Η Mercedes X-Class δημιουργήθηκε ειδικά για τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς των pickups, καθώς η ζήτηση για τα οχήματα αυτά βρίσκεται σε σταθερή άνοδο τα τελευταία χρόνια, ενώ ταυτόχρονα, έχει αυξηθεί το ποσοστό των pickups ιδιωτικής χρήσης.

Η Mercedes είναι ο πρώτος κατασκευαστής premium οχημάτων που αντιλήφθηκε αυτές τις αλλαγές και σχεδίασε το πρώτο pickup που εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις και την πολύ-λειτουργικότητά του.

emrmsw2

Το X-Class προσφέρεται σε τρεις γραμμές σχεδίασης και εξοπλισμού για διαφορετικές επαγγελματικές απαιτήσεις και τρόπους ζωής:

  • Η βασική γραμμή X-Class Pure είναι ιδανική για σκληρή, λειτουργική χρήση. Ταυτόχρονα, όμως, η άνεση και η σχεδίασή της την αναδεικνύουν σε κατάλληλο όχημα για τις επισκέψεις σε πελάτες και προμηθευτές, αλλά και για ιδιωτικές δραστηριότητες.
  • Η X-Class Progressive προορίζεται για ανθρώπους που θέλουν ένα σκληροτράχηλο pickup που προσφέρει χαρακτηριστικά στυλ και άνεσης για την επιχείρησή τους και ταυτόχρονα ένα αναπαυτικό και πολυτελές αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης.
  • Η X-Class Power είναι η κορυφαία έκδοση. Απευθύνεται σε πελάτες για τους οποίους, το στυλ, η κομψότητα, οι επιδόσεις και η άνεση είναι μεγάλης σημασίας. Ως αντισυμβατικό lifestyle όχημα, είναι κατάλληλο τόσο για το αστικό περιβάλλον όσο και για δραστηριότητες αθλητικές ή ελεύθερου χρόνου, πέρα από τα συνηθισμένα.

Σχεδίαση

emrmsw3

Με την χαρακτηριστική σχεδίαση μιας Mercedes, η X-Class καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στα σκληροτράχηλα και κομψά χαρακτηριστικά. Το νευρώδες αμάξωμα, οι καθαρές, λιτές γραμμές σχεδίασης και τα σαφή χαρακτηριστικά εστιάζουν στις βασικές αξίες του pickup, που μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο βάρους 1,1 τόνων, ενώ έχει τη δυνατότητα ρυμούλκησης 3,5 τόνων και μπορεί επίσης να ρυμουλκεί τρέιλερ μεταφοράς αλόγων ή σκάφος οκτώ μέτρων.

Το X-Class διατίθεται σε εννέα όμορφα χρώματα και μεγάλη ποικιλία ζαντών 17, 18 ή 19 ιντσών, για να επιλέξει κανείς, ανεξαρτήτως έκδοσης.

Για βολική πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης, ο προφυλακτήρας διαθέτει ενσωματωμένο σκαλοπάτι, ενώ εάν δεν επαρκεί η πόρτα με γωνία ανοίγματος 90 μοιρών του βασικού εξοπλισμού, η X-Class μπορεί να κατασκευαστεί προαιρετικά και χωρίς πίσω προφυλακτήρα, οπότε η πίσω πόρτα ανοίγει μέχρι 180 μοίρες.

Η επιφάνεια φόρτωσης είναι σχεδιασμένη έτσι, ώστε μία ευρωπαλέτα να χωράει ανάμεσα στους δύο θόλους τροχών. Η X-Class είναι το μοναδικό μεσαίου μεγέθους pickup που περιλαμβάνει φωτισμό του χώρου φόρτωσης στο βασικό εξοπλισμό. Το τρίτο φως φρένων διαθέτει λαμπτήρες LED, οι οποίοι φωτίζουν ολόκληρη την επιφάνεια φόρτωσης. Μία πρίζα 12 V στο χώρο φόρτωσης για πρόσθετες συσκευές, όπως συμπιεστές, είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Διαστάσεις: 5.340 Χ1.920 Χ1.819 χλστ

