Αμέσως μετά τον επεισοδιακό φετινό αγώνα στην Daytona (AMA Pro Racing 2012 Daytona 200), μια περίεργη φήμη άρχισε να κυκλοφορεί στα δημοσιογραφικά γραφεία: ότι οι αδελφοί Flammini σκέφτονται να αλλάξουν τη μορφή των αγώνων του παγκόσμιου πρωταθλήματος Superbike.
Αντί των 2 σκελών, σε κάποιες από τις πίστες τουλάχιστον, σκέφτονται να διεξάγεται μόνον ένα. Θα έχει όμως μεγαλύτερη διάρκεια και θα περιλαμβάνει στάσεις στα pit, δηλαδή «pitstop».
Η φήμη ξεκίνησε από μια υποτιθέμενη συζήτηση του αφεντικού της Infront, Paolo Flammini με κάποιον δημοσιογράφο. Κατά τον δημοσιογράφο αυτόν λοιπόν, ο Flammini δήλωσε ότι σκέφτεται κάποιες μεταβολές στη μορφή του WSBK, προκειμένου να αυξήσει το θέαμα του αθλήματος –και να το διαφοροποιήσει περισσότερο από τα MotoGP.
Είναι δύσκολο να ξέρουμε κατά πόσο εννοούσε τα όσα είπε ο εκρηκτικός Flammini. Σίγουρα μια τέτοια κίνηση θα πρόσθετε κάτι το διαφορετικό στο αγωνιστικό ημερολόγιο του παγκόσμιου Superbike, αποτελώντας πλεονέκτημα για τους θεατές και τους χορηγούς.
Συχνά τα σκέλη των SBK διαρκούν λιγότερο από μισή ώρα, οπότε το πρόσθετο διάστημα θα ήταν πολύ καλό, τόσο για τους θεατές που παρακολουθούν ζωντανά, όσο και για τους χορηγούς, αφού σημαίνει και εξτρά χρόνο τους στις οθόνες. Ο επιπλέον χρόνος σημαίνει μεγαλύτερες δυνατότητες μάρκετινγκ και ίσως και μεγαλύτερα χορηγικά έσοδα.
Επιπλέον, σε έναν αγώνα με στάσεις, οι ομάδες θα πρέπει να αλλάξουν στρατηγική, προκειμένου να κερδίσουν. Αυτό προσθέτει πολυπλοκότητα, ποικιλία και… αβεβαιότητα στους αγώνες.
Συχνά στα Superbike ο νικητής ξεχωρίζει λίγο μετά τους πρώτους γύρους. Με πολλαπλά pitstop όμως για καύσιμο ή λάστιχα, η ένταση των αγώνων θα αυξηθεί, αυξάνοντας και διατηρώντας το ενδιαφέρον των θεατών ως τον τερματισμό.
Δεν μπορούμε να προβλέψουμε αν και κατά πόσο κάτι τέτοιο θα προωθηθεί σύντομα στους αγώνες της Infront. Ωστόσο η φετινή Daytona 200 αξίζει να γίνει αντικείμενο συζήτησης τόσο από τους αδελφούς Flammini όσο και από τον «πολύ» Ezpeleta της Dorna που κουμαντάρει τις τύχες των MotoGP. Και ο οποίος αναζητεί απεγνωσμένα πρόσθετους πόρους για να στηρίξει το πανάκριβο τσίρκο του. Αν ονειρεύεται θεαματικότητες σαν της F1 ή του NASCAR, θα πρέπει ίσως να ακολουθήσει το παράδειγμά τους στους αγώνες.