Ένα από τα πλέον γνωστά και δημοφιλή αυτοκίνητα στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, είναι το Fiesta της Ford, που ήδη μετρά 41 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά.
Το 2017 είναι η χρονιά της ανανέωσης του μικρού μοντέλου της αμερικάνικης φίρμας, που τώρα βρίσκεται στην 8η γενιά και ανήκει στην κατηγορία Β της αγοράς, που είναι η 2η σε μέγεθος στην Ευρώπη και 1η στην Ελλάδα με το 36% των συνολικών πωλήσεων.
Το Fiesta 8ης γενιάς λοιπόν, συναντήσαμε στο Λαγονήσι οι Έλληνες δημοσιογράφοι του αυτοκινητικού τύπου, πρώτοι από όλους τους Ευρωπαίους συναδέλφους, καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία έδρασε ταυτόχρονα με την πανευρωπαϊκή παρουσίαση.
Το νέο Fiesta (εντελώς νέο πλαίσιο) που θα διατίθεται σε 3θυρες & 5θυρες εκδόσεις, σχεδιαστικά βασίζεται στο απερχόμενο μοντέλο, αλλά οι σχεδιαστές επικέντρωσαν την προσπάθειά τους στην αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού και του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, ώστε να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα του.
Πιο διακριτικό, λιγότερο σφηνοειδές με διαφοροποιημένα φώτα, φαρδύτερη μάσκα και μεγαλύτερο κατά 71 χιλιοστά αμάξωμα, διαθέτει ελάχιστα μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (303 λίτρα).
Η πίσω πόρτα τώρα, είναι φαρδύτερη για ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ενώ μεγαλύτερες δυνατότητες αποθήκευσης προσωπικών αντικειμένων προσφέρει ένα ντουλαπάκι μεγαλύτερο κατά 20% και ένας αποθηκευτικός χώρος 1λτ στην κεντρική κονσόλα. Στις πίσω πόρτες μπορούν να αποθηκευτούν μπουκάλια νερού 0,6L, ιδανικό πρέπει για οικογενειακές εκδρομές.
Ελάχιστα αυξημένο (4χλστ) επίσης, είναι το μεταξόνιο και το συνολικό πλάτος (12χλστ).
Μεγάλη προσπάθεια έχει γίνει για την αύξηση (36%) της ακαμψίας του αμαξώματος, αλλά και για την ηχομόνωση. Σημαντική είναι και η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, τόσο σε επίπεδο συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, όσο και στα οδηγικά βοηθήματα / συστήματα ασφαλείας, πολλά από τα οποία προέρχονται από ακριβότερα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Στο κέντρο του ταμπλό (στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις) δεσπόζει μια οθόνη αφής τύπου τάμπλετ, η λειτουργία της οποίας έχει σαν αποτέλεσμα και την μείωση κατά 50% των διακοπτών. Μεγάλη έκταση στην παρουσίαση δόθηκε και στην διαθεσιμότητα (ανάλογα την έκδοση) ενός ηχοσυστήματος υψηλής πιστότητας της B&O (675 Watt) με 10 ειδικά για το Fiesta ρυθμισμένα ηχεία και subwoofer. Για την παραπάνω ρύθμιση, χρειάστηκαν 5.000 τραγούδια και 1 χρόνος δοκιμών από τους τεχνικούς των δυο εταιριών.
Όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα (υποστηριζόμενα από τεχνολογίες αισθητήρων με ικανότητα ανίχνευσης σε εμβέλεια 130 μ.), σημειώνουμε το προσαρμοζόμενο cruise control, την ενεργό υποβοήθηση στάθμευσης, τους αυτόματα προσαρμοζόμενους προβολείς, το σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας, τις κάμερες εμπρός/πίσω, κ.ά.
Επίσης, το Fiesta είναι το πρώτο Ford με Pedestrian Detection που συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων τις νυχτερινές ώρες και Active Park Assist με παρέμβαση πέδησης για την αποφυγή μικροσυγκρούσεων στο hands-free παρκάρισμα.
Καθώς το νέο Fiesta ουσιαστικά απευθύνεται σε μεγαλύτερη γκάμα πελατών, είναι λογικό να προσφέρεται και με πολλές επιλογές κινητήρων.
Στην βάση των επιλογών βρίσκεται είναι ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.1 των 85 ίππων, ενώ ο 3κύλινδρος 100άρης υπερτροφοδοτούμενος Ecoboost προσφέρεται με τρεις ιπποδυνάμεις των 100, 125 και 140 ίππων.
Σε δυο εκδόσεις ισχύος (με 85 ή 120 ίππους) διατίθεται και ο ντίζελ κινητήρας 1.5 TDCi .
Η απόδοση αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την τεχνολογία Auto Start Stop που προσφέρεται για όλους τους κινητήρες, και το Active Grille Shutter για τους 1.000άρη EcoBoost και 1.500άρη TDCi 85 ίππων. Ένα νέο μπουτόν Eco για μηχανικά κιβώτια προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και απόκρισης γκαζιού για να μπορούν οι οδηγοί να εξοικονομούν περισσότερο καύσιμο όταν το επιθυμούν.
Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6 και συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 (μόνο στον 1,1λτ)) ή 6 ταχυτήτων, ενώ διαθέσιμο είναι επίσης και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων για τον 100άρη κινητήρα των 100 ίππων.
Όσον αφορά τις εκδόσεις, οι πελάτες τώρα μπορούν να επιλέξουν από τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: από τον Οκτώβριο το πολυτελές Vignale (πρώτη φορά σε Fiesta), το σπορ ST-Line (επίσης από τον Οκτώβριο), το στιλάτο Titanium, το –value for money- Business και το Trend (η βασική έκδοση). Από τον Απρίλιο του 2018 αναμένεται και η έκδοση Active (Crossover). Σημειώνουμε ότι, η έκδοση ST-Line εκτός των αισθητικών διαφοροποιήσεων έχει και διαφορετική ρύθμιση στις αναρτήσεις.
Οι τελευταίες είναι παρόμοιες με αυτές του προηγούμενου μοντέλου, (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αλλά έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις, ενισχυμένες συνδέσεις με το πλαίσιο και βελτιώσεις σε πολλά εξαρτήματα (ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος, σημεία σύνδεσης με το πλαίσιο κλπ.), που τελικά προσφέρουν στις στροφές μεγαλύτερη κατά 10% πρόσφυση και καλύτερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης καταφέραμε να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα την έκδοση με τον 1000άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος τα καταφέρνει μια χαρά με τα περίπου 1150 κιλά βάρους του αμαξώματος.
Εύστροφος, με καλή ροπή από τις 1500 στροφές, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και με ελάχιστο θόρυβο, ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με το 6 – σωστά κλιμακωμένων- σχέσεων μηχανικό κιβώτιο, κινεί αξιοπρεπέστατα το νέο Fiesta, ενώ επιτρέπει ακόμα και γρήγορους ρυθμούς αν ο οδηγός το αποφασίσει.
Στην προσπάθεια αυτή σύμμαχος του οδηγού, αποδεικνύεται το ακριβές και γρήγορο σε απόκριση τιμόνι, αλλά και η -με μαλακή ρύθμιση- ανάρτηση που παρακολουθεί πιστά το ανάγλυφο του οδοστρώματος με όλους τους τροχούς και δεν αφήνει το αμάξωμα να αποκλίνει από την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός. Από την άλλη, η μαλακή ρύθμιση αφήνει το αμάξωμα να «πλέει» σε σβέλτους ρυθμούς, κάτι που μας διαβεβαίωσαν πως δεν συμβαίνει στην έκδοση ST-Line με τις πιο σφιχτές αναρτήσεις.
Έτσι ή αλλιώς πάντως, η οδηγοκεντρική σχεδίαση του Fiesta «κερδίζει» τον οδηγό διευκολύνοντας τον σε ότι ρυθμό επιλέξει, ανάλογα με τις συνθήκες και την αντοχή της τσέπης του. Το τελευταίο αναφέρεται στην κατανάλωση, που στην περίπτωση της δοκιμής μας (είναι αλήθεια με γρήγορο ρυθμό) κυμάνθηκε στα 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αρκετά για τα μόλις 42 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ.
Σε γενικές γραμμές, η πρώτη μας επαφή με το σούπερ μίνι της Ford ήταν αναμενόμενα ευχάριστη καθώς το μοντέλο ήταν ανέκαθεν από τα καλυτέρα της κατηγορίας του, ειδικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, που στην 8η γενιά παρουσιάζεται ακόμα πιο βελτιωμένη.
Ολοκληρώνοντας αυτή την πρώτη γνωριμία, να σημειώσουμε ότι, οι τιμές ξεκινούν από τα 12.990 ευρώ που αφορά την 3θυρη έκδοση των 1.100 κ.εκ. με 85 ίππους και 14.669 για το 3θυρο diesel , με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: 6 αερόσακους – ABS, ESC & TCS – Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην Ανηφόρα (Hill Start Assist) – Ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού (EPAS) – Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS) – Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA) – Προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα (LDW) – Σύστημα περιορισμού της ταχύτητας (ASLD) – Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA) – Ζάντες 16″ με ελαστικά διαστάσεων 195/55/16 – Αυτόματοι προβολείς – Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένα φλας – Πίνακας οργάνων οδηγού με οθόνη 4,2″ – Υπολογιστής ταξιδίου – Ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού καθ’ ύψος – Φώτα ημέρας – Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία – Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό – Σύστημα MyΚey Σύστημα παραμετροποίησης των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου ανάλογα με το κλειδί που χρησιμοποιείται – Αir Condition – Ηχοσύστημα με ραδιόφωνο και σύστημα SYNC με έγχρωμη οθόνη 4,2″ και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, Bluetooth με Voice Control, 2 θύρες USB, 6 ηχεία, και σύνδεση συσκευής My Ford Dock.
Αντίστοιχα οι τιμές για την Business ξεκινούν από τα 13.678 & 15.428 ευρώ για βενζίνη και diesel, ανεβαίνουν στα 16.691 & 16.880 στην έκδοση ST-Line, στα 15.740 & 17.169 στην έκδοση Titanium και πιάνουν κορυφή στην έκδοση Vignale με 17.396 και 19.608 ευρώ.
Περισσότερα, προσεχώς στην αναλυτική δοκιμή.
Νίκος Τσάδαρης