Μεταξόνιο: 3.150 χλστ

Μήκος επιφάνειας φόρτωσης: 1.587 χλστ

Πλάτος επιφάνειας φόρτωσης: 1.560 χλστ

Ύψος επιφάνειας φόρτωσης: 474 χλστ

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο: 1.042 κιλά

Βάρος ρυμούλκησης με φρένα: 1.650-3.500 κιλά

Εσωτερικό

emrmsw6

Στο εσωτερικό, η X-Class θέτει νέα αναβαθμισμένα πρότυπα στην αίσθηση άνεσης και ποιότητας για την κατηγορία των μεσαίου μεγέθους pickup. Το ταμπλό οργάνων διαθέτει τις χαρακτηριστικές διακοσμητικές καμπύλες μιας Mercedes, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το πλάτος του ταμπλό οργάνων, το οποίο δημιουργεί αίσθηση ενός ευρύχωρου και λιτά μοντέρνου εσωτερικού. Υπάρχουν τρεις εκδόσεις διάκοσμου για την X-Class Power: η εμφάνιση pixel σε Μαύρο ματ, η εμφάνιση αλουμινίου με ευθείες γραμμές λείανσης και η εμφάνιση ξύλου με νερά σε Καφέ ματ.

Στις εκδόσεις Progressive και Power, η κεντρική κονσόλα πλαισιώνεται επίσης με διακοσμητικά στοιχεία σε Ασημί. Οι μεγάλες χειρολαβές στις πόρτες είναι επίσης Ασημί χρώματος. Η μοντέρνα εμφάνιση ενισχύεται από την ελεύθερη κεντρική οθόνη, η οποία είναι ήδη γνωστή από τη V-Class.

Ο σχεδιασμός χειριστηρίων και ενδείξεων παρουσιάζει τα γνωστά υψηλά επίπεδα άνεσης και εργονομίας. Δοκιμασμένα συστήματα από τα επιβατικά αυτοκίνητα της Mercedes κάνουν την πρεμιέρα τους στην κατηγορία των μεσαίου μεγέθους pickup: Το touchpad πολλαπλών λειτουργιών στην κεντρική κονσόλα και το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων Cpmand Online με πλοήγηση από σκληρό δίσκο, το σύστημα φωνητικού χειρισμού Linguatronic και η πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω smartphone. Η κεντρική οθόνη σε συνδυασμό με το Comand Online, έχει διαγώνιο 8,4 ίντσες, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία. Με ανάλυση 960 x 540 pixel και τεχνολογία υψηλής αντίθεσης IPS (In-Plane Switching), προσφέρει φωτεινότητα που αυξάνει σημαντικά την ποιότητα των χαρτών πλοήγησης και της εικόνας που μεταδίδει η κάμερα 360 μοιρών. Επίσης διατίθενται τα δοκιμασμένα συστήματα ήχου Audio 20 USB και Audio 20 CD, τα οποία συνοδεύονται από οθόνη 7 ιντσών.

Το όργανο πολυλειτουργικών ενδείξεων αποτελείται από τα μεγάλα, αναλογικά, στρογγυλά όργανα της C-Class και V-Class. Ανάμεσα στα στρογγυλά όργανα φιλοξενείται μία οθόνη πολυμέσων 5,4 ιντσών. Χάρη στα πλήκτρα που βρίσκονται στο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, του βασικού εξοπλισμού, οι ρυθμίσεις στην έγχρωμη οθόνη ελέγχονται χωρίς να απομακρύνει ο οδηγός τα χέρια από το τιμόνι. Το τιμόνι με τα 12 συνολικά πλήκτρα του ρυθμίζεται ως προς το ύψος βελτιώνοντας την εργονομία και βελτιώνοντας τη θέση καθίσματος του οδηγού.

