Ήταν αρχές Φεβρουάριου, στις πρώτες δοκιμές στη Sepang, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η GP12. Τότε ο Valentino Rossi είχε πει, «δεν θα μάθουμε τις πραγματικές μας δυνατότητες πριν την Jerez. Μόνον τότε θα ξέρουμε αν πρέπει να ανησυχούμε ή όχι».

Σήμερα, λίγο μετά από δυο μήνες, έχουμε την απάντηση. Η οποία, να πούμε, είναι πολύ πιο ενθαρρυντική από ό,τι θα περίμενε κανείς, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα κατά τις δυο πρώτες μέρες στην ισπανική πίστα.

Ο έκτος καλύτερος χρόνος συνολικά με διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου από τον Casey Stoner, είναι ένα σημαντικό αποτέλεσμα. «Αυτές είναι οι πραγματικές μας δυνατότητες. Δεν πετάω από τη χαρά μου, αλλά νιώθω πιο ήσυχος τώρα», επιβεβαίωσε ο Rossi μετά το τέλος των δοκιμαστικών. «Η απόδοσή μας στα δεύτερα δοκιμαστικά της Sepang δεν αντανακλούν τις πραγματικές μας δυνατότητες».

-Είσαι λοιπόν ικανοποιημένος;

«Είμαι αρκετά χαρούμενος, δουλέψαμε καλά, ο Crutchlow δεν είναι πολύ μακριά (λιγότερο από ένα δέκατο το δευτερολέπτου), ο χρόνος μας δεν είναι άσχημος, ειδικά όταν σκεφτείς ότι η GP12 είχε μόλις 7 μέρες δοκιμών και επιπλέον κατάφερα να είμαι ο ταχύτερος με Ducati».

-Πόσο σημαντικό είναι για σένα να είσαι ο ταχύτερος αναβάτης της Ducati;

«Δεν είναι απαραίτητο, αλλά είναι σημαντικό. Και είναι κάτι που θα πρέπει να κατορθώνω πάντα».

-Ειδικά όταν και ο Hayden είναι τόσο γρήγορος…

«Ο Nicky είναι πολύ δυνατός αυτόν τον καιρό, είναι σε πολύ καλή κατάσταση και αποτελεί καλό σημείο αναφοράς για εμάς».

-Τι έγινε την Παρασκευή (σσ. πρώτη ημέρα δοκιμών, με χρόνους εκτός 10άδας);

«Παλεύαμε με τα λάθη που κάναμε στα δεύτερα δοκιμαστικά στην Sepang, όπου πήραμε τελείως λάθος δρόμο. Τελικά το αντιληφθήκαμε, αλλάξαμε τελείως τις ρυθμίσεις μπροστά και πίσω και βελτιωθήκαμε. Πάντως και η απόδοσή μου σήμερα, στο βρεγμένο, δεν είχε σχέση με τις πραγματικές μας δυνατότητες υπό αυτές τις συνθήκες».

-Τι αίσθηση είχε η μοτοσυκλέτα;

«Τώρα μπορώ να οδηγήσω κανονικά, να εμπιστευτώ το μπροστινό κατά την είσοδο και να πιέσω για το κάτι παραπάνω με σιγουριά».

-Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που παραμένει;

«Η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας επηρεάζεται πολύ από την κατάσταση των ελαστικών. Όσο είναι καινούργια όλα πρίμα, όταν όμως φθαρούν, το πίσω μέρος αρχίζει να γλιστρά και το μπροστινό να υποστρέφει».

-Μπορείτε να το ξεπεράσετε μόνο με διαφορετικό σετάρισμα;

«Δεν ξέρουμε ακόμα, αλλά ήδη έχω μιλήσει γι’ αυτό με τον Filippo Preziosi. Ένα πάντως είναι βέβαιο, ότι με αυτή τη μοτοσυκλέτα θα αγωνιστούμε φέτος».

-Τι σάς δίδαξε η εμπειρία του φετινού χειμώνα;

«Προχωράς βήμα – βήμα. Δεν γίνεται να βρεις ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο στον γύρο, με μία μόνον αλλαγή. Μετά τα πρώτα δοκιμαστικά στην Sepang, πιστέψαμε ότι είχαμε βρει κάποιες επαναστατικές λύσεις, αλλά το μόνο που καταφέραμε ήταν να καταστρέψουμε το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας. Πρέπει να επιμένεις και να αποφεύγεις τις κακοτοπιές».

-Τι περιμένεις τώρα από το Κατάρ;

«Αν όλα πάνε καλά, η θέση στην οποία μπορούμε να ελπίζουμε είναι αυτή που κάναμε σήμερα (σσ. εννοεί την 6η). Οι πρώτοι τρεις, Stoner, Lorenzo και Pedrosa, βρίσκονται πολύ μακριά και νομίζω ότι χρειαζόμαστε ένα ακόμα άλμα μέχρι να φτάσουμε στο επίπεδο των Spies και Crutchlow».



Πλέον η κυλινδροκεφαλή δεν φαίνεται καθόλου ενώ πέρσι ξεπρόβαλε ιδιαίτερα ανάμεσα στα δύο ψυγεία. Αυτό δείχνει το πόσο έχει αλλάξει η θέση του κινητήρα φέτος.

Τα προστατευτικά των εμπρός φρένων. Έτσι θα αποφευχθούν τα ατυχήματα που σημειώνονται μετά την εκκίνηση, όταν τα τιμόνια ακουμπούν μεταξύ τους πιέζοντας κατά λάθος και τη μανέτα του φρένου.