Το νέο Toyota Yaris γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστικό και πλήρες μέσω της βελτιωμένης οδικής του συμπεριφοράς, των μεγαλύτερων χώρων και της αυξημένης ασφάλειας, ενώ παράλληλα, ο 1,33 λτ. κινητήρας του ταιριάζει «γάντι».

Η νέα 3η γενιά χωρίς πολλές «φανφάρες» και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, βελτιώνεται σε όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά που το έχουν καθιερώσει στην αγορά, ενώ παράλληλα αποκτά και παραπάνω στοιχεία που του έλειπαν: Το διακριτικά δυναμικό στιλ στην εμφάνιση, τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τα σύγχρονα «gadgets» που κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη.

Μεγάλωσε αλλά παρέμεινε μικρό (και ευέλικτο)
Το γεγονός ότι μεγάλωσε γίνεται άμεσα ορατό, αφού το μήκος του αυξήθηκε κατά 100 χλστ. και έφτασε συνολικά τα 3.885 χλστ. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, εάν το συγκρίνουμε με τους δημοφιλέστερους ανταγωνιστές του που αγγίζουν αλλά και ξεπερνούν τα 4,0 μ. Έτσι, είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Παράλληλα, έγινε πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά και δε θυμίζει καθόλου τον προκάτοχό του, ακολουθώντας τα νέα αισθητικά πρότυπα της ιαπωνικής φίρμας.

Ανταγωνιστικό σε τιμές και εξοπλισμό
Οι τιμές του νέου Yaris είναι ανταγωνιστικές, καθώς ξεκινούν από τα 11.910 ευρώ για το 1.000άρι και από τα 13.000 ευρώ για το 1,33 (3θυρα), ενώ, όπως όλα τα Toyota, έτσι κι αυτό καλύπτεται από 6ετή εγγύηση στα μηχανικά μέρη. Ο εξοπλισμός ασφαλείας του είναι πλήρης και περιλαμβάνει: σύστημα ευστάθειας VSC+TRC και 7 αερόσακους συν τις απαραίτητες ανέσεις, όπως air condition, ηλ. παράθυρα και καθρέπτες, ράδιο CD κ.α.

Μάλιστα, από τη 2η έκδοση Active (από 12.610 ευρώ το 1,0 και από 14.000 ευρώ το 1,33) προσφέρεται το σύστημα Toyota Touch & Go με την πληθώρα εφαρμογών, όπως θα διαβάσετε στις επόμενες σελίδες. Επίσης με τον 1,33 λτ. κινητήρα διατίθεται και με το σύγχρονης τεχνολογίας CVT κιβώτιο Multidrive S, με τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις και κοστίζει από 15.290 ευρώ.

Κινητήρας: Ικανός και οικονομικός
Ο μικρός σε διαστάσεις και ελαφρύς 1,33 λτ. κινητήρας τεχνολογίας Optimal Drive με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-i) είναι ήδη γνωστός και ταιριάζει ιδανικά στην περίπτωση του νέου μικρού Toyota. Τo σύγχρονης τεχνολογίας αυτό μηχανικό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές κιόλας στροφές. Χαρακτηριστικά που εκτιμώνται στην πόλη, αφού δε χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στον κατά τ’ άλλα εύχρηστο επιλογέα των ταχυτήτων.

Επίσης, το μοτέρ αυτό ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και δείχνει περισσότερο πρόθυμο από τις μεσαίες στροφές και άνω, ωστόσο στις υψηλές, ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό. Στον τομέα των επιδόσεων, τα καταφέρνει πολύ καλά και είναι από τα γρηγορότερα της κατηγορίας του (με ατμοσφαιρικό κινητήρα), τόσο στη μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα, όσο και στις ρεπρίζ, ενώ ταυτόχρονα είναι και από τα οικονομικότερα.

Εσωτερικό: Στιβαρό, μινιμάλ και με πολύ καλή εργονομία
Σε τίποτα απολύτως δε θυμίζει το νέο Yaris τις 2 παλαιότερες γενιές του, αφού στοιχεία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό και τα κάθετα τοποθετημένα χειριστήρια της θέρμανσης – αερισμού (στο προγενέστερο Yaris) ανήκουν στο παρελθόν. Οι σχεδιαστές της Toyota αυτή τη φορά προτίμησαν πιο λιτές γραμμές, οι οποίες θα είναι περισσότερο αποδεκτές στο ευρύ κοινό που απευθύνεται το Yaris, αλλά και για χάριν της εργονομίας.

