Η κρίση και η μεγάλη απόσταση από την Αττική, όπου βρίσκεται η πλειοψηφία των συμμετεχόντων σε αγώνες αυτοκινήτου, είχε σαν αποτέλεσμα να δηλώσουν συμμετοχή στο Ιστορικό Ράλι Ελλάδας, μόνο 58 πληρώματα (στις κατηγορίες regularity & sporting), παρά τις έντονες προσπάθειες των οργανωτών και τις κάποιες παροχές που έδωσαν στους συμμετέχοντες.

Ο αγώνας ουσιαστικά θα ξεκινήσει την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου στις 19:00, με την τελετή εκκίνησης εμπρός από το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας και πρώτα τη ράμπα θα περάσουν τα 30 ιστορικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity, που συμμετέχουν στον αγώνα στο πλαίσιο του Επάθλου Ιστορικών Regularity αυτοκινήτων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA), καθώς και του αντίστοιχου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Ανάμεσά τους, ο Christian Crusifix, ο Βέλγος οδηγός ενός Ford Anglia του 1960 που έχει κατακτήσει ήδη τον ευρωπαϊκό τίτλο, κάτι όμως που δεν ισχύει για τον συνοδηγό του, Joseph Lambert. Αντίπαλος συνοδηγός, ο Ιταλός Fabrizio Farsetti που θα καθοδηγήσει τον Massimo Mascagni με την Porsche 911 Coupe του 1974 στη διαδρομή των 516 χιλιομέτρων.

Απέναντί τους, ανοιχτούς λογαριασμούς έχουν και πληρώματα που συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, μιας που εκεί η υπόθεση «τίτλος» παραμένει ανοιχτή μεταξύ των πρωτοπόρων μέχρι στιγμής Γιώργου και Νίκου Οικονόμου (Ford Escort MKII – 1978) και των Τάσου Δούρου – Γιώργου Μποζιονέλου (BMW 1502 – 1975), αλλά και Νίκου Αρβανίτη – Ιωάννας Χαραλαμπάκη (Lancia Fulvia 1.3 S Coupe – 1972).

Ιστορικό Ράλι Ελλάδας

Όμως το Ιστορικό Ράλι Ελλάδας προσμετρά τόσο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι, όσο και στο Πρωτάθλημα και τα Κύπελλα Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων, αλλά και στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος. Οι 29 συμμετέχοντες/διεκδικητές των παραπάνω τίτλων, θα διαγωνιστούν στις πέντε επαναλαμβανόμενες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Θεσσαλίας (μερικές από τις οποίες συμπεριλαμβάνονταν σαν χωμάτινες διαδρομές στα Ράλι Ακρόπολις των ’60 και ’70).

Φυσικά το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μάχη για την κατάκτηση του τίτλου του Πρωταθλητή Ελλάδος. Δύο πληρώματα που απέχουν μόλις ενάμιση βαθμό στην κατάταξη διεκδικούν το στέμμα και κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις για το τελικό αποτέλεσμα. Οι Σωκράτης Τσολακίδης-Χρήστος Δήμος, θα ξεκινήσουν ως το φαβορί με το πανίσχυρο Skoda Fabia R5, έχοντας απέναντί τους το αουτσάιντερ, δηλαδή τους Γιάννη Μπαντούνα – Κώστα Σούκουλη με το σαφώς υποδεέστερο του Fabia, Mitsubishi Lancer EVO VI της κατηγορίας Α.

Mεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και στην μάχη για την διεκδίκηση του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, με κάθε σκέλος του αγώνα να προσμετρά ξεχωριστά στο θεσμό. Επικεφαλής στη βαθμολογία είναι ο Ποσειδώνας Γόριτσας με το Lancer EVO X και συνοδηγό του τον Απόστολο Σπύρου. Αντίπαλοι οι Παναγιώτης Καμπύλης-Σταύρος Σταμέλος με το σαφώς ανώτερο Skoda Fabia S2000.

Ιστορικό Ράλι Ελλάδας Ιστορικό Ράλι Ελλάδας Ιστορικό Ράλι Ελλάδας

Παράλληλα, στη μάχη των δικίνητων του Κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, αναμένεται μάχη μεταξύ των Γιάννη Πλάγου-Άλκη Ρέντη με Honda Civic Type-R, Νίκου και Βασίλη Καραθανάση με ίδιο αυτοκίνητο, όπως και των Γιώργου Γεροδήμου-Σωτήρη Γρηγορίου με Opel Astra OPC.

Όσον αφορά στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, όλοι οι βασικοί διεκδικητές δεν δήλωσαν συμμετοχή, με συνέπεια τις λίγες συμμετοχές ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η Porsche 911 των Φ. Σταφυλοπάτη – Ν. Μαργέτη να ξεχωρίζει, που κατά τα φαινόμενα θα έχει εύκολο έργο απέναντι στους  Β. Πόλιτο-Άσιας Τσιφάκη (Datsun 510 SSS), Κ. Μυλωνά-Γιάννη Καλοπίτα (Τοyota Corolla E30) και Κ. Αργυρίου-Αποστόλη Πάλλα (Toyota Corolla AE92).

Ιστορικό Ράλι Ελλάδας

Το καθαρά αγωνιστικό μέρος των αυτοκινήτων Ράλι θα ξεκινήσει στις 8:30 το πρωί του Σαββάτου 14/11, με την αναχώρηση των αυτοκινήτων από τη Σκεπαστή Αγορά στη Λάρισα (όπου και το service park) και κατεύθυνση την ειδική διαδρομή Πυργετός 1.

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity, ο αγώνας τους θα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, αφού οι πρώτες τους κρυφές χρονομετρήσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης, σε μια διαδρομή 50 χιλιομέτρων που θα τους οδηγήσει στα Αμπελάκια πριν επιστρέψουν για διανυκτέρευση στη Λάρισα.

Ιστορικό Ράλι Ελλάδας

Νίκος Τσάδαρης