Σε συμφωνία για ένα «σχέδιο για καθαρό αέρα» κατέληξε χθες η γερμανική κυβέρνηση, ελπίζοντας ότι οι Γερμανοί οδηγοί δεν θα αναγκαστούν να δουν τα παλιά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά τους να διώχνονται από τα αστικά κέντρα.
Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα είναι πολύ δημοφιλή στη Γερμανία, όμως τον τελευταίο καιρό αυξάνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα καυσαέρια που εκπέμπουν. Οι ανησυχίες έχουν ενταθεί μετά το 2015 όταν αποκαλύφθηκε ότι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραποιήσει το λογισμικό των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων για να εμφανίζονται ότι εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια απ’ ό, τι στην πραγματικότητα.
Οι ανησυχίες αυτές έκαναν κάποιες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, να απαγορεύσουν εν μέρει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ντίζελ, ενώ πολλά γερμανικά δικαστήρια απειλούν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των παλιών αυτοκινήτων που λειτουργούν με ντίζελ.
Όμως η κίνηση αυτή είναι ιδιαίτερα αντιδημοφιλής, τόσο μεταξύ των οδηγών που ενδέχεται να δουν τα αυτοκίνητά τους να κηρύσσονται παράνομα, όσο και μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Και μόνο η προοπτική αυτών των περιορισμών έχει μειώσει τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε από 48% το 2015 σε 39% το 2017, όπως σημειώνει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Θέλουμε να αποφύγουμε και άλλες απαγορεύσεις κυκλοφορίας» δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ.
Σύμφωνα με την Αντρέα Νάλες, επικεφαλής των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) η γερμανική κυβέρνηση συμφώνησε στην αντικατάσταση εξαρτημάτων των παλιών οχημάτων ντίζελ και την παροχή οικονομικών κινήτρων για την αντικατάστασή τους. Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας πρόκειται να παρουσιαστούν σήμερα.
Το ζήτημα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα ακανθώδες σε μια χώρα όπου στην αυτοκινητοβιομηχανία εργάζονται περίπου 800.000 άνθρωποι, ενώ έχει αναχθεί σε καυτή πατάτα για την ήδη εύθραυστη κυβέρνηση της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ.