Ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας Χ3, η αντιπροσωπεία της BMW παρουσίασε στους ανθρώπους του ειδικού τύπου, την σειρά 6 Gran Turismo, ένα μοντέλο γοήτρου, που σίγουρα δεν θα σπάσει ταμεία στην Ελλάδα της επταετούς οικονομικής κρίσης, αλλά δεν παύει να είναι ένα από τα ξεχωριστά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η φρέσκια σειρά 6 Gran Turismo παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης και είναι η εξέλιξη της σειράς 5 Gran Turismo βασισμένη στο πάτωμα της νέας σειράς 7. Πρόκειται για ένα μεγάλο κουπέ αμάξωμα, με υπερυψωμένη «ουρά», που συνδυάζει την σπορ αισθητική των κουπέ με την πολυτέλεια και τις ανέσεις λιμουζίνας.
Με μήκος που ξεπερνάει τα 5 μέτρα (5,091 μ.) και μεταξόνιο 3,7 μ., επωφελείται από τις τεχνολογίες της σειράς 7 και επιτυγχάνει μείωση του βάρους του αμαξώματος κατά 150 κιλά περίπου σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε σημαντικά ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης που έχει μειωθεί από το 0,29 στο 0,25. Στην κατεύθυνση της αεροδυναμικής είναι και η πτυσσόμενη πίσω αεροτομή που αναδύεται στα 110 χλμ./ώρα και «κρύβεται» στα 70 χλμ./ώρα.
Εσωτερικά οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι άφθονοι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, που χωρά τώρα 610 λίτρα, 110 περισσότερα από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου, ενώ το διαιρούμενο (40:20:40) και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, αυξάνει κατά βούληση τον χώρο αποσκευών και η μεγάλη πίσω πόρτα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά.
Το BMW 6 GT, διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες τούρμπο, ένα 2λιτρο με 258 ίππους και ένα 3λιτρο με 340 ίππους που συνδυάζεται και με τετρακίνηση.
Υπάρχουν επίσης ένας 3λιτρος diesel με 265 ίππους με κίνηση σε 2 ή και σε 4 τροχούς και μια έκδοση του ίδιου κινητήρα με 320 ίππους που διαθέτει αποκλειστικά τετρακίνηση. Σε όλες τις περιπτώσεις το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 ταχυτήτων, τόσο καλά ρυθμισμένο που συμπεριφέρεται καλύτερα από πολλά διπλού συμπλέκτη, ενώ μαθαίνει το οδηγικό στυλ του οδηγού και προσαρμόζεται ανάλογα.
Ο πίσω άξονας έχει στάνταρ αερανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους, αλλά στις προαιρετικές επιλογές συμπεριλαμβάνεται και εμπρός αερανάρτηση, δυναμικός έλεγχος απόσβεσης, ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι και ενεργό σύστημα διεύθυνσης.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης, ψυχαγωγίας, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, είναι η «τελευταία λέξη» της τεχνολογίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει σύστημα αναγνώρισης φωνής για φωνητικές εντολές, head up display, δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone, WiFi hotspot για μέχρι 10 συσκευές, cruise control με λειτουργία Stop & Go, σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου μέσω σύνδεσης με άλλα αυτοκίνητα BMW κ.ά.
Οδηγώντας την έκδοση 630i με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 248 ίππων, εντυπωσιαστήκαμε κυρίως με το πώς οι σύγχρονες τεχνολογίες καταφέρνουν να «κρύβουν» τον όγκο και το βάρος ενός αυτοκινήτου, κάνοντάς το «πούπουλο» στα χέρια του οδηγού, ακόμα και σε στενούς, γλιστερούς ορεινούς δρόμους. Όπου σημαδέψεις με το τιμόνι, εκεί θα πας, με ευκολία, ακρίβεια, άνεση και χωρίς την παραμικρή αλλοίωση της επιλεγμένης τροχιάς.
Υπεράνω κριτικής σε θέματα ποιότητας κατασκευής, φινιρίσματος και εργονομίας, η σειρά 6 GT είναι μια μεγάλη λιμουζίνα που με άριστη ποιότητα κύλισης και άνεση συμπεριφέρεται σαν ένα όχημα μεταφοράς υψηλών προσώπων, ενώ -όταν ο οδηγός της το ζητήσει- μεταμορφώνεται σε γνήσιο GT από την μια στιγμή στην άλλη, παράγοντας μεγάλες δόσεις αδρεναλίνης και οδηγικής απόλαυσης.
Ο κινητήρας παράγει άφθονη ροπή με 40,8 χγρμ σταθερά από τις 1.550 μέχρι τις 4.400 στροφές και κινεί με ιδιαίτερη ευκολία το 1800 περίπου κιλών αμάξωμα, σημειώνοντας επιδόσεις σπορ μοντέλου με 6.3’’ για τα 0-100 και μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (περιορίζεται εκεί με ηλεκτρονικό κόφτη).
Όλα τα παραπάνω σε τιμή κατανάλωσης 12.8 λίτρα/100 χλμ για τα χιλιόμετρα της δοκιμής μας, που έγιναν με ρυθμούς… ειδικής διαδρομής και στην διάρκεια των οποίων διαπιστώσαμε ότι το τιμόνι και τα φρένα στέκονται με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων που απαιτεί η «κατασκευή».
Η σειρά 6 GT είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση και τιμές που ξεκινούν από τα 88.570 ευρώ για τη βενζινοκίνητη 2λιτρη 630i των 258 ίππων με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού κυρίως σε τεχνολογίες ασφάλειας και οδηγικά βοηθήματα, για να φθάσουν τα 104.104 ευρώ (540 i xDrive).
Τέλος, οι τιμές για τις εκδόσεις ντίζελ ξεκινούν από 92.970 ευρώ (3λιτρη 630d) και «κορυφή» τα 103.850 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης