Η δυναμική σχεδίαση και τα σπορ χαρακτηριστικά του νέου Audi Q2 ενισχύονται από ένα προηγμένο σασί με πολύ χαμηλό βάρος που σε συνδυασμό με έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,30) διασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση, ενώ η ανάρτηση προσφέρει κορυφαία άνεση και κράτημα.
Σημειώνουμε ότι, προαιρετικά και στις εκδόσεις S line υπάρχει σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διπλού θαλάμου και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ.
Για την κατηγορία του, το νέο Q2 διαθέτει κάποια μοναδικά στοιχεία εξοπλισμού όπως είναι:
- Τα προαιρετικά φωτιστικά σώματα LED (τα πίσω LED έχουν δυναμική λειτουργία).
- Το Audi virtual cockpit με το στάνταρ σύστημα MMI το οποίο συνδυάζεται με μία μεγάλη πολυθεματική ψηφιακή οθόνη 12,3′.
- Προαιρετική δυνατότητα επιλογής συστήματος head-up display για ασφαλέστερη οδήγηση.
- Ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ για μεγαλύτερη πρακτικότητα και ευκολότερη φόρτωση.
Το θρυλικό πλέον σύστημα τετρακίνησης quattro το οποίο είναι στάνταρ στις κορυφαίες εκδόσεις TDI και TFSI φροντίζει για την βέλτιστη πρόσφυση όλων των τροχών.
Το προαιρετικό Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα κίνησης ενώ στο πρόγραμμα ESC Offroad και με 14,5 εκ. απόστασης αμαξώματος από το έδαφος, το Q2 προσφέρει περισσότερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Σε ό,τι αφορά τις κινητήριες μονάδες το νέο SUV της γερμανικής εταιρίας προσφέρεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει τρεις TFSI και τρεις TDI με ισχύ από 116 έως 190 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συμβαδίζουν με το γνωστό πρότυπο rightsizing για να συνδυάσουν την ιδανική χωρητικότητα και την βέλτιστη απόδοση με την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Παράλληλα οι κινητήρες έχουν τέτοια ρύθμιση ώστε να είναι ελαστικοί και εύστροφοι στο μεγαλύτερο εύρος της λειτουργίας τους.
Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα του Q2 είναι ο 1.0 TFSI με απόδοση 116 ίππους και 20,4 χγρμ ροπής από τρεις κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 999 κ.εκ. Ζυγίζει μόλις 88 κιλά, έχει αλουμινένια έμβολα, σύστημα άμεσου ψεκασμού έως 250 bar, ενώ η ισορροπημένη λειτουργία του δεν απαιτεί άξονα αντιστάθμισης των κραδασμών. Πάνω από αυτή την έκδοση τοποθετείται η 1.4 TFSI (150 ίππων και 25,5 χγρμ) με σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (COD).
Όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το COD απενεργοποιεί τον 2ο και τον 3ο κύλινδρο σε φορτία έως 10,2 χγρμ και ενώ υπάρχει κίνηση cruising με τον κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ 2.000 και 3.200 σ.α.λ. Στην περίπτωση που υπάρχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η απομόνωση των κυλίνδρων επέρχεται νωρίτερα. Με το S tronic η μέση κατανάλωση είναι στα 5,2 λτ./100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 119 γραμμ./χλμ. (με το χειροκίνητο οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 5,4 και 124).
Η κορυφαία έκδοση βενζίνης είναι η 2.0 TFSI (190 ίπποι και 32,6 χγρμ) για την οποία η Audi υιοθέτησε μία νέα διαδικασία καύσης. Διατηρεί την 4κύλινδρη διάταξη και τα πλεονεκτήματα που έχει ένας downsizing κινητήρας στην λειτουργία του, αλλά δίχως συμβιβασμούς σε επιδόσεις και σε σχέση με μεγαλύτερου κυβισμού σύνολα. Συνδυάζεται στάνταρ με S tronic και μετάδοση quattro.
