Η Ferrari έχει κατασκευάσει πολλά εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της. Ένα από τα πιο σημαντικά, που αγαπήθηκαν όσο λίγα, είναι η σειρά Dino.
Η Dino ήταν μια ξεχωριστή μάρκα που δημιουργήθηκε το 1968 με στόχο την κατασκευή προσιτών σπορ αυτοκινήτων με 6κύλινδρους και 8κύλινδρους κινητήρες ώστε να μπορέσει να προσεγγίσει το κοινό της Porsche 911.
Την παραγωγή ανέλαβε η Ferrari, ενώ κάποια μοντέλα κατασκεύασε και η Fiat.
Η συγκεκριμένη ονομασία επιλέχθηκε από τον Έντσο Φεράρι για να τιμήσει τον γιο, Ντίνο ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 30 Ιουνίου του 1956, σε ηλικία μόλις 24 ετώ, νικημένος από μια σπάνια πάθηση (μυϊκή δυστροφία τύπου Duchenne).
Ο Αλφρέντο όπως ήταν το όνομά του (το Ντίνο ήταν το υποκοριστικό του Αλφρεντίνο) ήταν μηχανολόγος μηχανικός και είχε εισηγηθεί στον πατέρα του την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων με κινητήρες V6 και V8. Μάλιστα δούλευε μέχρι τις τελευταίες ημέρες της ζωής του δούλευε πάνω σε έναν V6 1,5 λίτρων μαζί με τον συνάδελφό του Βιτόριο Τζάνο.
Η μάρκα Dino διατηρήθηκε ανεξάρτητη μέχρι το 1976 οπότε και ο «Κομαντατόρε» αποφάσισε τα μοντέλα της σειράς από εκεί και πέρα να χρησιμοποιούν το brand της Ferrari.
Το πρώτο concept Dino παρουσιάστηκε τον Οκτώβρη του 1965 στο Σαλόνι του Παρισιού, με την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής να πραγματοποιείται τον Νοέμβριο του 1966 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης.
Το Σάββατο 30 Ιουνίου 2018 περισσότερες από 150 Dino -206 GT, 246 GT & GTS, 308 GT4, 208 GT4- βρέθηκαν στο Μαρανέλο για να γιορτάσουν τη συμπλήρωση 50 χρόνων από το ντεμπούτο της πρώτης Dino στο δρόμο, τον Μάρτη του 1968.