Με τη διαπίστωση πως οι Ευρωπαίοι γίνονται ολοένα και ψηλότεροι, η Nissan αντιμετώπισε κατά τη δημιουργία του νέου Micra μια μεγάλη πρόκληση. Για παράδειγμα, οι Ολλανδοί και οι Σκανδιναβοί ανήκουν και επισήμως στους ψηλότερους λαούς παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο μέσος Ολλανδός σήμερα έχει ύψος 1,82 μέτρα περίπου.

Η διαφοροποίηση στο ύψος των ανθρώπων αποτέλεσε το έναυσμα για μια συναρπαστική πρόκληση, που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί της Nissan, στη φάση της ανάπτυξης του νέου Micra.

Για την ακρίβεια, έπρεπε να δημιουργήσουν έναν εσωτερικό χώρο στο νέο μοντέλο που όχι μόνο θα παρέχει εξαιρετική άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες ανεξαρτήτως ύψους, αλλά αυτό να γίνει πράξη σε ένα supermini με εξωτερικό μήκος μόλις 3.999 χλστ.

Η ομάδα στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της φίρμας (NTCE), στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου, ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση. Έτσι, το νέο Micra έχει κορυφαίο εσωτερικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες, που οφείλεται εν μέρει σε μια πρωτοποριακή προσέγγιση.

Ο Lee Griggs, μηχανικός στο NTCE, εξήγησε πως αυτό έγινε εφικτό: «Είναι μια πολύ απλή ιδέα. Επιλέγουμε συναδέλφους του NTCE διαφόρων μεγεθών και λαμβάνουμε 40 διαφορετικές μετρήσεις από κάθε ένα από αυτούς, καταγράφοντας τα πάντα, από το ύψος και την θέση των ματιών όταν είναι καθήμενοι, μέχρι την έκταση των χεριών και των ποδιών τους».

Επιπλέον ο Lee πρόσθεσε: «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πάντα να έχουμε τουλάχιστον 200 ανθρώπους που μπορούμε να καλούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα για να επικυρώσουμε με τις μετρήσεις τους, τις όποιες ιδέες ή τις αλλαγές μας. Φυσικά, έχουμε εσωτερικά πρότυπα για την εκτέλεση των εργασιών μας, αλλά στον πραγματικό κόσμο η πληροφόρηση από τους ανθρώπους που συμμετέχουν στις δοκιμές είναι εξίσου ζωτικής σημασίας».

Με το ψηλότερο εργαζόμενο στο NTCE να είναι 2 μέτρα και τον κοντύτερο στα 1,52 μέτρα, επιτυγχάνεται μια ευρεία πληροφόρηση που αποδείχθηκε χρήσιμη στη δημιουργία του ευρύχωρου εσωτερικού του νέου σούπερ μίνι της εταιρίας.

09203_4av_nissan_micra

Ο Lee συνεχίζοντας είπε: «Το Micra έχει την καλύτερη στην κατηγορία του ρύθμιση (διαδρομή εμπρός/πίσω) του καθίσματος και ένα στάνταρ ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και βάθος, έτσι ώστε ο καθένας να κάθεται άνετα».

Από την πρώτη στιγμή της διαδικασίας ανάπτυξης του νέου μοντέλου, η κορυφαία στην κατηγορία άνεση και προσαρμοστικότητα τόσο για ψηλούς όσο και για μικρόσωμους οδηγούς, αναγνωρίστηκε από τη Nissan ως ένας από τους βασικούς παράγοντες έλξης πελατών από μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα.

Με βάση το παραπάνω κριτήριο, οι υποψήφιοι αγοραστές αναζητούν επιπλέον έναν εξαιρετικό σχεδιασμό που εστιάζει στην χρήση ποιοτικών υλικών στην καμπίνα. Έτσι, την ώρα που η ομάδα του Lee εργαζόταν προσεκτικά λαμβάνοντας υπόψη τους διαφορετικούς σωματότυπους, οι σχεδιαστές της Nissan εργάζονταν για να δημιουργήσουν ένα πραγματικά ενθουσιώδες εσωτερικό.

Το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς είναι ένα εντυπωσιακό σχήμα ταμπλό, με ένα συναρπαστικό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής (εκτός της βασικής έκδοσης). Η διχρωμία των υλικών στο ταμπλό σε συνδυασμό με τα μαλακής υφής υλικά που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, προσφέρουν εντυπωσιακές δυνατότητες εξατομίκευσης και ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα.

imageΣημαντικό είναι και το γεγονός ότι το εργονομικό εσωτερικό έχει ενισχύσει τα διαπιστευτήρια του και στην ασφάλεια. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τελευταίας τεχνολογίας κάμερες υψηλής ευκρίνειας, αλλά και τεχνολογία παρακολούθησης των ματιών κατά τη φάση της ανάπτυξης, οι μηχανικοί του NTCE ήταν σε θέση να κατανοήσουν ακριβώς ποιες περιοχές του ταμπλό και των οργάνων κοιτάζουν οι οδηγοί, όπως και για πόσο χρόνο.

Τα παραπάνω δεδομένα, συνετέλεσαν στην ολοκληρωμένη εσωτερική σχεδίαση του Micra κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του μοντέλου. Παράλληλα, η συγκριτική αξιολόγηση σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα, σημαίνει για τους τεχνικούς ότι το νέο Micra έχει τον χαμηλότερο δείκτη απόσπασης προσοχής του οδηγού στην κατηγορία Β.

Έτσι, σε συνδυασμό με τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας είναι ένα από τα ασφαλέστερα μικρά αυτοκίνητα στο δρόμο. Στα συστήματα που αυτό διαθέτει περιλαμβάνονται η Έξυπνη Προειδοποίηση και Πρόληψη Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Ιntelligent Lane Intervention) η οποία καθοδηγεί διακριτικά το αυτοκίνητο πίσω στο κέντρο της λωρίδας, όπως και η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Ανίχνευση Πεζών (Intelligent Emergency Braking with Pedestrian Detection).

Το νέο Micra που κατασκευάζεται στην Γαλλία, θα έρθει στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη.

Νίκος Τσάδαρης