Πιο συγκεκριμένα ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι με τις αναλογικές ενδείξεις, είναι σαφώς πιο ευανάγνωστος, ενώ τα οριζόντια τοποθετημένα περιστροφικά χειριστήρια του air condition είναι πολύ εύκολα στη χρήση. Σε επίπεδο ποιότητας, υπάρχει και εδώ βελτίωση καθώς τα σκληρά πλαστικά δείχνουν πιο συμπαγή, έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού υλικού (εκτός της αρχικής έκδοσης Life) στις γκρι επενδύσεις του ταμπλό και των θυρών και η συναρμογή είναι πιο προσεγμένη. Σημαντικά καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, αν κι εδώ θα προτιμούσαμε η ρύθμιση της κλίσης της πλάτης να γίνεται με περιστροφικό χειριστήριο αντί «σκαλωτά».

Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων, και στην 3η γενιά του Yaris υπάρχουν πολλοί, όχι όμως στον βαθμό που μας είχαν… συνηθίσει τα παλαιότερα μοντέλα με τα περισσότερα ντουλαπάκια στο ταμπλό και τις θήκες στα πλαϊνά της κεντρικής κονσόλας. Νέο χρηστικό στοιχείο αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής 6,1 ιντσών, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και USB, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.α., χαρακτηριστικά που στην πράξη είναι λειτουργικά και κάνουν τις μετακινήσεις πιο άνετες.

Παθητική ασφάλεια: «5άστερων» προδιαγραφών
Στα 5 αστέρια (σύμφωνα με τα πρότυπα δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP) στοχεύει η Toyota, κάτι που μπορούμε να θεωρήσουμε απόλυτα εφικτό δεδομένης της αντίστοιχης βαθμολογίας του παλαιότερου Yaris, όπως επίσης και του πλήρους στάνταρ εξοπλισμού ασφαλείας (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και αερόσακων οροφής, αερόσακος γονάτων οδηγού, VSC, ενισχυμένα μπροστινά καθίσματα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου κ.α.).

Χώροι: Από τους κορυφαίους της κατηγορίας για τους επιβάτες
Στο συνολικό «πακέτο» βελτιώσεων περιλαμβάνονται και οι χώροι κυρίως των επιβατών που, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Auto Τρίτη, όχι μόνο είναι αισθητά καλύτεροι έναντι του 2ης γενιάς Yaris, αλλά βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων της μικρής κατηγορίας. Όπως θα διαβάσετε και από το σχετικό πίνακα, το νέο Yaris είναι σε όλες τις μετρήσεις καλύτερο από πριν, ενώ παράλληλα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο.

Μάλιστα, στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο εξυπηρετώντας τη μετακίνηση ενός 3ου ατόμου. Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα των 286 λτ. τοποθετείται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, αλλά πλέον δεν μεταβάλλεται, λόγω κατάργησης του πολύ πρακτικού συρόμενου καθίσματος που εφοδίαζε το Yaris στο παρελθόν.

Στο δρόμο: Πολύ εύκολο στους χειρισμούς και πιο «σίγουρο»
Οδηγώντας το καινούργιο Yaris, γίνεται άμεσα αισθητή η βελτίωση που έχει γίνει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, καθώς και της γενικότερα πιο συμπαγούς αίσθησης που προσφέρει στον οδηγό του.

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι, το νέο Yaris παρόλο που μεγάλωσε σε διαστάσεις έδειξε στη ζυγαριά του τμήματος μετρήσεων 33 κιλά λιγότερα (έναντι του προηγούμενου ανανεωμένου Yaris 1,33 5d). Αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο και επιτεύχθηκε μέσω της εκτενούς χρήσης ελαφρύτερου αλλά υπέρ – υψηλής αντοχής ατσαλιού, της κατάργησης του μηχανισμού του πίσω συρόμενου καθίσματος, της αντικατάστασης τμημάτων των αναρτήσεων με αλουμίνιο αντί για ατσάλι κ.α.

Η μείωση του βάρους έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, γιατί οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα. Γεγονός που αποδεικνύεται και στην πράξη και σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια που εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς και πιο ουδέτερα και προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές.

Έτσι, το νέο Yari,s ενώ είναι εξίσου εύκολο στους χειρισμούς με παλαιότερα, είναι πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με περισσότερη ασφάλεια υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC).

Επιπλέον, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές αστικές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί παρέχοντας καλή αμεσότητα και πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 39,4 μ. έναντι 41,2 μ. το προγενέστερο).

Συμπέρασμα
Το νέο Yaris έχει όλα τα εφόδια και προσόντα για να παραμείνει best seller, προσφέροντας ό,τι αναζητηθεί από ένα μικρό αυτοκίνητο χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς, αλλά μέσω μιας ευφυούς «απλότητας». Βελτιώθηκε σε πάρα πολλά σημεία, όπως σε οδική συμπεριφορά, χώρους, ποιότητα και εξοπλισμό, ο κινητήρας των 1,33 λτ. είναι ό,τι πρέπει (δυνατός και οικονομικός), η τιμή του είναι ανταγωνιστική, ενώ η 6ετής εγγύηση, το όνομα και οι παροχές της Toyota εξασφαλίζουν μια συμβίωση δίχως προβλήματα για πολλά χρόνια.

Πηγή: autotriti.gr