Το πρώτο Opel Kadett ήταν ένα μικρό θαύμα, από τεχνικής πλευράς αλλά και από απόψεως τιμής. Πάνω από 100.000 από αυτά τα τετραθέσια μοντέλα κατασκευάστηκαν μεταξύ 1936 και 1940 στο Rüsselsheim, που ακόμα και τότε ήταν από τα πιο προηγμένα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Το πρώτο Kadett με αυτοφερόμενο αμάξωμα σε εκδόσεις sedan και cabrio κόστιζε μόνο 2.100 μάρκα.
Με άριστη σχέση αξίας/τιμής (value for money) και καινοτόμα χαρακτηριστικά, το πρώτο Kadett έθεσε το θεμέλιο λίθο για την επιτυχία της Opel στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων. Μέχρι σήμερα, έντεκα γενιές Kadett και Astra έχουν διανύσει μία επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία αυτή: Η πώληση 24 εκατομμυρίων και πλέον Kadett και Astra εντυπωσιακός αριθμός και παράλληλα ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα.
Στοιχίζοντας το ένα αυτοκίνητο πίσω από το άλλο, όλα τα κόμπακτ Opel που έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής θα ξεπερνούσαν τα 100.000 χλμ και θα δημιουργούσαν μία φάλαγγα αυτοκινήτων ικανή να κυκλώσει τον ισημερινό δυόμιση φορές. Τα κόμπακτ Opel έχουν κάνει επανειλημμένα την προσωπική μετακίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό, κυρίως σε οικονομικά δύσκολες εποχές και όχι μόνον αυτό. Οι τελευταίες γενιές έχουν κάνει τεχνολογίες και καινοτομίες από υψηλότερες κατηγορίες προσιτές σε πολλούς πελάτες. Το νέο Astra, που λανσαρίστηκε το 2015, απαριθμεί ήδη 275.000 παραγγελίες σε όλη την Ευρώπη.
1936-1940: Opel Kadett 1
Το γρήγορο τετραθέσιο έφτανε τα 100 χλμ και πολύ γρήγορα κατέκτησε την καρδιά του κοινού. Επίσης έγινε και το αγαπημένο του Τύπου: «Όπως επιβεβαιώνουν τα πρώτα test drives, το Kadett σίγουρα δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμής» έγραφε μία Γερμανική εφημερίδα, “Braunschweiger Tageszeitung,” στις 5 Δεκεμβρίου, 1936. Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας από το Opel Olympia, και ο 4κύλινδρος κινητήρας (L-head) από χυτοσίδηρο προερχόταν από το Opel P 4. Απέδιδε 23 hp από 1.073 κυβ. εκατοστά. Η αξιοποίηση της μηχανολογίας ενός αρθρωτού συστήματος έπαιξε επίσης ρόλο στη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου. Όπως ο μεγάλος του αδερφός Olympia, που του μοιάζει στην εμφάνιση, το Kadett είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο. Αρμονικές αναλογίες με μία πίσω πόρτα και ενσωματωμένοι προβολείς είναι τα κύρια χαρακτηριστικά. Το εκτενές facelift του 1938 περιλάμβανε νέα μάσκα σε art deco στυλ και οι ειδικοί σήμερα θεωρούν αυτό το μοντέλο ως μία ενδιάμεση γενιά.
Από το Kadett στο Admiral
«Ευέλικτο, ευπροσάρμοστο και υπάκουο στις εντολές του οδηγού, σαν επαγγελματίας οπλίτης,» έγραφε η Εφημερίδα της Κολωνίας “Kölnische Zeitung,” το 1936 για το νέο μοντέλο της Opel. Το όνομά του, “Kadett” ήταν καινούργιο, όπως και η κατηγορία. Μέχρι το ντεμπούτο του πρώτου Astra το 1991, η γκάμα συμπαγών οχημάτων της Opel έμελλε να χρησιμοποιήσει αυτό το όνομα για πάνω από πέντε δεκαετίες. Η εταιρία λανσάρισε δύο ακόμα σειρές με ονόματα που προέρχονταν από το Γερμανικό ναυτικό, τα Admiral και Kapitän, το 1937 και 1938.
