Το ανατριχιαστικό χαϊσάιντ του Hector Barbera στα 2α Ελεύθερα Δοκιμαστικά της Ινδιανάπολης είχε άσχημες επιπτώσεις, αλλά όχι τις χειρότερες. Καθώς προσγειώθηκε πάνω στον αυχένα του, τα προστατευτικά της φόρμας του κατάφεραν να αποτρέψουν το μοιραίο, δηλαδή την παράλυση.

Ο άτυχος Ισπανός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου διαγνώστηκαν κατάγματα σε τρεις σπονδύλους: τους 5ο, 6ο και 8ο θωρακικό – σημείο όπου είχε τραυματιστεί και πέρσι. Ο Barbera κρίθηκε ανίκανος να αγωνιστεί, και στη θέση του την Pramac Ducati θα οδηγήσει και πάλι ο Toni Elias.

Αυτή η πτώση όπως και άλλη μια του Cal Crutchlow αποδόθηκαν στην ιδιότροπη νέα (από πέρσι νέα;) άσφαλτο της αμερικάνικης πίστας που είχε κρατήσει νερό από τη νεροποντή της νύχτας.

Όλοι αναφέρονται με λεπτότητα στο θέμα της παράξενης ασφάλτου, λέγοντας πως θέλει «στρώσιμο» ακόμα. Όμως η αλήθεια είναι πως κάτι δεν έχει γίνει σωστά. Πέρσι η κατάσταση ήταν απίστευτη, καθώς η νέα, τραχιά άσφαλτος δεν πρόσφερε πρόσφυση, αλλά ρήμαζε τα λάστιχα… Πώς το κατάφεραν αυτό οι Αμερικάνοι, μόνον αυτοί το ξέρουν.

Η πίστα έχει μήκος 4.215 μέτρα και φιλοξενεί πάλι MotoGP διαρκώς από το 2008. Stoner, Pedrosa και Spies έχουν κερδίσει τους 3 προηγούμενους αγώνες εκεί. Η ανακατασκευή που έγινε σταδιακά, είναι η αιτία που η επιφάνεια της διαδρομής αποτελείται από 3 διαφορετικής υφής ασφάλτους.

Η πίστα έχει 10 αριστερές και 6 δεξιές στροφές και η φορά της διαδρομής είναι αριστερόστροφη, δηλαδή αντίθετη από τις περισσότερες άλλες, αλλά και από την αρχική της σχεδίαση, γεγονός που δημιουργεί περίεργες γραμμές, χωρίς ροή.

Η απόσταση του αγώνα είναι 118 χλμ και στο στεγνό καλύπτονται περίπου σε 47 λεπτά (28 γύροι). Η μεγαλύτερη ταχύτητα των 800αριών MotoGP ήταν 329,83 χλμ ανά ώρα, ενώ ήδη στα Β΄Ελεύθερα Δοκιμαστικά ο Pedrosa έχει μετρηθεί στα 333 χλμ ανά ώρα.

Είναι μια γρήγορη πίστα, όμως οι δύο στροφές που παίρνονται με 1η ταχύτητα της κατεβάζουν τη μωτ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της χρονιάς. Το υπάρχον ρεκόρ 1.39.807 ανήκει στον Stoner και φέτος αναμένεται να καταρριφθεί.

Οι πολλαπλές φετινές πτώσεις του 2012 αποδόθηκαν στην ανώμαλη επιφάνεια, καθώς 2,2 χλμ ασφάλτου είχαν ξαναστρωθεί λίγο πριν τον αγώνα. Η νέα στρώση ήταν τόσο ολισθηρή στα Α’ Ελεύθερα που ο Lorenzo δήλωσε απορημένος:

«Για να πω την αλήθεια, δεν έχω ποτέ ξαναοδηγήσει σε τόσο γλιστερή πίστα.” Κάποιος άλλος την αποκάλεσε “χλωρή και χωρίς πρόσφυση», ενώ ένας τρίτος μονολόγησε «νιώθεις σαν να οδηγάς με βροχή».