Η Opel εφοδίασε το Insignia Grand Sports με όλα όσα χρειάζεται ένα μεσαίο sedan για να προσφέρει βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά και μεγαλύτερη ευελιξία. Το νέο μοντέλο είναι ελαφρύτερο κατά 175 κιλά από τους προκατόχους του, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς αλλά και των επιδόσεων.
Παράλληλα, είναι 29 χλστ χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 11 χλστ, οι πρόβολοι έχουν μειωθεί σημαντικά και το μεταξόνιο έχει «μακρύνει» κατά 92 χλστ, στοιχείο που σημαίνει πρόσθετη κατευθυντική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, τα συστήματα διεύθυνσης και κίνησης αυτόματα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων «Standard», «Sport» και «Tour». Είναι κάτι που μπορεί να δοκιμαστεί άριστα στη θρυλική πίστα Nordschleife του Nürburgring. Το σιρκουί είναι εξαιρετικά απαιτητικό καθώς οι συνδυασμοί ποιότητας οδοστρώματος, ευθειών και στροφών μεταβάλλονται συνεχώς. Κάθε νέο Opel δοκιμάζεται εδώ στα όρια των δυνατοτήτων του.
Η ομάδα που πλαισίωνε τον αρχιμηχανικό του Insignia, Andreas Zipser, συμμετείχε στα test-drive του Nürburgring με καμουφλαρισμένα πρωτότυπα. Και οι μηχανικοί εκμεταλλεύτηκαν τα 21 χλμ. της πίστας Nordschleife ώστε να καθορίσουν και τις τελευταίες λεπτομέρειες ενός άριστα σεταρισμένου οχήματος.
«Νιώθεις ότι το Insignia δημιουργήθηκε από λευκή κόλλα χαρτί από τη στιγμή που μπαίνεις στο αυτοκίνητο. Η ενσωμάτωση του οδηγού είναι καταπληκτική κι αυτό προσφέρει πολύ καλύτερη αίσθηση για το αυτοκίνητο. Το Insignia έχει γίνει πιο ευέλικτο, ακόμα και με τον ίδιο κινητήρα», δήλωσε ο Zipser.
Ο αρχιμηχανικός βγαίνει από το paddock και οδηγεί το Insignia Grand Sport στην Nordschleife. Σύντομα πιέζει το 5θυρο sedan στα όριά του, χάνεται στο τμήμα της πίστας που είναι γνωστό σαν «Brünnchen» πριν περάσει με μαεστρία στο «Pflanzgarten», ένα κομμάτι διάσημο για τους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η νέα ναυαρχίδα της Opel πηγαίνει γρήγορα. Ο Zipser απολαμβάνει το νέο, υψηλής ακρίβειας σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας από τη θέση του στο οδηγοκεντρικό cockpit.
Το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται τρία εκατοστά χαμηλότερα από του προηγούμενου μοντέλου κάτι που δημιουργεί την αίσθηση πως είναι αναπόσπαστο τμήμα του αυτοκινήτου, η κεντρική κονσόλα παρέχει πρόσθετη υποστήριξη, τα όργανα είναι απέναντι από τον οδηγό και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται σε θέση εύκολης πρόσβασης. Έτσι ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού που είναι ιδανικό για δυναμικές εξορμήσεις κι όχι μόνο για το Nürburgring.
Για μία γρήγορη οδηγική εμπειρία, απαιτείται απλά η επιλογή του «Sport» mode του πλαισίου FlexRide: Οι αποσβεστήρες είναι πιο σκληροί και η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού πιο άμεση. Επιπλέον, το σύστημα σταθεροποίησης ESP παρεμβαίνει καθυστερημένα, δίνοντας στον οδηγό περισσότερο περιθώριο δράσης. Σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο, το «Sport» mode ανεβάζει σχέσεις σε υψηλότερες στροφές και το Insignia είναι πλέον ιδανικά σεταρισμένο για δυναμική οδήγηση.
Στη διαδρομή επιστροφής από το Nürburgring ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα (modes) σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος και τις προσωπικές του προτιμήσεις:
- «Standard»: Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει το καλύτερο σετάρισμα με βάση τις πληροφορίες που συλλέγουν οι αισθητήρες του οχήματος.
- «Tour»: Σετάρισμα πλαισίου με βάση την άνεση, ρυθμίσεις κινητήρα για μειωμένη κατανάλωση, κατάλληλο πρόγραμμα για ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
- «Sport»: Η βύθιση του εμπρός τμήματος περιορίζεται κατά το φρενάρισμα, οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται όταν το όχημα στρίβει με υψηλή ταχύτητα και το σύστημα διεύθυνσης παρέχει πιο άμεση πληροφόρηση για τις οδικές συνθήκες.
Το πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει ηλεκτροϋδραυλικά τους αποσβεστήρες στο οδόστρωμα και τις τρέχουσες συνθήκες 500 φορές το δευτερόλεπτο ή 30.000 το λεπτό. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις προσωπικές προτιμήσεις του για τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τους αποσβεστήρες μέσω του μπουτόν «Sport».
«Το νέο λογισμικό «Drive Mode Control» είναι η «καρδιά» και η «ψυχή» του προσαρμοζόμενου πλαισίου (adaptive chassis). Αυτό αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και αναγνωρίζει το ατομικό οδηγικό στυλ. Κάθε σύστημα είναι βελτιστοποιημένο για καλύτερη πρόσφυση και στήσιμο στο δρόμο», εξήγησε ο Zipser.
Εάν, για παράδειγμα, το Insignia Grand Sport κινείται με «Standard» mode και ο οδηγός αποφασίσει να υιοθετήσει ένα πιο σπορ στυλ οδήγησης σε ένα δρόμο με στροφές, το λογισμικό αναγνωρίζει το πιο δυναμικό στυλ με βάση την επιτάχυνση και το φρένο και μεταβάλλει αμέσως τα χαρακτηριστικά του πλαισίου και του κινητήρα σύμφωνα με το Sport mode.
Νίκος Τσάδαρης