Η Volkswagen εξελίσσει ένα τελείως νέο φάσμα προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Με την παγκόσμια πρεμιέρα του I.D. CROZZ στο πλαίσιο της έκθεσης «Auto Shanghai 2017» (19 έως 29 Απριλίου) η εταιρεία παρέχει μία σημαντική εικόνα αυτών των νέων πρωταγωνιστών της ηλεκτροκίνησης. Ο Herbert Diess, επικεφαλής της μάρκας VW, δήλωσε:
«Έως το 2025 σκοπεύουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας στο 1 εκατομμύριο μονάδες το χρόνο. Το I.D. CROZZ αναλαμβάνει ένα ρόλο κλειδί. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2020».
Το 5θυρο αυτοκίνητο είναι το πρώτο ηλεκτρικά κινούμενο Crossover Utility Vehicle (CUV) της εταιρείας, ένα κουπέ και ένα Sports Utility Vehicle (SUV) ταυτόχρονα.
Η οικογένεια I.D.
Έπειτα από τις πρεμιέρες των I.D. (Παρίσι 2016) και I.D. BUZZ (Ντιτρόιτ 2017) ακολουθεί με το I.D. CROZZ το τρίτο μέλος της οικογένειας των I.D. – μία νέα γενιά του οχήματος μηδενικών εκπομπών ρύπων με μεγάλη αυτονομία, χαρισματική για τα δεδομένα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων σχεδίαση και ένα νέο εσωτερικό κόσμο.
Το I.D. CROZZ είναι ένα σπορτίφ αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων, εξελιγμένο με διαδραστικό χαρακτήρα, του οποίου η τετρακίνηση -τροφοδοτούμενη με ηλεκτροκινητήρα- πείθει τόσο σε συνθήκες καθημερινής χρήσης όσο και στις απαιτήσεις έντονης lifestyle δραστηριότητας. Έχει ισχύ ισχύος 225 kW (306 ίππους), είναι σε θέση να καλύψει με μία φόρτιση μπαταρίας έως και 500 χιλιόμετρα, αλλά και να αναπτύξει ταχύτητα που φτάνει τα 180 km/h. Σε διάστημα 30 λεπτών η μπαταρία ανακτά μέσω ταχείας φόρτισης (στα 150 kW συνεχούς ρεύματος) το 80% της χωρητικότητάς της.
Αν ο οδηγός ακουμπήσει για τρία δευτερόλεπτα το σήμα της VW στο τιμόνι, το πρωτότυπο όχημα τίθεται στο πλήρως αυτόνομο πρόγραμμα “I.D. Pilot”, με συνέπεια το I.D. CROZZ να κινείται πλέον με τη βοήθεια αυτόματου πιλότου. Όλες οι ενδείξεις και τα χειριστήρια παρουσιάζονται σε ψηφιακή απεικόνιση. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα smart phone πάνω σε τροχούς. Οι σημαντικότερες πληροφορίες για τον οδηγό προβάλλονται στο οπτικό του πεδίο, μέσω λειτουργίας επαυξημένης πραγματικότητας.
Όλο και μεγαλύτερη σημασία αποκτά ο έλεγχος διάφορων λειτουργιών μέσω ανέπαφων χειρισμών. Οι νέες περσίδες φωτός, ενσωματωμένες στην διάφανη πανοραμική οροφή, ενεργοποιούνται με μια απλή κίνηση του χεριού και φροντίζουν για έναν τελείως νέο τρόπο φωτισμού του εσωτερικού χώρου. Παράλληλα, το νέο σύστημα CleanAir εγγυάται μία σταθερά καλή ποιότητας εξαερισμού στο εσωτερικό – ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον.
Η φιλοσοφία ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως του I.D. CROZZ, συμβαδίζει απόλυτα με κάθε στοιχείο του DNA της ηλεκτροκίνησης. Ένα από τα κυρίαρχα εμφανισιακά χαρακτηριστικά είναι η “υπογραφή” των φώτων των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volkswagen. Τα φωτιστικά σώματα, δηλαδή φώτα ημέρας LED σε σχήμα “C” και προβολείς LED με πολυμεταβλητή ρύθμιση, συγχωνεύονται σε μία πρόσοψη με ηλεκτρονικά, κινούμενα “μάτια” (“interactive spotlight”). Στο πρόγραμμα “I.D. Pilot” αυτά τα “μάτια” επικοινωνούν με τους υπόλοιπους στον δρόμο!
Το I.D. CROZZ είναι πιο μικρό σε μήκος σε σχέση με το πιο νέο SUV της VW, το New Tiguan L (στην Κίνα) ή το Tiguan Allspace (στην Ευρώπη). Παρόλα αυτά όμως, παρέχει εξίσου πολύ χώρο. Πού οφείλεται αυτό; Το I.D. CROZZ βασίζεται στη νέα, καινοτόμο αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών οχημάτων της VW της επόμενης γενιάς. Οι άξονες και τα μέρη που εξασφαλίζουν την κίνηση έχουν μετακινηθεί προς τα εξωτερικά τμήματα του αυτοκινήτου, όντας ταυτόχρονα μικρά σε όγκο. Επίσης, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πάτωμα. Στο εσωτερικό, η διαμόρφωση των καθισμάτων παρέχει υψηλή μεταβλητότητα. Έτσι προκύπτει ένας χώρος, ιδανικά εκμεταλλεύσιμος, ο οποίος είναι μεγάλων διαστάσεων και ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας. Οι πίσω θέσεις; Αυτές παρέχουν ανέσεις μεγάλης κατηγορίας. Μπορεί κανείς να πάρει μαζί του το Σαββατοκύριακο ακόμα και το ποδήλατό του χωρίς να το αποσυναρμολογήσει; Κανένα πρόβλημα. Μπαίνει απλώς κάθετα στο πίσω μέρος με τη βοήθεια των πίσω καθισμάτων, αλλά και των θυρών που ανοίγουν με ηλεκτρικό μηχανισμό σε μεγάλη γωνία.
Το I.D. CROZZ ακολουθεί με τη φιλοσοφία του τη στρατηγική εξέλιξης της μάρκας, της οποίας το «σύνθημα» είναι το εξής: «Φέρνουμε το μέλλον στο δρόμο σας». Η βάση αυτής της στρατηγικής είναι τέσσερα παιδία καινοτομίας:
– Έξυπνη Βιωσιμότητα – δηλαδή ενίσχυση της εξέλιξης καινοτόμων ηλεκτροκίνητων μοντέλων για μαζική παραγωγή
– Διαισθητική Χρηστικότητα – όπου η εταιρία επικεντρώνεται σε αυτοκίνητα που λειτουργούν και με τη διαίσθηση, ενώ διαθέτουν νέα φιλοσοφία κατασκευής ενδείξεων και χειριστηρίων
– Συνδεδεμένη Κοινότητα – η VW θα συνδέσει μελλοντικά τον άνθρωπο με το αυτοκίνητο και το περιβάλλον, μέσω ενός VW User-ID
– Αυτόνομη Οδήγηση – τα αυτοκίνητα θα γίνουν ακόμα πιο ασφαλή και πιο άνετα μέσω της αυτοματοποιημένης οδήγησης
Νίκος Τσάδαρης