Ο συνδυασμός του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τον κορυφαίο 2λιτρο diesel της Alfa Romeo Giulietta, προσφέρει δύναμη και επιδόσεις με παράλληλα κορυφαία οικονομία κίνησης.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της Alfa Romeo, πρωτοεμφανίστηκε στη μικρότερη MiTo πριν από σχεδόν ενάμιση χρόνο. Και από τον περασμένο Οκτώβριο, η μικρομεσαία Giulietta είναι το δεύτερο μοντέλο της Alfa που προσφέρει το κιβώτιο αυτό για τη βενζινοκίνητη 1,4 MultiAir των 170 ίππων, αλλά και τον ισχυρότερο 2λιτρο diesel αντίστοιχης ισχύος.
«Μεστό» μοτέρ με πολύ καλή οικονομία
Ο δίλιτρος Multijet πετρελαιοκινητήρας της Giulietta κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με τη μεστή του δύναμη, την πολύ καλή του απόδοση έως και σχεδόν τις 5.000 στροφές και παράλληλα, την πολιτισμένη λειτουργία του. Μπορεί, σε σχέση με τον 1.400άρη MultiAir βενζινοκινητήρα, να του λείπει εκείνη η εκρηκτικότητα που θα του έδινε μια σπορ χροιά – κάτι ιδιαίτερα ορατό στην οδήγηση στην πίστα, όμως τελικά αυτό που εκτιμάται ιδιαίτερα είναι η άπλετη διαθέσιμη ροπή (350 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. με την επιλογή Dynamic στο σύστημα Alfa D.N.A.) ανεξαρτήτως της σχέσης που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο Alfa TCT.
Το τελευταίο, διακρίνεται για τα πολύ γρήγορα ανεβάσματά του στη χειροκίνητη λειτουργία, που συμβάλλουν στην παροχή γρήγορων επιδόσεων, παρότι δυσανασχετεί λίγο στο κατέβασμα και με ρυθμούς πίστας. Στην αυτόματη λειτουργία του από την άλλη και με το «Normal» στο Alfa D.N.A., η γενικότερη συμπεριφορά του έχει να κάνει με τη συμβολή στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Κάπως έτσι λοιπόν, η Giulietta TCT JTDM-2 καταφέρνει να δείξει στην πίστα σχεδόν μια διαφορά 3 λίτρων κατανάλωσης καυσίμου ανά 100 χλμ. σε σχέση με τη βενζινοκίνητη TCT MultiAir, κερδίζοντας τις εντυπώσεις στον τομέα της οικονομίας.
Εσωτερικό-Χώροι: Σπορ ατμόσφαιρα με πολύ καλή ποιότητα
Χωρίς αλλαγές σε σχέση με όσα είναι ήδη γνωστά, κυριαρχούν στο εσωτερικό της πετρελαιοκίνητης Giulietta. Έτσι, εντυπωσιάζει η όμορφη σχεδίαση του θαλάμου των επιβατών που συνδυάζει μοντέρνα με ρετρό σπορτίφ στοιχεία, όπως είναι π.χ. ο κόκκινος φωτισμός των οργάνων με τις ενδείξεις στην ιταλική γλώσσα, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κονσόλα ή η μεταλλική επένδυση στο κέντρο του ταμπλό.
Αλλά και από πλευράς ποιότητας, το αφρώδες υλικό που ντύνει το ταμπλό ανεβάζει τα στάνταρ, ενώ και η κατασκευή των υπόλοιπων, σκληρών πλαστικών ικανοποιεί απόλυτα. Η θέση οδήγησης από την πλευρά της, είναι σωστά τοποθετημένη και βολεύει τον οδηγό, ενώ το μόνο που πιθανόν ενοχλεί είναι η πλευρική στήριξη του καθίσματος.
Το κιβώτιο Alfa TCT
Το αυτόματο κιβώτιο TCT είναι το πρώτο με διπλό συμπλέκτη στην ιστορία της Alfa Romeo. Διαθέτει 6 σχέσεις συν όπισθεν και η λειτουργία του βασίζεται σε δύο παράλληλα τοποθετημένους δίσκους, τον καθένα με το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας αναλαμβάνει τις μονές σχέσεις (1η, 3η και 5η) και ο άλλος τις ζυγές (2η, 4η και 6η), ώστε να μειωθεί ο χρόνος των αλλαγών μεταξύ των σχέσεων.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Alfa TCT είναι το γεγονός ότι, πρόκειται για κιβώτιο ξηρού τύπου (δεν έχει δηλαδή λάδι) κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο compact και ελαφρύ, ωφελώντας το συνολικό βάρος του αυτοκίνητου.
Στην πίστα: Το πιο απολαυστικό μικρομεσαίο!
Η Alfa Romeo Giulietta TCT JTDM-2 στην πίστα αναδεικνύει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και τον πολύ καλό συνδυασμό του ακλόνητου πλαισίου με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).
Μπορεί σε σχέση με την βενζινοκίνητη εκδοχή, να υπάρχουν 30 επιπρόσθετα κιλά στον εμπρόσθιο άξονα, κάτι που την κάνει ελαφρώς πιο υποστροφική, όμως η σιγουριά στο στρίψιμο, τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι λογικές κλίσεις από το αμάξωμα, παραμένουν και πάλι τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής και οδηγικής υπόστασης της μικρομεσαίας Ιταλίδας.
Ειδικά δε με επιλεγμένο το Dynamic στο Alfa D.N.A. και με το ηλεκτρονικό μπροστινό διαφορικό e-Q2 σε πλήρη εμπλοκή, η Giulietta είναι πολύ γρήγορη και απολαυστική, χωρίς να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις στο οδηγό της. Και από πλευράς άνεσης πάντως, η ανάρτηση δεν κουράζει κατά πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά τη σφιχτή της ρύθμιση.
Πηγή: autotriti.gr