Το Altea γεννήθηκε και έζησε ως η πιο χρηστική εναλλακτική του ομόσταβλου Leon. Ωστόσο, το προφίλ αυτής της υποκατηγορίας οχημάτων ποτέ δεν τους επέτρεψε, στην Ελλάδα τουλάχιστον, να καταστούν ιδιαίτερα επιτυχημένα.
Αυτό δεν αποτρέπει μοντέλα σαν το Altea της δοκιμής να προσφέρουν μια εξαιρετική λύση μετακίνησης για οικογενειάρχες με πιο αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Ειδικά από τη στιγμή που το μοντέλο εφοδιάστηκε με τον κινητήρα τελευταίας κοπής, 1,2 TSI των 105 ονομαστικών ίππων (το ίδιο μοτέρ έχει δυναμομετρηθεί μέχρι 122 ίππους).
Επιτυχημένη μετάγγιση
Το μοτέρ που έχει πλαισιώσει τον τελευταίο καιρό πληθώρα μοντέλων του ομίλου της VW, από μικρά μέχρι SUV, αποτελεί εγγύηση επιτυχίας και στο Altea. Έχοντας ως εφόδια την πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία, αλλά και τα αποθέματα δύναμης στο μεγαλύτερο εύρος του στροφομέτρου, το Altea επιδεικνύει, λόγω βάρους, μια σχετική ραθυμία πολύ χαμηλά και μια σχετική κόπωση πολύ ψηλά.
Από την άλλη, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. μπορεί επιτευχθεί εφόσον ο οδηγός σεβαστεί το γκάζι και δεν επιμείνει πολύ με τα κατεβάσματα. Ακόμα και τότε το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο θα αποδειχτεί σε σύμμαχο με την ακρίβειά του. Στο δρόμο, το Altea διατηρεί τα σπορ στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη SEAT, προσαρμόζοντάς τα σε πιο οικογενειακούς ρυθμούς κίνησης.
Έτσι, το τιμόνι παραμένει ακριβές και πληροφοριακό, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης πάντα υπό έλεγχο με τη βοήθεια του στάνταρ ESP. Σε κάθε περίπτωση, χωρίς να θίγεται ιδιαίτερα η ποιότητα κύλισης και η άνεση πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, το Altea δεν κρύβει τον αθλητικό χαρακτήρα του στο σετάρισμα της ανάρτησης.
Οικογενειακή προοπτική
Στο εσωτερικό του, η σχεδίαση δεν καταφέρνει να κρύψει τα χρόνια της, παρά τις τελευταίες βελτιώσεις. Η προτεραιότητα δίνεται στην ευρυχωρία επιβατών και αποσκευών (409 λίτρα), ενώ οι ψηλά τοποθετημένες θέσεις δίνουν έναν άλλο αέρα στις μετακινήσεις. Ποιοτικά τα πλαστικά ξεχωρίζουν για τη στιβαρή συναρμογή τους και είναι σκληρά στην υψή. Τουλάχιστον, από μέσα δε λείπει τίποτα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ακόμα και από την βασική έκδοση Elegance της δοκιμής που κοστίζει 14. 630 ευρώ με απόσυρση.
Πηγή: autotriti.gr