Η ράμπα αφετηρίας του φετινού Ράλι Ακρόπολις κάτω από τον Παρθενώνα θα υποδεχθεί σε δέκα ημέρες (Παρασκευή 1η Ιουνίου), τις πιο εντυπωσιακές συμμετοχές της πενταετίας, του «εθνικού μας αγώνα» που πλέον προσμετρά στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC). Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα πληρώματα 19 αυτοκινήτων προδιαγραφών R5.
Στην κορυφή των 34 αγωνιζόμενων (από 17 χώρες) που θα συμμετάσχουν στον 3ο φετινό αγώνα του ERC βρίσκεται ο νικητής των δύο πρώτων φετινών αγώνων (στις Αζόρες και στα Κανάρια νησιά) Alexey Lukyanuk. Ο ορμητικός Ρώσος οδηγός της Russian Performance Motorsport (έχασε το περσινό Ακρόπολις λόγω τραυματισμού του σε δοκιμές στη χώρα του λίγες μέρες νωρίτερα), επιστρέφει φέτος για να προσθέσει στο ενεργητικό του μια νίκη στην Ελλάδα.
Θα έχει να αντιμετωπίσει τον τρις πρωταθλητή Πορτογαλίας Bruno Magalhaes και μια σειρά εθνικών πρωταθλητών: τον τετράκις πρωταθλητή Ουγγαρίας Norbert Herczig, τον τετράκις πρωταθλητή Σλοβακίας, Πολωνό Grzegorz Grzyb, καθώς και τον πρωταθλητή Πολωνίας Lukasz Habaj, κυρίαρχο του ERC3 το 2016.
Την ίδια στιγμή, έξι πληρώματα θα κρατήσουν τις σημαίες του ελληνισμού με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5: ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 Γιώργος Φιλιππίδης επιστρέφει φέτος με το Skoda Fabia R5 και συνοδηγό τον Allan Harryman για να κερδίσει όσα η ατυχία του στέρησε πέρσι, ενώ ο 26χρονος Κύπριος Ανδρέας Τσουλόφτας με τον Αντώνη Χρυσοστόμου, φιλοδοξεί να κάνει ένα βήμα παραπάνω από πέρσι και να ανέβει στο βάθρο του ERC με το Citroen DS3 R5.
Ο καταγόμενος από την Καβάλα Ιορδάνης Σερδερίδης, παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC Trophy 2017, μπορεί να τρέχει με βέλγικη αγωνιστική άδεια αλλά έχει βάψει το Skoda Fabia R5 στα χρώματα της ελληνικής σημαίας, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς πραγματοποιεί «όνειρο ζωής» συμμετέχοντας με Fabia R5 και τον Λεωνίδα Μαχαίρα στο δεξί μπάκετ.
Με ίδιο αυτοκίνητο θα αγωνιστούν οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου, ενώ σε ένα ακόμα Fiesta R5 θα βρεθούν οι Γιώργος Βασιλάκης – Επαμεινώντας Καρανικόλας.
Στη μάχη της κατηγορίας ERC2, με τα νορμάλ προδιαγραφών NR4, δηλαδή τα Mitsubishi Lancer EvoX και Subaru Impreza WRX, τις πέντε διακεκριμένες ξένες συμμετοχές θα αντιμετωπίσουν ταχύτατοι ελληνικοί συνδυασμοί, ενώ οι κατηγορίες R2-R3 (κατηγορία ERC3 για το θεσμό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι) έχουν τρεις ξένες συμμετοχές και δύο ελληνικές.
Όσο για το «εγχώριο» Ακρόπολις, το Πανελλήνιο Πρωταθλήμα Ράλι Χώματος συγκέντρωσε 25 συμμετοχές για τον 3ο φετινό γύρο του θεσμού. Επικεφαλής είναι ο Γιάννης Μπαντούνας με τον Κωνσταντίνο Σούκουλη και το κόκκινο Mitsubishi Lancer EvoVI, νικητές των δύο πρώτων φετινών αγώνων στον Πύργο και στη Λαμία. Συνολικά η κατηγορία C2 έχει συγκεντρώσει οκτώ συμμετοχές, επτά έχει η C3 και από πέντε οι C5 και C6.
Τέλος, όσον αφορά τις μόλις 8 συμμετοχές των ιστορικών αυτοκινήτων (1ος γύρος του Χωμάτινου Πρωταθλήματός των), παρατηρούμε ότι, λείπουν σχεδόν όλοι οι διεκδικητές του τίτλου και τα περισσότερα εντυπωσιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας, καθώς οι προδιαγραφές τέλεσης του αγώνα απειλούν με καταστροφή πανάκριβα οχήματα, με σπάνια ανταλλακτικά.
Νίκος Τσάδαρης