Αυτοφερόμενο αμάξωμα και υπερσύγχρονη παραγωγή
Μετά το Olympia, που ήταν το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το πρώτο Kadett είχε επίσης αυτοφερόμενο αμάξωμα. Αυτή η δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο. Για παράδειγμα, οι επιδόσεις και η κατανάλωση ωφελούνται από το χαμηλό βάρους του αυτοκινήτου, ενώ το επίπεδο ασφάλειας είναι υψηλότερο χάρη στην άκαμπτη καμπίνα επιβατών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η αυτοφερόμενη δομή άνοιξε την πόρτα σε μία νέα μέθοδο παραγωγής που χρησιμοποιείται ευρέως ακόμα και σήμερα: Το ‘πάντρεμα’ αμαξώματος και συστήματος κίνησης (κινητήρα, κιβώτιο, άξονας) γίνεται στη γραμμή παραγωγής με τη βοήθεια υδραυλικών ανυψωτικών. Το Kadett κατασκευαζόταν από την Opel, στο Rüsselsheim. Το 1936, η εταιρία έθεσε σε λειτουργία την πιο σύγχρονη μονάδα κρουστικής θραύσης στον κόσμο και τη μεγαλύτερη μονάδα πρεσών στην Ευρώπη.
Φρέσκια σχεδίαση, πρωτοποριακή τεχνολογία
Η ενσωμάτωση των προβολέων στο αμάξωμα αντί της χρήσης ανεξάρτητων μονάδων, έδωσαν στο Kadett μία φρέσκια εμφάνιση, κάτι αναμενόμενο, αφού η Opel ήταν η πρώτη που έκανε τη σύγχρονη αυτοκινητιστική σχεδίαση δημοφιλή στην Ευρώπη. Στη δεκαετία του 1930, λίγο μετά την ενσωμάτωση της εταιρίας στο General Motors Group, ένα τμήμα Σχεδίασης ιδρύθηκε στο Rüsselsheim με πρωτοβουλία του επικεφαλής σχεδίασης της GM, Harley Earl.
Ήδη το 1936, το πρώτο Kadett προσέφερε την ίδια άριστη σχέση αξίας/τιμής (value for money) και μία ‘εκδημοκρατισμένη’ πολυτέλεια. Αυτό έγινε σήμα κατατεθέν της μάρκας Opel. Λεπτομέρειες όπως τα υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, τα φλας, εξαερισμός χωρίς ρεύμα αέρα μέσω τριγωνικού παραθύρου και χώρος αποσκευών με πρόσβαση από το εσωτερικό ήταν την εποχή εκείνη πολύ ασυνήθιστα για την κατηγορία – στο Kadett, όλα ανήκαν στο βασικό εξοπλισμό.
Το Kadett ήταν το πρώτο μοντέλο Opel με καρμπυρατέρ τύπου Venturi, που πήρε το όνομα του Ιταλού φυσικού, Giovanni Battista Venturi (1746–1822), το καύσιμο αναμιγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα πριν την πεταλούδα. Ο σωλήνας Venturi φέρει λεία τοιχώματα και μια στένωση, με αποτέλεσμα να επιταχύνει ο αέρας δημιουργώντας υποπίεση (όπως στο πάνω μέρος των φτερών των αεροπλάνων). Στη στένωση υπάρχει ένα σωληνάκι τροφοδοσίας βενζίνης, η οποία αναρροφάται μέσω υποπίεσης και αναμιγνύεται με τον αέρα.