Εξατομίκευση και πακέτα εξοπλισμού

Η ποικιλία προαιρετικού εξοπλισμού, καθώς και από ένα πακέτο Style ειδικά για τις γραμμές Progressive και Power, δίνουν τη δυνατότητα για περαιτέρω εξατομίκευση. Για παράδειγμα, στην X-Class μπορούν να προστεθούν πλευρικές μπάρες και ένα ηλεκτρικά ανοιγόμενο πίσω παράθυρο. Επιπλέον, η Mercedes ανέθεσε σε μία ομάδα σχεδιαστών να αναπτύξουν μία εκτενή γκάμα αξεσουάρ, τα οποία επιτρέπουν να προσαρμόσετε την X-Class ακόμη περισσότερο στις προσωπικές προτιμήσεις και απαιτήσεις σας, ως προς τη σχεδίαση, τη λειτουργικότητα και τις off-road δυνατότητες. H γκάμα περιλαμβάνει styling roll bars, πλευρικές μπάρες, μαλακό κάλυμμα και σκληρό κάλυμμα χώρου φόρτωσης, καθώς και μία σκληρή οροφή που μετατρέπει το pickup σε SUV. Η σκληρή οροφή ακολουθεί την γραμμή σχεδίασης της X-Class και ενσωματώνεται στο αμάξωμα δημιουργώντας μία πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση. Άλλα στοιχεία είναι επίσης η επένδυση της επιφάνειας φόρτωσης, ένα σύστημα διαχωρισμού της επιφάνειας φόρτωσης, ράγες στερέωσης φορτίου στο δάπεδο και ένα πλαστικό προστατευτικό υποδαπέδου.

Κινητήρες

Από τις αρχές της διάθεσής της στην αγορά, θα διατίθεται με δύο πανίσχυρους και αποδοτικούς 4κύλινδρους κινητήρες επιδόσεων. Ο υψηλής ροπής πετρελαιοκινητήρας common-rail (άμεσου ψεκασμού) με κυβισμό 2,3 λίτρων διατίθεται σε δύο βαθμίδες ισχύος. Στον πετρελαιοκινητήρα X 220 d με απλό στροβιλοσυμπιεστή, αποδίδει 163 ίππους ενώ στον με διπλό στροβιλοσυμπιεστή X 250 d φτάνει στην ισχύ των 190 ίππων. Και τα δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα διατίθενται με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς ή με σύστημα επιλογής τετρακίνησης. Όλοι οι κινητήρες χαρακτηρίζονται από την ήρεμη λειτουργία με χαμηλούς κραδασμούς και την υψηλή απόδοση ισχύος σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Κατ’ επιλογήν διατίθεται ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων στα μοντέλα X 250 d και X 250 d 4MATIC με κινητήρα 190 ίππων.

Από τα μέσα του 2018 θα διατίθεται ένα πετρελαιοκινητήρας V6 υψηλής ροπής, ο οποίος θα διασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία εντός κι εκτός δρόμου. Αποδίδει ισχύ 258 ίππους και μέγιστη ροπή 550 Nm. Το κορυφαίο αυτό μοντέλο της X-Class θα περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic Plus με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι και λειτουργία ECO start/stop. Το σύστημα Dynamic Select διατίθεται ως πρόσθετος εξοπλισμός. Μέχρι σήμερα, σπάνια περιλαμβάνεται διακόπτης προγραμμάτων οδήγησης στην κατηγορία των pickup. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει την οδηγική εμπειρία στις προτιμήσεις του από χαλαρή και άνετη έως απαιτητικά σπορ οδήγηση. Μπορεί επίσης να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, ECO, Sport, Manual και Offroad. Τα προγράμματα αυτά τροποποιούν τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, το χρονισμό αλλαγής ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο και τη λειτουργία ECO start/stop.

Η X-Class θα ταξινομείται ως επαγγελματικό όχημα (N1).

Στο δρόμο, είναι το πρώτο pickup που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις τόσο εντός όσο και εκτός ασφαλτόδρομου. Το φαρδύ μετατρόχιο, το μακρύ μεταξόνιο και η άνετη ρύθμιση ελατηρίων και αποσβεστήρων βοηθά τη δυναμική οδήγηση στο δρόμο. Η χρήση σπειροειδών ελατηρίων τόσο μπροστά όσο και πίσω, γεγονός που συμβάλλει στην αρμονική λειτουργία της ανάρτησης. Η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη κατά τρόπο, ώστε να επιτυγχάνει υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης και άνεσης στο δρόμο, ενώ παρέχει μέγιστες δυνατότητες εκτός δρόμου σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Η μελετημένη σχεδίαση της ανάρτησης άνεσης περιλαμβάνει μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και πίσω συμπαγή άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι ιδανικός για τη μεταφορά μεγάλων φορτίων. Αυτός ο συνδυασμός διασφαλίζει ότι η ανάρτηση παραμένει άνετη και η συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο ασφαλής, ανεξάρτητα από την κατάσταση φόρτωσης.

