Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από τότε που η BMW παρουσίασε την καινούρια σειρά μελλοντικών μοντέλων i, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι πραγματοποιεί τεράστια βήματα στην ανάπτυξη εφαρμογών βιώσιμων μετακινήσεων και τεχνολογιών που εξασφαλίζουν μηδενικές ή απλά ελάχιστες εκπομπές ρύπων για τα οχήματά της.
Στο πλάισιο αυτό η βαυαρική φίρμα επένδυσε σε δύο νέα μοντέλα, το μικρό ηλεκτρικό i3 και το πιο σπορτίφ υβριδικό plug-in i8. Τώρα, με αφορμή την έκθεση του Τόκιο έχουμε τη δυνατότητα να δούμε ξανά τα δύο πρωτότυπα, αυτή τη φορά στην πλέον εξελιγμένη τους μορφή και μάλιστα λίγο καιρό πριν μπουν στην παραγωγή.
To i3 – Δυναμικό, νεανικό, αστικό και απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον
To i3 αποτελεί την πρόταση της ΒMW για τις μελλοντικές μετακινήσεις στην πόλη. Ενσωματώνει κινητήρα ηλεκτρικό με ισχύ 170 ίππους και ροπή 250 Nm, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 8 δευτερόλεπτα. Για τον περιορισμό του συνολικού του βάρους, οι μηχανικοί της BMW δημιούργησαν το αμάξωμά του i3 με βάση την αρχιτεκτονική δομή που οι ίδιοι ονομάζουν LifeDrive.
Αυτή περιλαμβάνει τη χρήση υλικών από ανανεώσιμες οικολογικές πρώτες ύλες αλλά και σχεδιαστικά μοτίβα που προτάσσουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Σημειώστε ότι με 4θέσια διάταξη στην καμπίνα, ο χώρος αποσκευών του πρωτότυπου i3 έχει όγκο 200 λίτρων. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε και τις τεχνολογίες επικοινωνίας που φέρει το i3. Μεταξύ άλλων, αυτές περιλαμβάνουν και πρωτόκολλο επικοινωνίας που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρέχει σημαντικές πληροφορίες στο smartphone κινητό του ιδιοκτήτη του (π.χ η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του ηλεκτροκινητήρα) ή και να εντοπίζει μόνο του σταθμούς ανεφοδιασμού για τη μπαταρία του.
To i8 – Η σπορ προσέγγιση στην οικολογία
Γιατί μπορεί η BMW να προτίμησε να επενδύσει σε ένα σπορ υβριδικό και όχι σε ένα ακόμα κομπακτ ηλεκτρικό μοντέλο, πέρα και από το i3; Oι λόγοι για αυτό σίγουρα είναι πολλοί, ωστόσο είναι βέβαιο πως οι άνθρωποι της εταιρείας από το Μόναχο θέλησαν να αποδείξουν ότι υπάρχει τρόπος να δημιουργήσει κανείς ένα σπορ αυτοκίνητο το οποίο δεν ρυπαίνει το περιβάλλον παρά ελάχιστα. Έτσι λοιπόν προέκυψε το i8, το ιδιαίτερο κουπέ πρωτότυπο που αποτελεί ένα πραγματικά συναρπαστικό εφκραστή του τρόπου με τον οποίο η BMW οραματίζεται τα σπορ αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Από τεχνολογικής άποψης, το i8 διαθέτει υβριδικό κινητήριο σύστημα. Αυτό περιλαμβάνει ένα ισχυρό 3κύλινδρο θερμικό μοτέρ 220 ίππων και ροπής 300 Nm στο πίσω άκρο του αυτοκινήτου, αλλά και ένα ηλεκτρικό κινητήρα στον εμπρός άξονα. Ο συνδυασμός των δύο αυτών πηγών έργου επιτρέπει στο i8 να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα, με μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 3,0 λίτρων/100 χλμ. Μάλιστα, το πρωτότυπο της BMW μπορεί να κινηθεί για 35 χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.
Σε ό,τι αφορά στα λοιπά χαρακτηριστικά του i8, αναφέρουμε πως το εσωτερικό του έχει διάταξη για 2+2 επιβάτες, ενώ όπως στο i3 συναντάμε και εδώ την αρχιτεκτονική LifeDrive σε ότι έχει να κάνει με τα υλικά που χρησιμοποιούνται αλλά και τα αισθητικά πρότυπα στο εσωτερικό. Τέλος, η BMW τονίζει πως το γεγονός ότι τα δύο μοτέρ βρίσκονται το ένα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και το άλλο στο πίσω, επιτρέπει κατανομή βάρους που για ακόμα μια φορά σε αυτοκίνητο της φίρμας μοιράζεται σε ποσοστό 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων.
Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον 1 με 2 χρόνια ακόμα μέχρι τα BMW i3 και i8 να μπουν στην μαζική παραγωγή. Σύντομα πάντως εκτιμάται ότι το i3 θα μπορεί να παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό προκειμένου να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες σε επίπεδο εταιρικών στόλων.
Πηγή: autotriti.gr