Η αλλαγή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέτει σε κίνδυνο 75.000 θέσεις εργασίας στον τομέα της κατασκευής κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, δείχνει έρευνα που έγινε για λογαριασμό εμπορικών συνδικάτων και της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αριθμεί 840.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Από αυτές οι 210.000 συνδέονται με την παραγωγή κινητήρων, σύμφωνα με το Fraunhofer Institute of Industrial Engineering, το οποίο πραγματοποίησε την έρευνα.
Η ανάπτυξη οχημάτων χωρίς καυσαέρια δημιουργεί κάποιες νέες θέσεις εργασίας στον τομέα των ηλεκτρονικών και των μπαταριών για οχήματα, αλλά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερη δουλειά για τους εργαζόμενους στον τομέα της συναρμολόγησης, προειδοποίησε το γερμανικό εργατικό συνδικάτο IG Metall.
«Ως το 2030 κάθε δεύτερη δουλειά στους κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί άμεσα ή έμμεσα από την ηλεκτροκίνηση», σχολίασε το συνδικάτο αυτό αναφερόμενο στην έρευνα, η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία που παρείχαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler, BMW και Volkswagen και οι προμηθευτές τους Bosch, ZF και Schaeffler.
«Οι πολιτικοί και η βιομηχανία χρειάζεται τώρα να αναπτύξουν στρατηγικές για να διαχειριστούν αυτήν την μετατροπή», δήλωσε ο επικεφαλής του IG Metall Γεργκ Χόφμαν.
Οι εταιρείες πρέπει να ξεκινήσουν δραστικά σχέδια επαγγελματικής επανεκπαίδευσης για να καταρτιστούν οι εργαζόμενοι πάνω στις νέες τεχνολογίες, ενώ οι πολιτικοί πρέπει να σκεφτούν μια περιεκτική πολιτική για τη βιομηχανία και την απασχόληση, σημείωσε επίσης ο Χόφμαν.
Οι 75.000 θέσεις εργασίας που απειλούνται υπολογίζονται βάσει της υπόθεσης ότι το 25% όλων των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά ως το 2030, το 15% υβριδικά και το 60% θα κινούνται με βενζίνη και ντίζελ.
Μια ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούσε να απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με την IG Metall.
Ο ανώτερος εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen Μπερντ Όστερλοχ δήλωσε ότι οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μόνον το ένα έκτο των εξαρτημάτων σε σύγκριση με τα άλλα που κινούνται με καύσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπορούν να συναρμολογηθούν πιο γρήγορα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται 30% λιγότερο χρόνο να συναρμολογηθούν από τα σημερινά επιβατικά αυτοκίνητα, πρόσθεσε ο Όστερλοχ.
Ένα εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών χρειάζεται μόνον το ένα πέμπτο από το εργατικό δυναμικό σε σύγκριση με ένα εργοστάσιο κινητήρων, κατέληξε.
Την ίδια ώρα ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της BMW Πέτερ Κάμερερ δήλωσε ότι η γερμανική βιομηχανία πρέπει να προσέχει όσον αφορά την παραχώρηση τεχνολογίας και τεχνογνωσίας σε Κινέζους, Κορεάτες και Ιάπωνες ανταγωνιστές. Η Γερμανία πρωταγωνιστεί όσον αφορά την έρευνα για την ανάπτυξη μπαταριών, αλλά δίνει τα συμβόλαια των μπαταριών σε ξένους προμηθευτές, σημείωσε ο Κάμερερ.
«Χρειαζόμαστε να πωλούμε καινοτομίες στους Κινέζους κι όχι το αντίστροφο», κατέληξε ο Κάμερερ.