Με 1.632 χιλιοστά εμπρός και 1.625 χιλιοστά πίσω, η X-Class διαθέτει το φαρδύτερο μετατρόχιο από τους περισσότερους ανταγωνιστές της. Αυτό της προσφέρει όλες τις προϋποθέσεις για καλή οδηγική ευστάθεια και υψηλότερες ταχύτητες κατά την οδήγηση σε στροφές. Το μεταξόνιο των 3.150 χιλιοστών είναι επίσης μακρύτερο από ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο μεσαίου μεγέθους pickup. Μειώνει τους κραδασμούς στη διαδρομή και καθιστά πιο ομαλή και αξιόπιστη στην ευστάθεια σε ευθεία πορεία.

Η Mercedes είναι ο μόνος κατασκευαστής που επέλεξε μεγάλους, εσωτερικά αεριζόμενους δίσκους φρένων και στους δύο άξονες ως βασικό εξοπλισμό σε αυτή την κατηγορία. Ο μπροστινός άξονας διαθέτει δισκόφρενα διαμέτρου 32 εκατοστών ενώ ο πίσω άξονας δισκόφρενα 30,8 εκατοστών. Συνδυαστικά επιτυγχάνουν μικρές αποστάσεις πέδησης, σύντομους χρόνους απόκρισης και υψηλή θερμική ικανότητα.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 202 χιλιοστά, ενώ προαιρετικά διατίθεται σύστημα ανάρτησης με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά.

Επιλεγόμενη ή μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC

emrmsw5

Το σύστημα επιλογής τετρακίνησης 4MATIC, χρησιμοποιείται και στην X-Class. Με αυτό το σύστημα, η κίνηση μεταδίδεται επιλεκτικά και στους μπροστινούς τροχούς ανάλογα με το έδαφος. Από τα μέσα του 2018, η Mercedes θα διαθέτει το pickup της και με μόνιμη τετρακίνηση. Με αυτόν τον τρόπο, η X-Class θα προσφέρει μέγιστη απόδοση και πρόσφυση ακόμη και με μέγιστη ταχύτητα στο δρόμο. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC θα προσφέρεται μόνο σε συνδυασμό με τον εξακύλινδρο κινητήρα. Εκτός δρόμου, και οι δύο εκδόσεις του συστήματος 4MATIC εξασφαλίζουν την ίδια συμπεριφορά χάρη στις σχέσεις μετάδοσης low range και το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Όλα τα τετρακίνητα μοντέλα περιλαμβάνουν στο βασικό εξοπλισμό τους το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR).

Off-road χαρακτηριστικά

Βάθος διέλευσης σε νερό: 600 χλστ

Απόσταση από το έδαφος: Εμπρός άξονας 202 χλστ / Πίσω άξονας 221 χλστ

Γωνία προσέγγισης/αναχώρησης μπροστά/πίσω: 28.8°/23.8° – 30,1°/25,9° για την ανάρτηση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος

Μέγιστη πλευρική κλίση: 49,8° / 49° για την ανάρτηση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος

Γωνία ράμπας: 20,4° / 22° για την ανάρτηση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος

Μέγιστη ανηφορική κλίση: 100%

Εξοπλισμός ασφάλειας

Η X-Class διακρίνεται για τα υποδειγματικά επίπεδα ασφάλειας, καθώς διατίθεται με ασυνήθιστα εκτενή γκάμα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας για αυτή την κατηγορία. Το υψηλό επίπεδο προστασίας των επιβατών είναι αποτέλεσμα του εξαιρετικά στιβαρού κελύφους με υψηλής αντοχής κλωβό επιβατών, και μία δομή με μπροστινό και πίσω τμήμα σχεδιασμένα να απορροφούν την ενέργεια μέσω καλά μελετημένης παραμόρφωσης. Επιπλέον, παθητική ασφάλεια παρέχεται, μεταξύ άλλων, από τους επτά αερόσακους και το σύστημα στερέωσης δύο παιδικών καθισμάτων i-Size. Οι μπροστινοί αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό ενεργοποιούνται με μηχανισμό δύο σταδίων ενεργοποίησης.

