Είχαμε πριν 2 μήνες δημοσιεύσει «κατασκοπευτικές φωτογραφίες» του, μαζί με τις διάφορες εικοτολογίες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Μιλάμε για το νέο Triumph Trophy που ετοιμάζει εδώ και 3 χρόνια το αγγλικό εργοστάσιο.
Πλέον παρουσιάστηκε και επίσημα. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν στη διάρκεια του Triumph Tridays, της μεγάλης παγκόσμιας γιορτής των φίλων της Triumph στο αυστριακό αλπικό χωριό Neukirchen (22 με 24 Ιουνίου).
Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που ετοιμάστηκε για να ανταγωνιστεί αφενός μεν τα BMW K-S και R-RT και αφετέρου το Honda ST1300 Paneuropean, το Kawasaki GTR1400 και το Yamaha FJR1300. Πρωταρχικός όμως στόχος του νέου Trophy είναι τα μοντέλα της BMW που κυριαρχούν και στην κατηγορία.
Για να αποσπάσει μερίδιο αγοράς το νέο Trophy βγαίνει σε δύο εκδόσεις, μια βασική και μια λουσάτη, με εξοπλισμό και τεχνολογικά καλούδια που ποτέ άλλη Triumph μέχρι σήμερα δεν είχε. Είναι πράγματι το πιο προηγμένο τεχνολογικά Triumph που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
H απλή έκδοση ονομάζεται Triumph Trophy ενώ η «πλούσια» Triumph Trophy SE. Αυτή η δεύτερη φοράει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση από την WP (με πολλαπλά προγράμματα ρύθμισης ανάλογα με το φορτίο), ηλεκτρικό γκάζι (ride by wire), traction control, ηλεκτρονικό cruise control, συνδυασμένα φρένα με ABS, ένα ασύρματο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, ηχητικό σύστημα και κάποια ακόμα έξυπνα γκάτζετ ή ανέσεις, σχεδιασμένα για να διευκολύνουν τη ζωή του αναβάτη αλλά και να εντυπωσιάζουν.
Τόσο το απλό όσο και το «πλούσιο» μοντέλο κινούνται από τον ίδιο τρικύλινδρο των 1.215 κυβ. εκατοστών που φορά το νεότευκτο Triumph Explorer. Με απόδοση 132 ίππων και 12,3 χλγμ. ροπής (μόλις στις 6.450 σ.α.λ.) διαθέτει άξονα για την μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό.
Τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά του απαντώνται και στις τουριστικές ναυαρχίδες του ανταγωνισμού, ο τρικύλινδρος είναι όμως ισχυρότερος όλων πλην του GTR και του K1300S.
Αναμένεται κατά την παράδοση των Triumph να έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά και φρένα, καθώς και σωστή εργονομία. Ειδικότερα δε η σχεδίαση του φέρινγκ και της ηλεκτρικά ρυθμιζόμενης καθ’ ύψος ζελατίνας με μνήμες θέσεων, τομέας στον οποίο υπέφερε το παλιό Trophy, εξελίχθηκαν αισθητά.
Το βάρος του Trophy 2013 SE είναι υψηλό στα 300 γεμάτα κιλά (με καύσιμο αλλά χωρίς τις βαλίτσες). Το ρεζερβουάρ στα 26 lt αναμένεται να προσφέρει τουλάχιστον την αναγκαία για την κατηγορία αυτονομία των 350 χιλιομέτρων.
Ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά ζελατίνα, ρυθμιζόμενο ύψος σέλας και το σύστημα στήριξης των βαλιτσών Dynamic Luggage System περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό.
Μία καινοτομία είναι η δυνατότητα που δίνει στις πλαϊνές βαλίτσες να μετακινούνται κατά 5 μοίρες στις στροφές, προκειμένου να ακολουθούν καλύτερα την κλίση της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας.
Οι πλαϊνές βαλίτσες έχουν χωρητικότητα 31 λίτρων η κάθε μία. Η εξτρά κεντρική βαλίτσα έχει χωρητικότητα 55 λίτρων και χαρακτηρίζεται ως «plug and play» διότι μόλις κουμπώσει στη σχάρα της, συνδέεται αυτόματα με την ηλεκτρική εγκατάσταση της μοτοσυκλέτας, καθώς διαθέτει μπρίζα για φόρτιση κινητών ή laptop.
Το νέο Trophy διατίθεται σε 2 χρώματα, τα Pacific Blue και Lunar Silver. Η τιμή του στην Ελλάδα θα καθοριστεί εν καιρώ.