Μεταπολεμικές γενιές: Από το Kadett A μέχρι το Astra
1962-1965: Opel Kadett A
Μεγάλο ρεζερβουάρ και άφθονος χώρος για τέσσερα άτομα και ένας νέος, ζωηρός κινητήρας και χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν η συνταγή επιτυχίας για το Kadett A. Η Opel κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλο από το 1962 έως το 1965. Οι γραμμές του δίθυρου notchback ήταν πρακτικές και μοντέρνες. Η μεσαία γραμμή ήταν αρκετά χαμηλά, τα πανοραμική παράθυρα προσέφεραν καλή ορατότητα και μία διακοσμητική λωρίδα που εκτεινόταν στο πλάι τόνιζε την επιμηκυμένη φόρμα. Τα εμπρός φτερά στένευαν καταλήγοντας στους προβολείς και τα πίσω άκρα είχαν σχήμα πτερυγίου. Ο εσωτερικός χώρος εντυπωσίασε τρομερά τους ιδιοκτήτες συμβατικών, μικρών αυτοκινήτων. Το πορτμπαγκάζ ήταν πραγματικός χώρος αποσκευών και η τάπα καυσίμου ήταν εκτός. “Opel Kadett, εν ολίγοις: O.K.,” έγραφε η ομάδα διαφήμισης της Opel, πετώντας αιχμές και κατά των ανταγωνιστών της στο Wolfsburg. «Ο χώρος αποσκευών δεν μυρίζει ποτέ βενζίνη» έλεγαν κλείνοντας το μάτι. Με το σύγχρονο, υδρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 cm3 απέδιδε 40 hp και, από το Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon.
1965-1973: Opel Kadett B
Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Όσον αφορά το μοντέρνο σχήμα της, οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από τους συναδέρφους τους στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το κεκλιμένο πίσω τμήμα θύμιζε fastback μοντέλα δημοφιλή στις ΗΠΑ. Το 1966, το “Automobil Illustrierte” έγραφε: «Μπορείς σχεδόν να δεις την ισχύ και την ταχύτητα πριν καν ακούσεις τον κινητήρα.» Δεν αυξήθηκε μόνο το μήκος του αυτοκινήτου αλλά και η ιπποδύναμη. Οι μηχανικοί της Opel αύξησαν τη διάμετρο του 4κύλινδρου κατά 3 mm. Η βασική μονάδα 1.078 cm3 παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 hp.
Το Kadett έγινε άμεση επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Και η επιτυχία αυτή δεν περιορίστηκε στη χώρα που γεννήθηκε. Το 1966, το ποσοστό εξαγωγών έφτασε το 50% καθώς οι πελάτες από 120 χώρες από όλο τον κόσμο επέλεγαν το Kadett.
1973-1979: Opel Kadett C
Η οικογένεια Kadett C είχε πολλά πρόσωπα: ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα σικ δεύτερο αυτοκίνητο με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα ανταγωνιστικό σπορ coupé σε αγωνιστική απόχρωση. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,7 εκατομμύρια το διάστημα 1973 – 1979. Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια. Ανάμεσα στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ξεχώριζαν ήταν μία επίπεδη μάσκα, ένα καπό με την γνωστή πτυχή της μάρκας, και μία εμπρός ποδιά σε μορφή σπόιλερ. «Το Kadett πέρα από την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, είναι σχεδιασμένο έξυπνα και με σαφήνεια. Έχει μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης, επισκευάζεται εύκολα και διακρίνεται για το χαμηλό λειτουργικό κόστος τους» ανέφεραν στα εγκώμιά τους οι συντάκτες του “auto motor und sport” μετά το test drive στην έκδοση 20/73. Το ισχυρό GT/E έκανε ντεμπούτο στο 1975 IAA. Ο κινητήρας 1.9-lit με ψεκασμό Bosch L-Jetronic παρήγαγε 105 hp και επιτάχυνε τα 900 kg του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 km/h.
