Η BMW M παρουσίασε μία ακόμα αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με τη μορφή της νέας M3 CS. Με έντονα σπορ χαρακτηριστικά, η νέα M3 CS συνεχίζει την παράδοση των ειδικών εκδόσεων Μ, που ξεκίνησε το 1988 με την E30 M3 Evolution. Ταυτόχρονα, το 4θυρο sedan υψηλών επιδόσεων προσφέρει ένα συνδυασμό δυναμισμού και καθημερινής πρακτικότητας.
Ο δυνατός 3λιτρος κινητήρας ξεπερνά τις επιδόσεις της M3 με Competition Package κατά 10 ίππους, φτάνοντας τους 460 ίππους. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo προσφέρει στην M3 CS επιτάχυνση 0 – 100 χλμ. σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα της νέας έκδοσης που προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package, περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 280 χλμ.
Με δύο υπερσυμπιεστές mono-scroll, εναλλάκτη αέρα, High Precision Injection, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-Vanos, ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας στοχεύει μεν σε κορυφαίες επιδόσεις, αλλά έχει σχεδιαστεί επίσης, με γνώμονα την πλούσια ροπή από χαμηλές στροφές και την οικονομία (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,3 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 194 γρ/χλμ).
Πιέζοντας το νέο, κόκκινο μπουτόν start/stop ενεργοποιείται ο κινητήρας, συνοδεία ενός ιδιαίτερου ήχου από τη νέα, ειδικά ρυθμισμένη σπορ εξάτμιση της M3 CS, με τέσσερις απολήξεις εξαγωγής.
Η νέα M3 CS είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M Double Clutch Transmission (M DCT) με Drivelogic. Το κιβώτιο αυτό έχει ανεξάρτητο ψυγείο λαδιού και προσφέρει αυτόματες αλλαγές σχέσεων αλλά και μηχανικές από τα σχετικά χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι. Οι σχέσεις αλλάζουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου, χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος, αλλά χρησιμοποιείται μία μακριά έβδομη σχέση για να κρατά τις στροφές χαμηλά και να ελαχιστοποιεί την κατανάλωση σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.
Η ανάρτηση θυμίζει αυτή της M3 με Competition Package. Οι σύνδεσμοι και τα ακραξόνια τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα κατασκευάζονται από σφυρήλατο αλουμίνιο, γι’ αυτό και είναι πανάλαφρα. Έτσι, οι μη αναρτώμενες μάζες είναι περιορισμένες, προς όφελος της δυναμικής συμπεριφοράς. Η M3 CS εφοδιάζεται στάνταρ με ανάρτηση Adaptive M, της οποίας η γεωμετρία έχει ρυθμιστεί για τις καλύτερες επιδόσεις στο δρόμο και στην πίστα. Την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες εξασφαλίζουν το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) (που περιλαμβάνει M Dynamic Mode) και το Active M Differential.
Τα συστήματα ελέγχου για την ανάρτηση Adaptive M, το DSC και το Active M Differential (ενεργό διαφορικό Μ) έχουν τροποποιηθεί σύμφωνα με τις δυναμικές απαιτήσεις της M3 CS, όπως και το set up του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις των συστημάτων διεύθυνσης και ανάρτησης στις προσωπικές του προτιμήσεις ή απαιτήσεις της εκάστοτε διαδρομής. Οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου (μπροστά: 9 J x 19, πίσω: 10 J x 20) συμπεριφέρονται άριστα στην πίστα, και εφοδιάζονται (στάνταρ) με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (εμπρός: 265/35 R 19, πίσω: 285/30 R 20). Τα ημισλικ ελαστικά που έχουν έγκριση για χρήση στο δρόμο, προσφέρουν υψηλή πρόσφυση και πλευρική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στην πίστα. Επιπλέον, η M3 CS μπορεί επίσης να παραγγελθεί με ελαστικά δρόμου Michelin Sport.
Στο εσωτερικό, η δίχρωμη, δερμάτινη επένδυση των καθισμάτων σε Silverstone/Black και Alcantara δημιουργεί ευχάριστο περιβάλλον που συδυάζει την σπορ εμφάνιση με την ποιότητα. Ο οδηγός μιας M3 CS απολαμβάνει πολλά «προνόμια», όπως ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού, το σύστημα ήχου Harman Kardon surround και το Σύστημα Πλοήγησης Professional, που προσφέρονται στάνταρ.
Στο εξωτερικό, οι σχεδιαστές της BMW M έδωσαν στην M3 CS σπορ εμφάνιση. Το στοιχείο ταυτότητας του εμπρός τμήματος μαζί με τους δίδυμους προβολείς LED, είναι η εμπρός ποδιά με μεγάλους αεραγωγούς τριών τμημάτων. Η διακριτική αεροτομή Gurney πίσω έχει σχεδιαστεί ειδικά για την M3 CS και συνεργάζεται με το εμπρός splitter και τον πίσω διαχύτη για ελαχιστοποίηση της δυναμικής άνωσης. Τα εξαρτήματα αυτά κατασκευάζονται από ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο high-tech πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), όπως το καπό και η οροφή του μοντέλου.
Οι παραγγελίες για την M3 CS θα ξεκινήσουν από τον Ιανουάριο του 2018. Η κατασκευή της ειδικής έκδοσης θα περιοριστεί σε 1.200 αντίτυπα λόγω παραγόντων που έχουν σχέση με την παραγωγή, η οποία θα ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2018.
Νίκος Τσάδαρης