Ο «Rookie Rule» στο τέλος της σεζόν καταργείται. Τελεία και παύλα. Αντιδρώντας ρεαλιστικά στα σημερινά δεδομένα, η Dorna προβαίνει σε αλλαγή του κανονισμού που η ίδια πριν μόλις 2 χρόνια έθεσε σε ισχύ ειδικά για τον Ben Spies, επειδή πλέον δεν βολεύει.
Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται η επιθυμία της Dorna να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της παντοδύναμης Honda – Repsol που θέλει να ανεβάσει οπωσδήποτε του χρόνου στη μεγάλη κατηγορία το νέο αστέρι της, τον Marc Marquez, αλλά όχι μόνον, όπως θα δούμε.
Με τον «Rookie Rule» σε ισχύ όμως -σύμφωνα με τον οποίο ο νεαρός Ισπανός θα έπρεπε να θητεύσει για ένα χρόνο σε δορυφορική ομάδα- το σκαρφάλωμα του Marquez δημιουργούσε ανυπέρβλητα εμπόδια.
Βλέπετε, ο «ΜΜ» συνοδεύεται από τους δικούς του χορηγούς (Repsol) και μηχανικούς και η ένταξή του στην υπάρχουσα δομή μιας δορυφορικής ομάδας είναι από πολύ δύσκολη ως αδύνατη.
Καμιά ομάδα σαν τη Gresini (ή την LCR) δεν θέλει να διακινδυνεύσει τις μακροχρόνιες, αγαστές σχέσεις της με τους χορηγούς της, προκειμένου να παίξει για μια σεζόν το ρόλο του «ξενώνα νεότητας» για το πουλέν της Honda.
Ο κόμπος είχε φτάσει στο χτένι και έτσι χτες η Dorna αποφάσισε να καταργήσει τον κανονισμό. Την απόφαση έφερε στη δημοσιότητα η ισπανική εφημερίδα El Pais.
«Η κατάσταση έχει αλλάξει», δήλωσε ο γραμματέας της IRTA (Ομοσπονδία Αγωνιστικών Ομάδων) Mike Trimby. «Πλέον οι ευκαιρίες για τους νεοφώτιστους είναι λιγότερες από ό,τι το 2010 που καθιερώθηκε ο κανονισμός. Τότε υπήρχαν 3 δορυφορικές μοτοσυκλέτες Ducati, δύο Yamaha και δύο Honda».
«Όμως το 2013 θα υπάρχουν μόνο 2 Yamaha, δύο Honda και, ίσως, μία Ducati. O Alessandro Cicognani δήλωσε ότι θα προσπαθήσει η Ducati να υποστηρίξει με χαμηλή τιμή ενοικίασης [σσ. εννοεί της Desmosedici] και άλλη μια θέση, αλλά δεν είναι βέβαιο».
Καταλύτης των εξελίξεων είναι βέβαια ο Marc Marquez. Ωστόσο για να λέμε την αλήθεια, η πίεση για την κατάργηση του κανονισμού δεν προήλθε μόνον από το HRC και την Repsol. Και οι δορυφορικές ομάδες, προτιμούν να πάει κατευθείαν στην HRC ο Marquez, παρά να διαταράξουν αυτοί, σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, τις μακροχρόνιες συνεργασίες τους με τους χορηγούς τους.
Όπως εξήγησε ο Lucio Cecchinello, team manager της LCR Honda, η ενσωμάτωση του Marquez στην ομάδα του με ταυτόχρονη έλευση της Repsol θα σήμαινε διάρρηξη των σχέσεών του με την Elf. Το ίδιο ισχύει και για την Ομάδα Gresini με την Castrol.
Ακόμα, θα έπρεπε να απολύσουν τους δικούς τους μηχανικούς για να προσλάβουν εκείνους του πιτσιρικά. Και μετά το 2014 ο Marquez θα πήγαινε στο HRC και οι δορυφορικές ομάδες θα ψάχνονταν να επιβιώσουν χωρίς χορηγούς και έμπειρους μηχανικούς.
Έτσι με την κατάργησή του, ανοίγει ο δρόμος για την προσθήκη του Marquez στην ομάδα Repsol Honda. Μολονότι δεν έχει μπει ακόμα υπογραφή σε συμβόλαιο, σύμφωνα με πηγές του HRC οι συζητήσεις έχουν ήδη προχωρήσει με τον μάνατζερ του «ΜΜ», ενώ η Honda θέλει οπωσδήποτε να διατηρήσει στις τάξεις της τον Pedrosa, τον οποίο θεωρεί απαραίτητο στη μάχη της ομάδας για τον τίτλο.
Η επίσημη καθαρογραφή της κατάργησης του κανονισμού πιστεύεται ότι θα γίνει στο Assen, κατά τη διάρκεια της προσυμφωνημένης συνεδρίασης της επιτροπής Grand Prix, σε δύο μόλις εβδομάδες.