1979-1984: Opel Kadett D
Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Στο 1979 IAA, το πρώτο FWD μοντέλο της Opel έκανε το ντεμπούτο του ως το σύγχρονο Kadett D. Η διάταξη χώρων του ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Αν και 126 mm μικρότερο από τον προκάτοχό του στα 3.998 mm, διέθετε μεγαλύτερο εσωτερικό και προσέφερε περισσότερο χώρο από τους ανταγωνιστές του. Αλλά δεν ήταν μόνον η διάταξη του κινητήρα και το πλαίσιο με ημιάκαμπτο πίσω άξονα που έσπαγε την παράδοση: το Kadett εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp. Η επανάσταση συνεχίστηκε με τις εκδόσεις αμαξώματος. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών 1.425 L, η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983 ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 km/h και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8 lit. 115 hp. Άλλες τεχνικές μετατροπές ήταν ένα πιο σκληρό και χαμηλότερο πλαίσιο, νέοι αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης και εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά. Συνολικά 2,1 εκατομμύρια Kadett D κατασκευάστηκαν από το 1979 έως το 1984.
1984-1991: Opel Kadett E
Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, αναδείχτηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1984” και ήταν ο απόλυτος νικητής. Με συνολικές πωλήσεις 3.779.289 σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν bestseller της Opel μέχρι τότε και πραγματικός παγκόσμιος πρωταθλητής αεροδυναμικής. Οι μηχανικοί της φίρμας σίγουρα πέτυχαν jackpot το 1984. Βασισμένο στη μηχανολογία του προκατόχου του αλλά με εντελώς νέα σχεδίαση hatchback, το Kadett E έμελλε να μεσουρανήσει. Με συντελεστή αεροδυναμικής 0,39, ήταν ήδη το καλύτερο στην κατηγορία του, αλλά αυτή η τιμή ωχριούσε απέναντι στο διάδοχό του. Μετά από 1.200 ώρες ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα, το μοντέλο E πέτυχε Cd 0,32. Το σπορ GSi, με Cd 0.30 και αεροδυναμική αντίσταση 0,57 m2, ήταν το πιο αεροδυναμικό hatchback σε όλο τον κόσμο. Οι αγοραστές συμπάθησαν τη νέα ‘φόρμα’ μέσα σε λίγους μήνες, προετοιμάζοντας το δρόμο για μία νέα ιστορία επιτυχίας που χάρισε στο Kadett E 625.000 νέες ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη το 1987. Μέχρι εκείνη την εποχή, η έκδοση station wagon είχε ήδη σκαρφαλώσει στην κορυφή της κατηγορίας. Από το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση notchback ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C. Επιπλέον, το σπορ GSi έγινε θρύλος. Όταν ο διάσημος 16βάλβιδος κινητήρας ανέβηκε στη σκηνή το 1987, άφησε τους ανταγωνιστές του να φάνε τη σκόνη του.
1991-1997: Opel Astra F
Περίπου 4,13 εκατομμύρια Astra F κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 1997, κάνοντάς το bestseller όλων των εποχών για τη Opel. Οι εργασίες εξέλιξης επικεντρώθηκαν στο συνδυασμό σύγχρονης σχεδίασης με περισσότερο εσωτερικό χώρο, αυξημένη άνεση και έμφαση στην περιβαλλοντική προστασία.
Ο διάδοχος του Kadett πήρε το όνομά του από Βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Η Opel λανσάρισε επίσης μία επιθετική στρατηγική στον τομέα της ασφάλειας με το νέο αστέρι της. Όλα τα Astra προσέφεραν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες είχαν καταλυτικούς μετατροπείς.
1998-2004: Opel Astra G
Την άνοιξη του 1998, η σχεδίαση τύπου coupé του Astra προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή 3θυρου και 5θυρου hatchback και station wagon. Αργότερα, προστέθηκαν ένα notchback sedan, coupé και cabrio. Προοδευτική, ανεξάρτητη σχεδίαση, δυναμική τεχνολογία πλαισίου και κινητήρα και σχεδόν διπλάσια αντοχή στην κάμψη και στη στρέψη έναντι του προκατόχου του ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά της εντελώς νέας, δεύτερης γενιάς του Opel Astra. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα έπαιξε ζωτικό ρόλο στην υψηλή αξία μεταπώλησής του. Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Αυτό συνδύασε άνεση με ευέλικτη και ασφαλή συμπεριφορά, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. Το μεταξόνιο ήταν περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο, αυξάνοντας τη ευρυχωρία εσωτερικού, κυρίως λόγω περισσότερου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών και του χώρου αποσκευών των 370 L.
