Λένε πως ανάμεσα στην ιδιοφυΐα και την τρέλα υπάρχει μια δυσδιάκριτη γραμμή και οι περισσότεροι δημιουργικοί άνθρωποι πασχίζουν να μην την περάσουν. Ο Tim Cotterill σίγουρα δεν είναι ένας από αυτούς. Κοιτάζοντας την συγκλονιστική «μηχανή» του, θα έλεγε κανείς ότι ήδη την έχει διασχίσει -και σίγουρα όχι προς την πλευρά της λογικής.

Όμως ο Tim κάθε άλλο παρά τρελός είναι. Παθιασμένος ναι, ακραίος μάλιστα, αλλά όχι περισσότερο τρελός από κάθε μοντέρνο καλλιτέχνη. Απλά το δικό του γλυπτό είναι ζωντανό και σμιλεμένο σε μέταλλο αντί για μάρμαρο.

Δεν είμαστε λάτρεις των υπέρβαρων, αργόστροφων και νωχελικών αμερικάνικων V8, γιατί ούτε αποδοτικοί είναι, ούτε φιλικοί προς το περιβάλλον. Αυτό για το οποίο όμως τους θαυμάζουμε, είναι ο μπάσος, ρυθμικός ήχος που εκπέμπουν όταν ανεβάζουν παλμούς, ένας ήχος που οι παλμοί του προκαλούν αρρυθμία στην ανθρώπινη καρδιά. Και αμφιβάλλουμε αν υπάρχει κάτι πιο τρομαχτικό από τον ήχο ενός τέτοιου τουρμπισμένου V8 Hemi που εξαπολύει στην άσφαλτο πάνω από 1.000 ίππους.

Ο Tim «Frogman» Cotterill, γλύπτης πέτρας και μετάλλου και καλλιτεχνικός δημιουργός κήπων, είχε πάντα αδυναμία στα τρίτροχα. Η πρώτη του προσπάθεια, με την οποία έγινε γνωστός στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Leicestershire της Βρετανίας, φορούσε έναν εξακύλινδρο κινητήρα από Honda CBX1000. Αυτό πριν 30 χρόνια, δηλαδή την εποχή που ο Cotterill μετανάστευε από την Αγγλία στις ΗΠΑ. Από τότε δεν έπαψε να συλλογίζεται πώς θα ήταν το επόμενο τρίτροχό του.

Τελικά το 2006 ο Cotterill βρήκε κάποιον που ήταν σε θέση να δώσει σάρκα και οστά στο trike των ονείρων του. Ήταν οι Blastolene Brothers, ο Randy Grubb και ο Michael Leeds που είχαν γίνει ήδη γνωστοί από τα εξωφρενικά αυτοκίνητα που έφτιαχναν. Ο Cotterill θα έβαζε τα χρήματα και οι Αδελφοί B θα κατασκεύαζαν το Rocket II, το πιο εξωφρενικό Trike που έχει δει άνθρωπος.

Τους πήρε χρόνια, αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει. Τα πάντα πάνω στο Rocket II είναι απολύτως υπερβολικά ή υπέρμετρα. Ας πάρουμε τον κινητήρα για παράδειγμα. Είναι ένας V8 Hemi με χωρητικότητα 7.000cc πάνω στον οποίο έχει προσαρμοστεί ένας στροβιλοσυμπιεστής BDS 8-71, ο οποίος στέλνει την ιπποδύναμη στη… Στρατόσφαιρα, αποδίδοντας 1.000 ίππους!

Στη συνέχεια ας σταθούμε λίγο στο σύστημα διεύθυνσης με «βασιλικό πίρο μέσα στην πλύμνη» -πιο απλά γνωστό σαν hub-steering. Είναι από τα συστήματα που έγραψαν ιστορία, αν όχι με τη διάδοσή τους, τουλάχιστον με τη μοναδικότητά τους. Πάνω του έχει προσαρμοστεί μια μονοκόμματη διπλή ζάντα φτιαγμένη όλη από ένα και μοναδικό μασίφ κομμάτι αλουμίνιο. Το σύνολο ζάντας / hub steering κρέμεται πάνω σε ένα ψαλίδι κατασκευασμένο από μια μασίφ ατσάλινη πλάκα. Φυσικά το ψαλίδι είναι ρυθμιζόμενο ως προς την γωνία κάστερ, αλλά και ως προς το κάμπερ.

Ο Hemi V8 μεταφέρει τα άλογά του στον δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου τριών σχέσεων. Ο ήχος που εκπέμπει το Rocket II είναι τρομακτικός, όπως και η ταχύτητά του. Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό βίντεο, φτάνει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα τα 200km/h και έχει τελική που ξεπερνά το 320km/h, εφόσον αντέχει ο εκτεθειμένος αναβάτης του.

Όλα αυτά όταν με τον οδηγό του ζυγίζει πάνω από 1.200 κιλά! Όσο για την κατανάλωση, τι να πει κανείς. Με κάθε λίτρο το Rocket II καλύπτει μόλις 1,2 χιλιόμετρα, όταν ένα superbike 1.000 κυβικών με απόδοση 200 ίππων καταφέρνει να καλύψει 5 φορές περισσότερα χιλιόμετρα ανά λίτρο στην πίστα. Στην περίπτωση αυτή καλύτερα να συγκρίνουμε το δημιούργημα του Cotterill με γιότ αντίστοιχης ιπποδύναμης…

Γιατί κανείς δεν φτιάχνει ένα Rocket II, αν νοιάζεται για την κατανάλωση. Το φτιάχνει για να εξευμενίσει τη θεότητα της «Υπερβολής». Και σε αυτό το Rocket II είναι έξοχο.

Απολαύστε το Rocket II στο παρακάτω βίντεο…