Στις μοτοσικλέτες off-road, οι αναρτήσεις χρειάζονται περιοδικά συντήρηση. Για να τις πάμε όμως για service, προϋποθέτει να γνωρίζουμε τον τρόπο αφαίρεσής τους.
Καταρχήν, η μοτοσικλέτα πρέπει να είναι καθαρή, χωρίς λάσπες, ώστε η όλη διαδικασία να γίνει χωρίς προβλήματα. Τοποθετούμε τη μοτοσικλέτα σε κεντρικό σταντ, καθώς μόνο έτσι μπορεί να στηριχθεί από τη στιγμή που έχουμε βγάλει και τους δύο τροχούς. Συγκεντρώνουμε όλα τα εργαλεία που θα χρειαστούμε, μαζί με ένα πανί για να καθαρίσουμε κάθε επιφάνεια στην οποία έχει μείνει λάσπη ή χώμα.
Εργαλεία: Για να βγάλουμε τις αναρτήσεις από μια μοτοσικλέτα, δεν είναι στάνταρ τα εργαλεία που θα χρειαστούμε, αφού κάθε μάρκα και κάθε μοντέλο απαιτούν διαφορετικά. Για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα (Honda CRF 250R) χρειαστήκαμε τα εξής εργαλεία: ένα Τ8, ένα Τ10, ένα Τ12, ένα μυτοτσίμπιδο, μία πένσα, ένα πολύγωνο 17άρι, ένα πολύγωνο 19άρι, ένα πολύγωνο 22άρι, ένα πολύγωνο 32άρι και ένα άλεν νούμερο 5. Τέλος, χρειαστήκαμε σπρέι γράσο για τους άξονες των τροχών.
1. Ξεκινάμε από την εμπρός ανάρτηση, λύνοντας το παξιμάδι του κεντρικού άξονα και μετά τις βίδες (2 σε κάθε καλάμι) που συγκρατούν τον άξονα.
2. Στη συνέχεια, βγάζουμε τον άξονα που συγκρατεί τη ρόδα και μετά, τραβάμε προς τα εμπρός τον τροχό.
3. Συνεχίζουμε με τις βίδες στις τιμονόπλακες. Αφού τις λύσουμε, τραβάμε το πιρούνι προς τα κάτω για να βγει και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για το άλλο. Στο αριστερό πιρούνι, λύνουμε τη δαγκάνα του φρένου και τα προστατευτικά πλαστικά.
4. Συνεχίζουμε με τις βίδες στις τιμονόπλακες. Αφού τις λύσουμε, τραβάμε το πιρούνι προς τα κάτω για να βγει και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και για το άλλο. Στο αριστερό πιρούνι, λύνουμε τη δαγκάνα του φρένου και τα προστατευτικά πλαστικά.
5. Αφαιρούμε τον άξονα και αφού βγάλουμε την αλυσίδα από το γρανάζι, αφαιρούμε και τον τροχό.
6. Για να βγει το αμορτισέρ πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε τη σέλα και το υποπλαίσιο. Λύνουμε τις βίδες που εδράζονται στο πλαίσιο και κατόπιν τις βίδες από το τελικό της εξάτμισης.
7. Βγάζουμε την επάνω βίδα του υποπλαισίου και αφαιρούμε το κολάρο από την πίσω μεριά του καρμπιρατέρ.
8. Τώρα το υποπλαίσιο είναι ελεύθερο για να το σηκώσουμε, χωρίς να μας ενοχλεί να λύσουμε το αμορτισέρ. Είναι ο μόνος τρόπος για να βγει το αμορτισέρ, απ΄ την πίσω μεριά της μοτοσικλέτας.
9. Κατόπιν, λύνουμε τη βίδα που συγκρατεί το κάτω μέρος του αμορτισέρ, με το 17άρι πολύγωνο κλειδί.
10. Τέλος, λύνουμε την επάνω βίδα που συγκρατεί το αμορτισέρ και το αφαιρούμε, τραβώντας το προς τα πάνω.
11. Για να τοποθετήσουμε πάλι τις αναρτήσεις, ακολουθούμε τα ίδια βήματα, αυτή τη φορά αντίστροφα.
12. Για να τοποθετήσουμε πάλι τις αναρτήσεις, ακολουθούμε τα ίδια βήματα, αυτή τη φορά αντίστροφα.
13. Είναι σημαντικό να πιέσουμε αρκετές φορές τη μανέτα και το λεβιέ του φρένου, ώστε να πατήσουν τα τακάκια.
Πηγή: mototriti.gr