Το Audi Q5 με πωλήσεις πάνω από 510.000 αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, είναι το πιο πετυχημένο SUV στην ιστορία της Premium κατηγορίας και η 2η γενιά, οι πωλήσεις της οποίας ξεκινούν στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο, αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχία αυτή.

Ανάμεσα στις πολλές καινοτομίες (οι περισσότερες εκ των οποίων έρχονται απο τo Q7) του νέου Q5, περιλαμβάνεται το νέο σύστημα μετάδοσης quattro με τεχνολογία ultra, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες, η αερανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης και μία πλήρη σειρά από συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού.

A1610581_medium

Το νέο SUV της Audi ξεχωρίζει για την σπορ σχεδίασή του.

Το ανάγλυφο της γρίλιας «Singleframe» με το συμπαγές πλαίσιο αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία στο μπροστινό αεροδυναμικό μέρος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED ή υψηλής ανάλυσης Matrix LED με δυναμική διαμόρφωση και ανακατεύθυνση της φωτεινής τους δέσμης, ανάλογα με την διεύθυνση του αυτοκινήτου.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε και στον τομέα της αεροδυναμικής. Οι 4κύλινδρες εκδόσεις πετυχαίνουν έναν συντελεστή Cd 0,30, χάρη στην ειδικά μελετημένη αεροδυναμικά οροφή. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και οι κραδασμοί, στοιχεία που διασφαλίζουν την άνεση των επιβατών.

A1610582_medium

Ο χειρισμός του Q5 είναι διαισθητικός και χαρακτηρίζεται από τρία νέα στοιχεία, όπως το προαιρετικό Audi virtual cockpit με τις εντυπωσιακές ψηφιακές απεικονίσεις στην οθόνη υψηλής ανάλυσης διάστασης 12,3 ιντσών. Επίσης, υπάρχει προαιρετικό head-up display που προβάλλει διάφορα δεδομένα στο παρμπρίζ ώστε ο οδηγός να μην αποσπά το βλέμμα του από το δρόμο.

Το καινούργιο Q5 -όπως και τo Q7-, έχει μια λειτουργία «προσωπικής βοήθειας πλοήγησης» η οποία έχει τη δυνατότητα εκμάθησης. Με την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας το σύστημα πλοήγησης «μαθαίνει» τις διαδρομές και τους προορισμούς που επιλέγονται συχνά και συνδέει τις συγκεκριμένες πληροφορίες τόσο με το σημείο στάθμευσης όσο και με την ώρα της ημέρας.

Μεγάλη είναι και η γκάμα επιλογών συστημάτων υποβοήθησης υψηλής τεχνολογίας. Μέσω της ευφυούς αλληλεπίδρασής τους, τα συστήματα αυτά αντιπροσωπεύουν ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης.

A1610587_medium

Το νέο SUV λανσάρεται στην Ελλάδα με τρεις κινητήρες, δύο TDI και έναν TFSI. Η απόδοσή τους έχει αυξηθεί έως και 27 ίππους, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωσή τους έχει μειωθεί σημαντικά. Ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία εμφανίζουν οι εκδόσεις των 150 ίππων και των 190 ίππων του 2.0 TDI.

Οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζουν τη μεγάλη ισχύ με την οικονομία καυσίμου. Ο 2.0 TFSI που έχει εξελιχθεί περαιτέρω αποδίδει 252 ίππους, καταναλώνει μόλις 6,8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει αντίστοιχα μόλις 154 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Το σύστημα μετάδοσης του μεσαίου SUV έχει εξελιχθεί εκ βάθρων από την αρχή, κάτι που ισχύει και για το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το S-Tronic των 7 σχέσεων και το Tiptronic των 8 σχέσεων. Τα αυτόματα κιβώτια ενσωματώνουν, για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, μια λειτουργία ελεύθερης κίνησης των τροχών και ο οδηγός τα ελέγχει είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των paddles στο τιμόνι.

A1610593_medium

Η τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει πάντα τη μετάδοση ταχύτατα στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται, ενώ όταν απαιτείται η εμπλοκή του, λειτουργεί ταχύτατα προβλέποντας την ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Η καινούργια αυτή μετάδοση προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Το νέο Q5 έχει δυναμική συμπεριφορά που κατορθώνει να συνδυάσει διαφορετικά χαρακτηριστικά: είναι σπορ ενώ ταυτόχρονα είναι και άνετο. Η βάση για τα παραπάνω είναι η καινούργια ανάρτηση  πέντε συνδέσμων καθώς και η νέα ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

A1610601_medium

Οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής πνευματικής ανάρτησης. Η ανάρτηση με έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, με τον οδηγό να τις επιλέγει μέσω του Audi drive select. Επιπλέον, με τον έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ η νέα, ενεργή πνευματική ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου σε πέντε στάδια.

Στο Audi Q5 3.0 TDI τα δύο αυτά συστήματα και το σπορ διαφορικό συνδυάζονται σε μια νέα κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης. Στο στάνταρ σύστημα, το Audi drive select, που έχει πρόσβαση σε διάφορες μονάδες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά 7 προγραμμάτων οδήγησης. Τα δύο νέα προγράμματα lift/offroad και allroad τονίζουν και τον off road χαρακτήρα του Audi Q5.

Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 50.500 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης