Ο βασικότερος αντίπαλος της BMW X1 και ο μικρότερος αδελφός του ήδη καταξιωμένου Q5 βρίσκεται κυριολεκτικά προ των πυλών, σηματοδοτώντας τη νέα αντεπίθεση της Audi στην κατηγορία των προσιτών SUV.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το νέο Audi Q3 αναμένεται να κάνει την επίσημη εμφάνιση του κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς και σίγουρα σε μια από τις δύο μεγαλύτερες Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου του 2011 (Γενεύης και Φρανκφούρτης, στις αρχές της άνοιξης και του φθινοπώρου αντίστοιχα). Σχεδιαστικά, δεν αναμένονται εκπλήξεις, καθώς οι ιθύνοντες της εταιρείας μας έχουν ήδη προϊδεάσει όσον αφορά τη σιλουέτα του μέσω του πρωτοτύπου Cross Coupe Quattro που είδαμε για πρώτη φορά το 2007. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε πως η Audi είναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες σήμερα που ακολουθεί κατά πόδας τις σχεδιαστικές επιλογές των πρωτοτύπων μοντέλων της όταν για τα τελευταία έρθει τελικά η ώρα να μπουν στη γραμμή παραγωγής της. Το ίδιο βέβαιο με όλα τα παραπάνω φαντάζει και το γεγονός ότι το νέο Q3 θα διαθέτει το γνώριμο παρουσιαστικό των «μεγάλων» μοντέλων της Audi, σήμα κατατεθέν του οποίου αποτελούν η τραπεζοειδούς σχήματος μάσκα και τα χαρακτηριστικά σε σχήμα φώτα τεχνολογίας LED, σε συνδυασμό με την έντονα κυρτή διαμόρφωση στο πίσω μέρος του αμαξώματος, όπου η οροφή θα «σβήνει» στην πέμπτη πόρτα με τρόπο που θα θυμίζει αυτοκίνητο της κουπέ κατηγορίας. Στο εσωτερικό αναμένεται να υιοθετηθούν οι γνώριμες φόρμες που γνωρίσαμε στο μεγαλύτερο Q5, με τα υλικά να ξεχωρίζουν για το φινίρισμα και τη μαλακή τους αφή.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Q3 αναμένεται να αγγίζει –όχι όμως και να ξεπερνά- σε συνολικό μήκος το άτυπο φράγμα των 4,5 μ., στοιχείο που αναμένεται να του εξασφαλίζει κορυφαία για την κατηγορία ευρυχωρία. Αξίζει να προσθέσουμε πως με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι και αυτή τη στιγμή, το νέο «μικρό» SUV της Audi θα χρησιμοποιεί το μικρομεσαίο από πλευράς μεγέθους δάπεδο του γκρουπ, πάνω στο οποίο «πατά» και το αδελφό VW Tiguan. Από το γεγονός αυτό εξάγεται το συμπέρασμα πως υποχρεωτικά το νέο Q3 θα είναι εφοδιασμένο με κινητήρια σύνολα τοποθετημένα κατά τον εγκάρσιο άξονα του αυτοκινήτου, στοιχείο που με τη σειρά του επιβάλλει την υιοθέτηση του γνωστού συστήματος τετρακίνησης με Haldex. Σε ότι αφορά τους κινητήρες, σαφή δείγματα των προθέσεων των ανθρώπων της Audi δεν υπάρχουν, κυρίως σε ότι αφορά στις επιλογές της τελευταίας στη βάση της γκάμας. Μπορεί λοιπόν η… λογική να επιτάσσει τη χρήση του γνωστού «δίτουρμπου» 1.4 TSI, με απόδοση κοντά στους 170 ίππους, ωστόσο εξίσου πιθανό είναι το ενδεχόμενο οι Γερμανοί να επιστρατεύσουν τελικά τον καταξιωμένο 2.0 TFSI, με ισχύ επίσης 170 ίππων, που σήμερα κινεί τη μικρότερη εκ των δύο διαθέσιμων 2λιτρων εκδόσεων του VW Tiguan.
Πηγή: 4troxoi.gr