Μετά την επιτυχία του 2011 η επανάληψη της ημέρας αφιερωμένης στη μετακίνηση με μοτοσυκλέτα ορίστηκε για τις 18η Ιουνίου στη Μ. Βρετανία. Η “Ride To Work Day”, (“Οδήγησε στη δουλειά με τη μοτοσυκλέτα”) καλεί τους οδηγούς μοτοσυκλέτας και scooter ανά τον κόσμο να δείξουν πόσο ευχάριστη και αποδοτική είναι η μετακίνησή τους με τη μοτοσυκλέτα.

«Οδηγώντας το δίκυκλο στη δουλειά μας θέλουμε να δείξουμε ότι η ζωή όλων μας θα ήταν πιο εύκολη αν περισσότεροι οδηγούσαν μοτοσυκλέτες και scooter καθημερινά. Θα κερδίζαμε χρόνο, θα συμβάλαμε στην κυκλοφοριακή συμφόρηση και φυσικά θα μειώναμε το κόστος της μετακίνησης», αναφέρει ο Βρετανός διοργανωτής της.

Το μήνυμα της εκδήλωσης επικεντρώθηκε σε πέντε μηνύματα που παραθέτουμε αυτούσια. Η διάσταση απόψεων της «κοινής γνώμης» απέχει σημαντικά από την επικρατούσα στην Ελλάδα, οπότε έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε και μια διαφορετική, πιο αντικειμενική, προσέγγιση.

Αναφέρει ο διοργανωτής, απευθυνόμενος στους μοτοσυκλετιστές της Βρετανίας:

Αν ήδη οδηγείτε μοτοσυκλέτα για την καθημερινή μετακίνηση, καλώς.

Όσοι οδηγείτε ήδη, λάβετε μέρος στην εθνική ημέρα “Ride to Work Day” ώστε να ενθαρρύνετε κι άλλος να κάνουν το ίδιο. Θα θυμίσουμε στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων ότι όλοι έχουμε ένα κοινό: πάμε καθημερινά στη δουλειά μας. Και θα ήταν καλύτερα αν προσέχαμε ο ένας τον άλλον. Όσοι διαμορφώνουν τους νόμους και τις πολιτικές θα δουν πόσο ζωτικό μέρος της κυκλοφορίας είναι οι μοτοσυκλετιστές.

Μοιραστείτε τη χαρά.

Είναι μια ευκαιρία να πάτε βόλτα κάποιον φίλο. Μεταφέρετέ τον στη δουλειά του με τη μοτοσυκλέτα ή το scooter σας. Αν του αρέσει, μπορεί κι εκείνος να λάβει την δική του CBT (την ελάχιστη απαραίτητη εκπαίδευση για την χρήση μοτοσυκλέτας ανάλογα με την κατηγορία της) και να μπει στη διαδικασία να πηγαίνει με τη μοτοσυκλέτα στη δουλειά του.

Αν έχετε scooter ή μοτοσυκλέτα αλλά δεν την χρησιμοποιείτε για να πηγαίνετε στη δουλειά σας.
Είναι η ευκαιρία να διαπιστώσετε πόσο πολύ χρόνο και ταλαιπωρία θα γλιτώνατε. Πόσο καλά θα αισθανθείτε όταν διαπιστώσετε ότι μειώνετε την συμφόρηση στο δρόμο αντί να την αυξάνετε χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο.

Αν αρχίσετε να πηγαίνετε στη δουλειά με τη μοτοσυκλέτα μία μόνο ημέρα την εβδομάδα θα κερδίσετε σημαντικές ποσότητες χρόνου και χρήματος. Αν όλοι έκαναν το ίδιο, οι δρόμοι θα ήταν πιο “καθαροί”.

Υπολογίστε πόσα γλιτώνετε στον ειδικό υπολογιστή ταξιδιού (Travel Savings Calculator) του Get On για να υπολογίσετε πόσα θα μπορούσατε να κερδίσετε σε έναν μόλις χρόνο.

Αν είστε νέος οδηγός δικύκλου.
Αν θέλετε να οδηγείτε περισσότερο, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία. Πηγαίνετε στη σελίδα του Αγγλικού Ride to Work UK και αφήστε το μήνυμά σας. Η διοργάνωση θα προσπαθήσει να σας φέρει σε επαφή με κάποιον πιο έμπειρο οδηγό που θα οδηγήσει μαζί σας την ημέρα αυτή.

Δεν έχετε οδηγήσει ακόμη αλλά πιστεύετε ότι είναι μια καλή ιδέα;
Επισκεφθείτε το “Get On” και εγγραφείτε για ένα δωρεάν σεμινάριο οδήγησης. Με scooter ή μοτοσυκλέτα με πιστοποιημένο εκπαιδευτή, διάρκειας μίας ώρας. Δεν κοστίζει τίποτα, δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης οπότε είναι μια ιδανική περίπτωση να διαπιστώσετε αν η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι για εσάς ή όχι.

Αυτά περιλαμβάνει η ημέρα οδήγησης μοτοσυκλέτας στη δουλειά στην Βρετανία και φυσικά δημιουργεί σειρά συνειρμών με την Ελληνική πραγματικότητα.

Σε μια χώρα όπου το ύψος βροχής μετριέται σε πόδια, ενώ στην Ελλάδα σε χιλιοστά, η μοτοσυκλέτα τυγχάνει καλύτερης τύχης απ’ ότι στην ηλιόλουστη πατρίδα μας.

Το μεγαλύτερο παράδοξο είναι ότι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της εκδήλωσης είναι οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Είναι σαφές και προφανές ότι αν κάθε μοτοσυκλετιστής χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητό του, θα δημιουργείτο το αδιαχώρητο στους δρόμους. Οπότε οι οδηγοί των αυτοκινήτων εκτιμούν και σέβονται την έκθεση στις καιρικές συνθήκες αλλά και τους κινδύνους που δέχονται οι μοτοσυκλετιστές.

Το ίδιο αδιαχώρητο θα ίσχυε και στην Ελλάδα και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό καθώς ήδη τα δίκυκλα που κυκλοφορούν είναι πολύ περισσότερα αναλογικά απ’ ότι στην Μ. Βρετανία.

Τα 400.000 δίκυκλα που κυκλοφορούν καθημερινά στην Αθήνα μόνο, αν γίνονταν αυτοκίνητα σημαίνει ότι θα δημιουργούσαν μια επιπλέον ουρά ούτε λίγο ούτε πολύ όση η εθνική οδός από την Αθήνα ως την Θεσσαλονίκη και πίσω, με διπλο-παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Αν σας φαίνεται υπερβολικό, πολλαπλασιάστε τις 400.000 με 5 μέτρα που χρειάζεται κάθε αυτοκίνητο και θα καταλήξετε στα 2.000 χιλιόμετρα δρόμου που χρειάζονται…

Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Στο κατά τα άλλα κακόγουστο σποτάκι, αναφέρει ότι οι μοτοσυκλετιστές κερδίζουν περί τις 306 ώρες ετησίως, επειδή μετακινούνται με τη μοτοσυκλέτα. Καθώς δεν πρόκειται ούτε για χρόνο εργασίας ούτε για χρόνο ξεκούρασης (ύπνου), η μετατροπή σε 8ωρα προσωπικού χρόνου, μας δίνει 38,25 ημέρες.

Οι μοτοσυκλετιστές έχουν περισσότερο από ένα μήνα περισσότερου προσωπικού χρόνου ετησίως, επειδή επέλεξαν το δίκυκλο για τις μετακινήσεις τους.

Εντυπωσιακό…