Κάθε χώρα κατασκευαστής αυτοκινήτων έχει αναπτύξει με τα χρόνια τη δική της κατασκευαστική φιλοσοφία. Είναι λες και τα χαρακτηριστικά του έθνους περνούν στην αυτοκίνηση.
Τα αμερικάνικα αυτοκίνητα είναι συνήθως δυνατά και χωρίς πολλά-πολλά, τα γερμανικά παίρνουν τον εαυτό τους πολύ στα σοβαρά, τα γιαπωνέζικα είναι «σκυλιά», τα βρετανικά στιλάτα αλλά όχι και πολύ αξιόπιστα… Και βέβαια όταν μιλάμε για ιταλικά αυτοκίνητα ένα πράγμα σου έρχεται πρώτο στον νου: το sex appeal! Είναι μουράτα, πώς να το κάνουμε…
Κι ενώ ο όρος «ιταλικό αυτοκίνητο» συνοδεύεται συνήθως από Ferrari, Lamborghini, Mazeratti, Pagani, άντε και κάνα Alfa Romeo, υπάρχουν πάμπολλα ακόμα στο ίδιο στιλάτο μοτίβο.
Αφήνοντας έξω λοιπόν τα διάσημα πατριωτάκια τους, ιδού 10 κλασικά ιταλικά αυτοκίνητα που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τους θρύλους της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας…
Siata 208s
Ο Steve McQueen, η επιτομή του στιλάτου αυτοκινητιστή, είχε στη συλλογή του ένα Siata 208s. Ήταν μικρό, πανάλαφρο και τροφοδοτούμενο από έναν 2λιτρο V8 κινητήρα. Και βέβαια το ονόμαζε «μικρή Ferrari»…
Iso Rivolta IR 340
Το Rivolta IR 340 σχεδιάστηκε ως αυτοκίνητο ταξιδιού και διέθετε όλες τις περγαμηνές για την εκπλήρωση του στόχου του. Εφοδιασμένο με έναν πανίσχυρο V8 (από την Corvette), το γνώριμο ιταλικό design κι ένα εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, ήταν άπαιχτη επιλογή. Άσε που στα 1964, τα 7,9 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και τελική στα 230 χλμ/ώρα δεν ήταν και μικρό πράγμα…
ASA 1000 GT
Το ονόμαζαν «το 1/3 της Ferrari»! Κι αυτό γιατί η μηχανή του διέθετε 4 μόνο κυλίνδρους από τον V12 της Ferrari 212 και η τιμή του φυσικά ήταν κι αυτή στο 1/3 της Ferrari. Η πλάκα είναι ότι ο μικρός αυτός δαίμονας προοριζόταν όντως για Ferrari, κόπηκε ωστόσο πριν βγει στην παραγωγή, καθώς δεν ακολουθούσε το exclusive μοτίβο της φίρμας του Maranello. Ο Enzo Ferrari ωστόσο δεν ήθελε να δει το αμάξι να πεθάνει, γι’ αυτό και κυκλοφόρησε στην αγορά με άλλο όνομα…
Bandini GT 750
Τα ελαφριά, πισωκίνητα και -σχετικώς- χαμηλής ιπποδύναμης sports cars ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Με κάποιες εξαιρέσεις βεβαίως, γιατί αλλιώς τι δουλειά είχε το Bandini GT 750 να κάνει αγωνιστικούς «παπάδες» στα circuit του Sebring και της Daytona! «Πυραυλάκι» κανονικό το δικό σου…
750 Nardi Vignale Coupe
Ο κύριος Nardi κατασκεύαζε limited edition αυτοκίνητα και ακόμα πιο limited αγωνιστικά. Γι’ αυτό και το 750 Nardi Vignale Coupe είναι τόσο σπάνιο! Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αριστουργηματική μετατροπή του Fiat 600 σε… ρουκέτα!
Corvini C6W
Κοίτα τώρα τι παίζει με το τερατούργημα αυτό: το Corvini C6W, παρά το εξωφρενικό του design, είναι ο άμεσος απόγονος ενός από τα πλέον καινοτόμα και αποτελεσματικά μονοθέσια της Formula 1, του φοβερού και τρομερού Tyrrell P34! Η προσθήκη της δεύτερης μπροστινής σειράς τροχών αύξησε δραστικά την πρόσφυση, μείωσε την υποστροφή και την απόσταση φρεναρίσματος. Μοναδικό στο είδος του, είναι να απορείς που η καινοτομία δεν βρήκε απήχηση…
Stanguellini Colibri
Έξι παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας! Να τι κόμισε το Stanguellini Colibri στην αυτοκίνηση. Το σέξι αγωνιστικό μόστραρε τον κινητήρα της αγωνιστικής έκδοσης του Moto Guzzi και έκανε δυνατό «μπαμ» στο Autodromo Nazionale Monza το 1963…
Ghia L6.4
Τόσο ο Frank Sinatra όσο και ο Dean Martin οδηγούσαν ένα Ghia L6.4! Κι αν αυτό δεν είναι αρκετό να σε πείσει για το πόσο cool αμάξι ήταν, μάθε ότι κάτω από το καπό κρυβόταν ένας πανίσχυρος V8 Chrysler κινητήρας 335 αλόγων. Αργό δεν θα το ‘λεγες…
Isotta Fraschini Tipo 8
Ένας πάλαι ποτέ «γίγαντας» της αυτοκίνησης παρακμάζει πλέον μέσα στον ίδιο του τον μύθο. Τα Tipo 8, 8A και 8B διαγωνίζονταν στα ίσα για μια θέση στην αγορά με τις Bentley, Rolls-Royce και Delahaye της εποχής. Η κρίση σκότωσε δυστυχώς τη φίρμα Isotta Fraschini και οι όποιες απόπειρες αναβίωσής της μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο απέβησαν άκαρπες…
Dino 246 GT
Μια φορά κι έναν καιρό, η Ferrari αποφάσισε να κατασκευάσει ένα μικρότερο και πιο «ήσυχο» αυτοκινητάκι για τον πολύ τον κόσμο, κάτω από άλλο όνομα φυσικά. Το Dino 246 GT ήταν η Ferrari γι’ αυτόν που δεν μπορούσε να αγοράσει μια πραγματική Ferrari. Βέβαια, χάρη στην εκπληκτική αεροδυναμική και το απίστευτο design του, το Dino 246 GT κοστίζει πλέον πολύ περισσότερο από πάμπολλα κλασικά φεραρικά! Κάποιες φορές τα πράγματα εξελίσσονται περίεργα…