2004-2009: Opel Astra H
Με δώδεκα κινητήρες από 90 – 240 hp και επτά εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H που πούλησε πάνω από 2,7 εκατομμύρια οχήματα ήταν εξαιρετική. Όταν λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2004, η τρίτη γενιά Astra διέθετε προηγμένη σχεδίαση, κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και άφθονες τεχνικές καινοτομίες, ενώ κέρδισε αμέσως πολυάριθμες διακρίσεις σε συγκριτικές δοκιμές εντύπων του ειδικού τύπου. Τα τεχνολογικά ατού του Astra περιλάμβαναν προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDSPlus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης – Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και αποκλειστικών σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών. Το Astra προσέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ο οργανισμός προστασίας καταναλωτών Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) του απένειμε πέντε αστέρια για την προστασία των ενηλίκων επιβατών. Συγκεντρώνοντας συνολικά 34 βαθμούς, θεωρείτο ένα από τα ασφαλέστερα sedan της κατηγορίας των συμπαγών μοντέλων.
2009 – 2015: Opel Astra J
Το Opel Astra J όχι μόνον ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, αλλά υποστηρίζει και τους οδηγούς με μία σειρά τεχνολογιών που είχαν ήδη συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του μεσαίου Insignia. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει το οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή αλλάζει σε μεγάλη σκάλα. Με νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο με την προσαρμοζόμενη τεχνολογία FlexRide, το τελευταίο Astra μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά του ταλέντα. Μία νέα δομή πίσω άξονα εγγυάται οδηγική απόλαυση, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και μέγιστη άνεση, με ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt για βελτιωμένο έλεγχο του τροχού. Οι οδηγοί του Astra επωφελούνται επίσης από μία νέα γενιά εμπρός καθισμάτων που έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα στο τομέα της εργονομίας και της ασφάλειας και είναι πιστοποιημένα με τη σφραγίδα ποιότητας του ανεξάρτητου οργανισμού γιατρών και ειδικών της πλάτης AGR (action for healthy backs).
From 2015: Opel Astra K – Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016
Μέχρι 200 kg ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο εσωτερικά παρά το μειωμένο συνολικό μήκος, και πιο αποδοτικό χάρη στην αποκλειστική χρήση κινητήρων νέας γενιάς, το νέο Astra αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης και στέφεται Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Το συμπαγές μοντέλο διατίθεται και πάλι σε έκδοση hatchback και στο ευρύχωρο μοντέλο Sports Tourer. Η Opel λαμβάνει πολυάριθμες παραγγελίες ήδη πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2015 μέχρι σήμερα, η εταιρία έχει λάβει 275.000 παραγγελίες για την πιο πρόσφατη γενιά Astra.
Συνεχίζοντας μία παράδοση που ξεκίνησε με το Astra G, το νέο Astra K ξεχωρίζει και με την τεχνολογία φωτισμού του. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει την τεχνολογία, full LED matrix IntelliLux LED® στην κατηγορία των κόμπακτ, που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο των πολυτελών και premium μοντέλων από υψηλότερες κατηγορίες. Συστήματα υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς περιλαμβάνουν Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking). Επιπλέον, το νέο Astra K προσφέρει μία αίσθηση ευεξίας στους επιβάτες με νέα, εργονομικά εμπρός καθίσματα, πιστοποιημένα από τον οργανισμό AGR, ενώ τα εμπρός καθίσματα μπορούν να αναβαθμιστούν με μία λειτουργία εξαερισμού και μασάζ.
Νίκος Τσάδαρης