Η 10η γενιά -από το 1953- της γερμανικής λιμουζίνας Mercedes E Class υιοθετεί τη σχεδιαστική γραμμή της μικρότερης C-Class κι έτσι καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός της, παρότι το μήκος της είναι αυξημένο έναντι του προκατόχου της.
Το επιβλητικό αμάξωμα της νέας E-Class είναι χαμηλό, θυμίζει βέλος και διαθέτει εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,23), που είναι ο χαμηλότερος στην κατηγορία.
Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων σχηματίζει ένα ενιαίο μακρόστενο πάνελ, χωρισμένο στα δύο, με αριστερά τα κλασικά όργανα και στο κέντρο την οθόνη ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγχει από δύο μπουτόν αφής πάνω στο τιμόνι.
Η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι υποδειγματική, η προσοχή στη λεπτομέρεια σχολαστική και η φινέτσα τέτοια, ώστε η παραμονή στην καμπίνα να είναι απόλαυση. Το ίδιο υπερθετικές εντυπώσεις δίνει η πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων, αλλά όχι και το γυαλιστερό δέρμα με το οποίο είναι επενδεδυμένα και το οποίο δεν εξασφαλίζει καλή πρόσφυση με το σώμα οδηγού/συνοδηγού.
Επιπλέον τα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και κλιματισμού είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Πολύ όμορφο είναι και το αναλογικό ρολόι στη μέση της κονσόλας, ενώ η χειροκίνητη αλλαγή συχνοτήτων στο ηχοσύνολο χρειάζεται προσεκτικό διάβασμα του manual.
Οι πίσω επιβάτες διαπιστώνουν ότι η άνεσή τους δεν επηρεάζεται από τους σωματότυπους οδηγού συνοδηγού, ενώ οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι μέσα στην καμπίνα συμβάλουν στην πρακτικότητα και τα 540 λίτρα του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν ικανό χώρο για τις αποσκευές όλης της παρέας.
Έλλειψη η απουσία ρεζέρβας που αντικαθίσταται από κιτ επισκευής, ενώ στα μείον του χώρου αποσκευών, καταγράφουμε το μικρό του άνοιγμα.
Κάτω από το καπό της E 220 d βρίσκεται ο νέος δίλιτρος turbodiesel που αποδίδει 194 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και 40,8 χγρμ. ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Διαθέτει 5 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας και start/stop, ενώ επιπλέον δυο προγράμματα λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης βρίσκονται στη διάθεση του οδηγού.
Ο τετρακύλινδρος σχεδόν αθόρυβος κινητήρας, προδιαγραφών Euro 6 συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC που διαθέτει 9 σχέσεις και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα προκειμένου να κινήσει με σβελτάδα τα σχεδόν 1700 κιλά βάρους του αμαξώματος.
Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 7.3″, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 240 χλμν/ώρα. Ταυτόχρονα η κατανάλωση σίγουρα απέχει από τα 3,9 λίτρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, αλλά, στα πολλά χιλιόμετρα που συμβιώσαμε με την E Class 220 diesel, η μέση τιμή δεν ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής.
Θετικές είναι και οι εντυπώσεις μας από την συμπεριφορά στο δρόμο της E-Class, που αν και δεν εξαφανίζει τις ανωμαλίες του δρόμου (όπως θα περίμενε κανείς), διαθέτει καλοζυγισμένο και άκαμπτο πλαίσιο και δίνει στον οδηγό την ευχέρεια να κινηθεί το ίδιο άνετα σε ρυθμό αναψυχής αλλά και σε ρυθμό αποστολής.
Οι κλίσεις του αμαξώματος ελέγχονται αποτελεσματικά από την ανάρτηση, το τιμόνι να προσφέρει ακρίβεια και σωστή πληροφόρηση από το δρόμο, ενώ τα δυνατά φρένα και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης είναι πάντα έτοιμα να εξουδετερώσουν το οδηγικό λάθος, αν βέβαια αυτό γίνει με λογική ταχύτητα. Επιπλέον το μακρύ μεταξόνιο χρειάζεται προσοχή στις κλειστές στροφές, όπου δεν είναι απίθανο η ουρά να σκαρφαλώνει στα πεζοδρόμια, αν ο οδηγός κλείνεται γρήγορα.
Στον εξοπλισμό εξέχουσα θέση κατέχει και το σύστημα Drive Pilot, που επιτρέπει στον οδηγό υπό προϋποθέσεις να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, αφήνοντας τον έλεγχο της κατεύθυνσης στο αυτοκίνητο ακόμα και για ταχύτητες έως 200 χλμ/ώρα.
Στην πράξη το σύστημα εντυπωσιάζει με τις δυνατότητές του, εντούτοις υπάρχουν περιπτώσεις που η αυτόνομη οδήγηση δεν λειτουργεί σωστά, κυρίως όσο αφορά στη διατήρηση της πορείας στις καμπές και χρειάζεται η παρέμβαση του οδηγού.
Η νέα E-Class διατίθεται από τον περασμένο Απρίλιο, με τιμή από 61.370 ευρώ για την έκδοση που οδηγήσαμε.
Υπέρ
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Φρένα
- Ανέσεις
- Εξοπλισμός
Κατά
- «Ξερή» ανάρτηση
- Τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρό άνοιγμα χώρου αποσκευών
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 4θυρο, 5θέσιο, επιβατικό sedan
- Διαστάσεις: 4.923 Χ 1.852 Χ 1.468χλστ
- Μεταξόνιο: 2.939 χλστ
- Βάρος: 1.680 κιλά
- Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
- Χώρος αποσκευών: 540 λτ
- Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, diesel
- Κυβισμός: 1.950 κ.εκ
- Ισχύς: 194 ίπποι/3.800σ.α.λ.
- Ροπή: 40,8χγρμ/1.600σ.α.λ.
- Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Πολλαπλών Συνδέσμων/ Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
Τροχοί
- Διάσταση ελαστικών: (εμπρός) 245/40/19 – (πίσω)275/35/19
- Φρένα: Εμπρός Δίσκοι αεριζόμενοι/ Πίσω Δίσκοι αεριζόμενοι
- Σύστημα δ/νσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής11,6μ
- Επιτάχυνση 0-100: 7,3’’
- Τελική ταχύτητα: 240 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση: 7,2λτ/100χλμ. (μέση δοκιμής)
Νίκος Τσάδαρης