Το Fiat Tipo έκανε το ντεμπούτο του στις 26 Ιανουαρίου 1988. Το μοντέλο ήταν ο διάδοχος του Ritmo, το οποίο είχε με την σειρά του αντικαταστήσει το θρυλικό 128. Από το μοντέλο «1100», τα αυτοκίνητα Fiat μεσαίου μεγέθους έχουν οδηγήσει τις Ιταλικές οικογένειες και όχι μόνο στους δρόμους της κοινωνικής, οικονομικής και τεχνολογικής ανάπτυξης στην Ιταλία και την Ευρώπη, καθώς εξαρχής, αναδείχθηκαν σαν η τέλεια επιλογή για πολλούς νεαρούς επαγγελματίες και για οικογένειες που αναζητούσαν ένα πρακτικό, μοντέρνο και κομψό προϊόν.
Πριν από τριάντα χρόνια, το αρχικό Tipo ήταν ένα πραγματικά καινοτόμο concept. Οι μηχανικοί της μάρκας σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο ικανό να έχει ανώτερο χειρισμό, απόδοση, άνεση και ασφάλεια, εστιάζοντας όπως ποτέ άλλοτε στην εργονομία. Το Tipo ξεχώρισε για την προσοχή στην λεπτομέρεια της κατασκευής του χρησιμοποιώντας καινοτόμες κατασκευαστικές τεχνολογίες και υλικά υψηλής ποιότητας έτσι ώστε να εγγυάται αξιοπιστία και ποιότητα. Το αυτοκίνητο εκτιμήθηκε για την λειτουργικότητα, την απλότητα και την προσωπικότητα του.
Τα χαρακτηριστικά αυτά έχει «δανειστεί» και το σύγχρονο Fiat Tipo, το οποίο υποδηλώνει το πνεύμα του προκατόχου του. Είναι ένα μείγμα τεχνολογίας, στιβαρότητας και ευχρηστίας, το οποίο έχει κατακτήσει την κατηγορία C με την πρακτικότητα του. Το Tipo έχει συμπεριληφθεί μεταξύ των τριών κορυφαίων best-sellers το 2017 στην Ιταλία και ήταν ο ηγέτης της κατηγορίας C με μερίδιο αγοράς 20.7 τοις εκατό κατά την διάρκεια του έτους. Το αυτοκίνητο επιλέχθηκε από περισσότερος από 180.000 οδηγούς στην περιοχή της EMEA, ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, είναι το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη στην κατηγορία C.
Το Fiat Tipo του 1988 είχε κατασκευαστεί επάνω σε μία από τις πρώτες εφαρμογές αρθρωτής πλατφόρμας η οποία προέβλεπε το concept της οικογένειας που εκφράζεται από το σημερινό Tipo και στις τρεις παραλλαγές του. Το πλαίσιο του ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος για άλλα μοντέλα της Fiat, όπως για παράδειγμα τοTempra, για το οποίο υπήρχαν διαθέσιμα ένα αμάξωμα παραδοσιακού saloon και ένα station-wagon.
Τριάντα χρόνια αργότερα, το 4-θυρο, 5-θυρο και Station Wagon Tipo είναι η λύση της Fiat για οδηγούς με ανάγκες και αγοραστικές συνήθειες, σύμφωνα με την σύγχρονη πραγματικότητα, που βασίζονται σε ενημερωμένες και πρακτικές επιλογές.
Το αρχικό Tipo έκανε το ντεμπούτο του το 1988 με πέντε εκδόσεις βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων και δύο επίπεδα εξοπλισμού ικανά να ικανοποιήσουν όλες τις ανάγκες της αγοράς εκείνων των ημερών
Όλες οι παραλλαγές του Tipo έρχονται με πληθώρα λύσεων οι οποίες κάνουν καλύτερη την ζωή για όλους όσους βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Η πρόταση παρουσιάζει το καινοτόμο σύστημα UconnectTM 7″ HD LIVE, που διαθέτει μία εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής 7″ υψηλής ανάλυσης την οποία ο χρήστης μπορεί να χειριστεί ακριβώς όπως αυτή ενός tablet. Είναι επίσης διαθέσιμο το Uconnect Link το οποίο είναι έτοιμο για το Apple CarPlayTM- και συμβατό με το Android AutoTM-, επιτρέποντας μία πιο φιλική για τον χρήστη λειτουργία όπως σε ένα smartphone.
Πίσω το 1988, δημιουργήθηκε «θόρυβος» για τις εξαιρετικά σύγχρονες και λειτουργικές τεχνολογικές καινοτομίες του Tipo: τα ηλεκτρονικά ψηφιακά όργανα στο επίπεδο εξοπλισμού “Digit” ήταν ενσωματωμένα μέσα σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πίνακα οργάνων που με την σειρά του ενσωματωνόταν στο ταμπλό. Τα ψηφιακά όργανα σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού ήταν κορυφαίας τεχνολογίας όσον αφορά την λειτουργικότητα και την εργονομία και παρείχαν εξαιρετική αναγνωσιμότητα.
Ολοκληρώνοντας, το σύγχρονο Tipo γιορτάζει ένα αξιομνημόνευτο παρελθόν και δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει μελλοντικές προκλήσεις με την ωριμότητα των 30 ετών του. Το μοντέλο εξελίχθηκε από μία εξειδικευμένη διεθνή ομάδα αποτελούμενη από περισσότερους από 2.000 άτομα για περισσότερο από τρία χρόνια, κατά την διάρκεια των οποίων διανύθηκαν περισσότερα από 8.7 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών στις πιο ακραίες κλιματικές συνθήκες, δρόμους και υψομετρικές συνθήκες έτσι ώστε να παρέχει μία οικογένεια αυτοκινήτων έτοιμων να διατεθούν στην αγορά σε περισσότερες από 50 χώρες, που το έχουν αποδεχθεί με το παραπάνω, κρίνοντας από τα αποτελέσματα των πωλήσεων του μοντέλου.
Νίκος Τσάδαρης