της Formula 1.
Καθώς η αυστριακή και ιταλική ομάδα βγήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα και ελάχιστα καύσιμα, η McLaren είχε στην πίστα έναν οδηγό με τον αεραγωγό F-duct (Jenson Button) και έναν χωρίς αυτόν (Lewis Hamilton), στην προσπάθεια να αποφασίσει να κατανοήσει την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου και τη φθορά των ελαστικών με ή χωρίς τον αεραγωγό. Η αγγλική ομάδα, έτσι, θα αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει το F-duct το υπόλοιπο διήμερο.
Ο Felipe Massa ενδεχομένως να είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, αν δεν είχε έξοδο στην Παραμπόλικα (τελευταία στροφή) με μεγάλη ταχύτητα, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες. Πάντως η Ferrari έδειξε στη δεύτερη περίοδο, σε αντίθεση με την πρώτη, ότι είναι ανταγωνιστική στη Μόντσα.
Αντίθετα, ο Mark Webber περιορίστηκε στην 5η θέση, μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον επικεφαλής ομόλογό του. Ο Αυστραλός διεκδικητής του τίτλου, πάντως, έχασε τα τελευταία 18 λεπτά διότι αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας, εξαιτίας απώλειας της υδραυλικής πίεσης.
Αντίστοιχο πρόβλημα αξιοπιστίας είχε και η Toro Rosso του Jaime Alguersuari, καθώς και οι δύο Hispania. O Bruno Senna δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε έναν γρήγορο γύρο, εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας.
F1 – GP ΙΤΑΛΙΑΣ 2010
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Vettel (RBR) 1:22.839
2. Alonso (Ferrari) +0.076
3. Massa (Ferrari) +0.222
4. Hamilton (McLaren) +0.315
5. Button (McLaren) +0.371
6. Webber (RBR) +0.576
7. Barrichello (Williams) +0.869
8. Kubica (Renault) +0.870
πηγή: gazzetta.gr