Με τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, ο οδηγός έχει την υποστήριξη τριών συστημάτων που αυξάνουν ταυτόχρονα την οδηγική άνεση και ασφάλεια. Επιπλέον, υπάρχει η υποβοήθηση ευστάθειας ρυμουλκούμενου, ένα σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και ένα σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, cruise control, καθώς και προβολείς τεχνολογίας LED που προσφέρουν τη μέγιστη φωτεινή απόδοση στην κατηγορία χάρη στις έξι λυχνίες LED. Μία κάμερα 360 μοιρών είναι επίσης διαθέσιμη εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας.

Live Traffic Ενημέρωση

Η X-Class είναι το πρώτο μεσαίου μεγέθους pickup που διαθέτει ηλεκτρονική μονάδα επικοινωνίας με ενσωματωμένη κάρτα SIM. Έτσι, μπορεί κανείς να αξιοποιεί τις εκτενείς υπηρεσίες Mercedes me connect, και να έχει πρόσβαση στο όχημα μέσω smartphone. Συνεπώς, οι ιδιοκτήτες της X-Class σε 21 ευρωπαϊκές αγορές μπορούν, για παράδειγμα, να ενημερώνονται για τη θέση της X-Class όταν είναι σταθμευμένη Επιπλέον, με την εφαρμογή Mercedes me είναι δυνατή η ολοκληρωμένη πλοήγηση πόρτα-πόρτα. Άλλες υπηρεσίες Mercedes me connect περιλαμβάνουν την κλήση έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz και τις βασικές υπηρεσίες Διαχείριση Οδικής Βλάβης, Διαχείριση Ατυχήματος και Διαχείριση Συντήρησης. Η εφαρμογή Mercedes me θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα από το Μάρτιο του 2018.

Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της έξυπνης δικτύωσης είναι η μετάδοση πληροφοριών για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο. Σε συνδυασμό με λογαριασμό Mercedes me, στην Ευρώπη, το σύστημα πλοήγησης COMAND Online μπορεί να δείχνει την αφετηρία και το μήκος της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο χάρτη εντός 100 μέτρων από την ακριβή θέση, και να υπολογίζει δυναμικά εναλλακτική διαδρομή, με συντομότερο χρόνο οδήγησης. Η πιθανή απώλεια χρόνου λαμβάνεται αυτόματα υπόψη σε πραγματικό χρόνο για την προβολή του χρόνου άφιξης στο Comand Online. Το σύστημα προσφέρει επίσης 3D προβολή με τρισδιάστατα αστικά μοντέλα, διευκολύνοντας τον προσανατολισμό σε κεντρικές περιοχές των πόλεων που γνωρίζει ο χρήστης. Επιπλέον, μπορούν να αποθηκεύονται, ή να εισάγονται μέσω κάρτας SD, προσωπικοί προορισμοί, και να προβάλλονται τέσσερις εναλλακτικές διαδρομές στο χάρτη πλοήγησης, μία εκ των οποίων είναι η εξαιρετικά οικονομική.

Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Garmin Map Pilot (προαιρετικό), στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το Audio 20 CD μετατρέπεται σε πλήρες σύστημα πλοήγησης με Live Traffic Ενημέρωση. Και με τα δύο συστήματα, ο οδηγός της X-Class επωφελείται από έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με πιθανά προβλήματα στην κυκλοφορία, όπως μποτιλιαρίσματα, αυξημένη κίνηση ή άλλες πιθανές καθυστερήσεις κατά μήκος της διαδρομής, και συνεπώς μπορεί να αναπροσαρμόζει νωρίς τη διαδρομή του.

Όσο για τις τιμές, θεωρούνται απόλυτα λογικές για την περίσταση, καθώς ξεκινούν από τις 35.028 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης