Ξεχάστε ότι το παλιό είναι και βαρετό, καθώς όσοι «γνωρίζουν», στρέφονται στο Γκρι. Από το μαλλί έως τους εσωτερικούς χώρους, αυτό είναι το αγαπημένο χρώμα όλων αυτήν την εποχή.
Διασημότητες όπως η Rihanna και η Cara Delevingne βάφουν το μαλλί τους γκρι. Το hashtag GrannyHair έχει ήδη πάνω από 250 χιλιάδες αναρτήσεις στο Instagram ενώ το 63χρονο μοντέλο με τα γκρίζα μαλλιά Lyn Slater, στα βήματα της Cindy Crawford, της Claudia Schiffer και της Naomi Campbell, υπέγραψε φέτος συμβόλαιο με το περίφημο πρακτορείο μοντέλων Elite.
Το Γκρι δεν κατακλύζει μόνο τον κόσμο της μόδας. Είναι και η τάση που βλέπουμε στα νέα αυτοκίνητα, καθότι είναι πλέον η πιο δημοφιλής επιλογή για τους πελάτες Ford στην Ευρώπη, παραμερίζοντας φέτος το λευκό από την 1η θέση των πωλήσεων.
Η Ford προσφέρει σήμερα οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις του γκρι στους Ευρωπαίους πελάτες της, ενώ έχει ήδη παρουσιάσει περισσότερες από 50 αποχρώσεις του γκρι σε όλο τον κόσμο από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 μέχρι σήμερα.
«Διαπιστώσαμε ότι το γκρι είναι τάση της εποχής (χρώμα με μικρότερη διάρκεια ζωής από τα βασικά χρώματα που βασίζονται στο ασημί, το μαύρο και το λευκό) αλλά και πάλι έχουμε εκπλαγεί με τη δημοτικότητά του», είπε η Julie Francis, επικεφαλής Σχεδιασμού χρωμάτων και υλικών στη Ford. «Το Γκρι είναι ένα εξαιρετικό, ανεκμετάλλευτο χρώμα, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να είσαι cool και διαφορετικός στη σύγχρονη εποχή και αυτό το καθιστά συναρπαστικό αλλά και κάτι για το οποίο οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω».
Αυτό που καθοδηγεί τη συγκεκριμένη τάση δεν είναι απλά η επιθυμία να ξεχωρίζει κάποιος από το πλήθος. Η πρόσφατη πολιτική αναστάτωση ανά τον κόσμο είναι που μας στρέφει προς το γκρι, σύμφωνα με την ειδικό στην ψυχολογία των χρωμάτων, Karen Haller.
«Όταν κυριαρχεί η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα (όπως είδαμε να συμβαίνει μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ και το Brexit) έχουμε την τάση για αναδίπλωση και στρεφόμαστε σε πράγματα που μας χαρίζουν ασφάλεια, γι’ αυτό και το γκρι είναι τόσο δημοφιλές», είπε η Haller. «Αυτή η τάση έχει αναπτυχθεί επειδή το γκρι είναι και ένα χρώμα διακριτικό, επιτρέποντας πιο ζωντανά χρώματα να κυριαρχήσουν. Πραγματικά είναι θέμα άποψης. Για μένα, υπάρχει ήδη αρκετό γκρι στον κόσμο, γι’ αυτό προτιμώ τη χαρά των χρωμάτων».
Αλλά το γκρι δεν αντιπροσωπεύει μόνο το στιλ και την άνεση. Το συγκεκριμένο χρώμα είναι και πιο εγκεφαλικό, λέει η Laurie Pressman, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Pantone Colour. «Καθότι υποδηλώνει τη σκέψη και το στοχασμό, είναι το χρώμα της διανόησης. Όπως λέμε “φαιά ουσία” του εγκεφάλου και του νου, ανάλογα θεωρούμε το γκρι (φαιός σημαίνει σταχτής, γκρίζος) εκπρόσωπο του αγώνα για την αλήθεια, τη γνώση και τη σοφία».
Καθώς η ζήτηση του γκρι δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης, η Pantone έχει προσθέσει μία ευρεία γκάμα τόνων του συγκεκριμένου χρώματος στη νέα παλέτα της για τη Μόδα, το Σπίτι και τους Εσωτερικούς Χώρους.
Νίκος Τσάδαρης