Κάτω από την ομπρέλα «Air Technologies», η FIAT συμπυκνώνει όλες τις οικολογικές τεχνολογίες, όπως είναι οι MultiAir, TwinAir, Multijet 2, που έχει εφαρμόσει στη ECO γκάμα της.
Η FIAT ECO Range αποτελείται από κινητήρες μικρού κυβισμού που όμως δεν κάνουν συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις και επιπλέον έχουν πολύ χαμηλούς ρύπους CO2 και κατανάλωση.
Οι τεχνολογίες που εφαρμόζονται στους κινητήρες και εξοπλίζουν όλη τη γκάμα των μοντέλων της FIAT, Panda, Punto και 500, εξασφαλίζουν απρόσκοπτη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο, αλλά και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (ανάλογα την έκδοση).
«Πράσινος» δακτύλιος
Από 1 Σεπτεμβρίου 2012 θα επιτρέπεται ελεύθερα η κυκλοφορία στον «πράσινο» δακτύλιο χωρίς περιορισμό των αυτοκινήτων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ. Τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.
Τεχνολογία twinair : Extreme Downsizing
Η FIAT(FTP) προχωρά ένα βήμα πιο μπροστά από όλους τους ανταγωνιστές, παρουσιάζοντας τον κινητήρα TwinAir με δύο κυλίνδρους και όλη την απαιτούμενη τεχνολογία για να παράγει και να καταναλώνει ανταγωνιστικά.
Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων που εξελίχθηκε από την FPT – Fiat Powertrain Technologies, με την ονομασία TwinAir, έκανε την επίσημη εμφάνισή της στο FIAT 500.
Κάνοντας χρήση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς, ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το επαναστατικό σύστημα MultiAir, σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική, για βέλτιστη οικονομία καυσίμου.
Παράλληλα, κάνοντας χρήση του downsizing και με εξαιρετική ρύθμιση της βασικής λειτουργίας του κινητήρα, οι κινητήρες TwinAir αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους.
Συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 8v, ο κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση.
Στην πράξη, η απόδοσή του είναι εφάμιλλη ενός κινητήρα 1.4 16v, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη!
Επίσης, συγκριτικά με έναν 4κύλινδρο κινητήρα μεσαίας χωρητικότητας ταυτόσημης απόδοσης, ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά κοντύτερος (-23%) και ελαφρύτερος (-10%), ανοίγοντας νέους δρόμους σε εξελίξεις, όπως τη χρήση μεθανίου ή την ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας, προκειμένου να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Τεχνολογία MultiJet II: Το αύριο του diesel, σήμερα
Στην εξέλιξη και παραγωγή πετρελαιοκινητήρων, η FIAT είναι μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι, το 1987 το FIAT Group παρουσίασε τον πρώτο diesel κινητήρα άμεσου ψεκασμού σε επιβατικό μοντέλο.
Οι κινητήρες πετρελαίου Multijet II, χρησιμοποιούν τεχνολογία common rail επόμενης γενιάς, που εξασφαλίζει καλύτερο ψεκασμό του καυσίμου, αυξάνοντας τους ψεκασμούς από 5 σε 8 για κάθε κύκλο καύσης.
Σε συνεργασία με τον εντελώς νέο ψεκαστήρα καυσίμου, που ελέγχει την ποσότητα του πετρελαίου που ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης με υψηλότατο βαθμό ακριβείας, η διαδικασία του ψεκασμού του καυσίμου είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη».
Το σύστημα είναι πιο αθόρυβο από την προηγούμενη γενιά του, και επιτρέπει 3% οικονομία σε καύσιμο και 20% σε οξείδια του υδρογόνου.
Παράλληλα, η τουρμπίνα που εξοπλίζει του κινητήρες diesel είναι μεταβλητής γεωμετρίας, με μικρότερο μέγεθος, αλλά εξίσου αποτελεσματική.
Έτσι προκύπτει 20% περισσότερη ροπή, και 3% περισσότερη οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων από το συνδυασμό των νέων κινητήρων με κιβώτια πιο αραιής κλιμάκωσης.
Start&Stop, Gear Shift Indicator
Οι κινητήρες της FIAT διατίθενται με σύστημα Start&Stop, το οποίο σβήνει τον κινητήρα και τον επανεκκινεί κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων, διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου, αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου.
Επίσης, υπάρχει το σύστημα Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) που υποδεικνύει στον οδηγό, μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων, πότε πρέπει να γίνεται ιδανικά η αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Τεχνολογία MultiAir: Ξε-Κάθαρη Κίνηση
Είναι αυτή που εξασφαλίζεται από τους νέους κινητήρες της FIAT Powertrain Technologies (FPT), που συνδυάζουν υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αξιοποιώντας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία.
Τα οφέλη
-Αύξηση μέγιστης ισχύος κατά 10% συγκριτικά με έναν παραδοσιακό κινητήρα ταυτόσημου κυβισμού.
-15% περισσότερη ροπή σε χαμηλό όριο στροφών, χάρη στην καλύτερη εισροή αέρα στους θαλάμους καύσης.
-Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένη εκπομπή CO2, ισοδύναμη με 10%, χάρη στις λιγότερες απώλειες ισχύος και τις βελτιωμένες μεθόδους καύσης.
-Χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τον κινητήρα, με βελτιστοποίηση της διαχείρισης των βαλβίδων στη φάση της εισαγωγής.
-Αμεσότερη αντίδραση κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης, χάρη στην καλύτερη ροή αέρα στους κυλίνδρους, σε συνδυασμό με εξαιρετικά άμεση λειτουργία.
Πηγή: autotriti.gr