Πρόσφατα η Porsche κατέρριψε ένα στοιχειωμένο ρεκόρ που κρατούσε 35 χρόνια στην πιο απαιτητική διαδρομή του κόσμου, την περίφημη πίστα του Nurburgring Nordschleife. Το ρεκόρ σημείωσε ο Τίμο Μπέρνχαρντ στο κόκπιτ μιας αναβαθμισμένης έκδοσης της αγωνιστικής 919 Hybrid Evo, με την οποία η Porsche σημείωσε τρεις σερί νίκες στο Le Mans (2015, 2016, 2017), καλύπτοντας τα 20,6 χλμ τηςσε μόλις 5’19″55.
Πριν από 40 χρόνια, η γερμανική εταιρεία είχε επιχειρήσει να βοηθήσει έναν ποδηλάτη να καταρρίψει ένα άλλο ρεκόρ, αυτό της μέγιστης ταχύτητας που μπορούσε να αναπτύξει ένα ποδήλατο. Η απόπειρα έγινε στις 23 Αυγούστου του 1978 στην πίστα δοκιμών της Volkswagen, «Ehra-Lessien».
Τότε είχε χρησιμοποιηθεί μια αγωνιστική 935 που απέδιδε 800 hp και στην οποία είχε τοποθετηθεί μια ειδική αεροδυναμική προέκταση στο πίσω μέρος που θα βοηθούσε τον ποδηλάτη να κάνει slipstreaming – να εκμεταλλευτεί δηλαδή τον αέρα του ταχύτερου οχήματος που βρισκόταν μπροστά ώστε να αυξήσει την ταχύτητά του.
Ο ποδηλάτης που κλήθηκε να κυνηγήσει το ρεκόρ ήταν ο Γαλλο-Γερμανός Ζαν-Κλόντ Ρουντ, ενώ στο κόκπιτ της Porsche καθόταν ο Γάλλος οδηγός αγώνων, Ανρί Πεσκαρολό, που γνώρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του στις 24 ώρες του Le Mans (τέσσερις νίκες).
Στόχος ήταν ο Ζαν-Κλόντ Ρουντ να ξεπεράσει με το ποδήλατό του την ταχύτητα των 205 χλμ/ώρα – ρεκόρ που είχε σημειώσει προ δεκαετίας ο Ζοσέ Μεϊφρε. Δυστυχώς τα πράγματα δεν κύλησαν όπως θα περίμεναν οι πρωταγωνιστές, καθώς όταν το ποδήλατο είχε φτάσει τα 170 χλμ/ώρα το πίσω λάστιχό του κλάταρε, με τον 23χρονο αναβάτη πάντως να καταφέρνει με μαεστρία να κρατήσει την ισορροπία του.
Δείτε το σχετικό βίντεο που δημοσίευσε η Porsche, στο οποίο μάλιστα φιλοξενούνται και δηλώσεις του οδηγού της 935, Ανρί Πεσκαρολό.