Στη βάση της σειράς των πετρελαιοκινητήρων βρίσκεται ο 4κύλινδρος 1.6 TDI με ισχύ 116 ίππων και 25,5 χγρμ στις 1.500-3.200 σ.α.λ. Έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,4 λίτρα και εκπέμπει 114 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Η κορυφαία έκδοση είναι η 2.0 TDΙ η οποία διατίθεται ως προσθιοκίνητη με 150 ίππους και 347 χγρμ, καθώς και ως τετρακίνητη quattro με S tronic και 190 ίππους και 40,8 χγρμ.
Η AUDΙ διαθέτει χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων (στάνταρ στις εκδόσεις 1.0 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6 TDI και 2.0 TDI 150 PS) και αυτόματα S tronic με διπλό συμπλέκτη και 7 σχέσεις. Οι εκδόσεις 2.0 TDI και 2.0 TFSI εφοδιάζονται στάνταρ με ένα νέο εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πιο μακριά κλιμάκωση, νέου τύπου τροφοδοσία λαδιού και μειωμένες μηχανικές τριβές.
Οι κορυφαίες TDI και TFSI εκδόσεις έχουν στάνταρ τη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης που σε νορμάλ συνθήκες κίνησης μεταφέρει σχεδόν όλη την ροπή στους μπροστινούς τροχούς, ενώ όταν χρειαστεί μπορεί αστραπιαία η κατανομή να γίνει ισόποση (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες. Ταυτόχρονα το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια (μέσω διακόπτη σε όλες τις εκδόσεις) και με επιλεκτική κατανομή της ροπής στους τροχούς για εκτός δρόμου χρήση.
Στο πρώτο στάδιο η λειτουργία του ABS και του ESC προσαρμόζεται ανάλογα με την off-road επιφάνεια για την καλύτερη πρόσφυση, ενώ στο δεύτερο στάδιο τα ηλεκτρονικά απενεργοποιούνται πλήρως ώστε οι πεπειραμένοι οδηγοί να απολαύσουν την σπορ πτυχή του Q2. Επίσης, στις στροφές το ESC προσφέρει χαρακτηριστικά torque vectoring επιβραδύνοντας στην διάρκεια στροφής τον εσωτερικό τροχό (αν αυτό χρειαστεί) για βέλτιστη κατευθυντικότητα.
Το προαιρετικό drive select προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα κίνησης: τα auto, comfort, dynamic, efficiency και individual. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα υπάρχει παραμετροποίηση διάφορων στοιχείων συμπεριλαμβανομένων του τιμονιού, την αλλαγή των σχέσεων, καθώς και της προαιρετικής ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Στο πρόγραμμα ESC Offroad και με σύμμαχο τα 14,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, το Q2 μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευχέρεια εκτός δρόμου.
Οι ειδικοί της εταιρίας έδωσαν μεγάλη προτεραιότητα στην διατήρηση του βάρους στα χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι, στην έκδοση 1.0 TFSI το απόβαρο δεν ξεπερνά τα 1.205 κιλά. Πέρα από βέλτιστα χαρακτηριστικά NVH, με χρήση έως 22% χάλυβα υψηλής αντοχής διασφαλίζεται ένας υψηλός βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος, με το τελευταίο να παρουσιάζει έναν από τους κορυφαίους αεροδυναμικούς συντελεστές (Cd: 0,30) στην κατηγορία.
Η ανάρτηση του νέου Q2 στον μπροστινό άξονα αποτελείται από γόνατα McPherson με ανισομεγέθη ψαλίδια βάσης. Στον πίσω άξονα οι προσθιοκίνητες εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι quattro διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Προαιρετικά και στις εκδόσεις S line υπάρχει σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διπλού θαλάμου και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η οδόντωση της ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενης κρεμαγέρας είναι σχεδιασμένη για να μεταβάλλει τη σχέση μετάδοσης ανάλογα με το στρίψιμο του τιμονιού.
Νίκος Τσάδαρης