Από όλες τις εταιρείες των Fiat Group και Chrysler LLC, η Alfa Romeo έχει τις περισσότερες πιθανότητες να έχει μια δυνατή παγκόσμια παρουσία, φέρνοντας τα απαραίτητα χρήματα και νούμερα πωλήσεων. Το μεγάλο αφεντικό του ιταλικού ομίλου, ο Sergio Marchionne, γνωρίζει το παραπάνω πολύ καλά και για αυτό δε θέλει να πουλήσει την Alfa Romeo στη Volkswagen, παρόλες τις επίμονες προσπάθειες του Ferdinand Piech.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της Alfa Romeo είναι οι συνεχείς καθυστερήσεις στα σχέδιά της, όπως είναι το διάδοχο μοντέλο της 159, αλλά και η πολυαναμενόμενη επιστροφή της στις Η.Π.Α. Παρόλα αυτά, σε μία πρόσφατη εκδήλωση για επενδυτές, το Fiat Group παρουσίασε ένα επικαιροποιημένο πλάνο για τη μιλανέζικη φίρμα, μέσω του οποίου ελπίζουν να αναζωογονήσουν την Alfa, καθώς περιλαμβάνει αρκετά νέα μοντέλα.
Το εταιρικό σχέδιο περιλαμβάνει δύο ειδών μοντέλα: αυτά που θα λειτουργήσουν ως «κράχτες», βελτιώνοντας το προφίλ της εταιρείας και εκείνα που θα φέρουν χρήματα μέσω των μαζικών πωλήσεων.
Το πρώτο νέο όχημα της Alfa θα είναι το super car 4C, το οποίο θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της φίρμας στις Η.Π.Α. το 2013. Παρόλο που αναμένεται να κάνει λίγες πωλήσεις, το 2θέσιο coupe από ανθρακονήματα, στηριζόμενο στην αισθητική και τις προηγμένες τεχνολογίες που θα φέρει, θα λειτουργήσει ως μια υπενθύμιση στον 21ο αιώνα της ιστορίας και των διακρίσεων της Alfa Romeo.
Το δεύτερο μοντέλο που ως στόχο θα έχει να ενισχύσει το προφίλ της εταιρείας είναι η Spider, η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2014. Σύμφωνα με την Alfa, το νέο της roadster θα προσφέρει τόσο οδηγικές συγκινήσεις όσο και το αξεπέραστο αισθητικό στιλ της εταιρείας, την ίδια στιγμή που η ελαφριά κατασκευή θα της χαρίσει μια υψηλή σχέση ισχύος / βάρος.
Πολύ μεγαλύτερης σημασίας για την ανάπτυξη και την οικονομική βιωσιμότητα της Alfa Romeo είναι η νέα Giulia, η οποία θα διατίθεται τόσο σε saloon όσο και σε sportwagon αμάξωμα. Θα στηρίζεται σε μία επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας της Giulietta. Το εν λόγω μοντέλο θα αντικαταστήσει τελικά την 159 το 2014, δύο χρόνια αργότερα από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Βέβαια, η 159 θα σταματήσει να παράγεται στο τέλος του 2012, κάτι που σημαίνει πως η Alfa θα μείνει χωρίς εκπρόσωπο στα μεσαία οχήματα για περισσότερο από ένα χρόνο. Η αιτία για αυτό το κενό βρίσκεται στο ότι το αφεντικό, ο Sergio Marchionne, απέρριπτε διαδοχικές προτάσεις της σχεδιαστικής ομάδας της Alfa Romeo.
Το δεύτερο όχημα που ευελπιστούν στην Alfa να σημειώσει μαζικές πωλήσεις και να φέρει λεφτά στα ταμεία, είναι ένα compact SUV, το οποίο θα διατίθεται παγκοσμίως. To compact SUV θα κατασκευάζεται στην Ιταλία, θα δανειστεί τεχνογνωσία από το «baby Jeep» που θα φτιάξει η Fiat και οι άνθρωποι της Alfa υπόσχονται πως θα συνδυάζει τις κλασικές αξίες των SUV με την αισθητική, την απόδοση και το κράτημα που χαρακτηρίζει κάθε όχημα της μιλανέζικης φίρμας.
Μαζί με τη Giulia, αναμένεται να συνεισφέρει τα μέγιστα στο στόχο της Alfa να πιάσει τις 400.000 πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2014, κάτι που απέχει πολύ από το φετινό στόχο των 155.000.
Οι φίλοι της εταιρείας θα χαρούν να ακούσουν πως η Alfa θα λανσάρει το πρώτο μαζικής παραγωγής πισωκίνητο όχημα μετά την 75 που σταμάτησε το 1992. Το ανώνυμο προς το παρόν sedan θα αποτελέσει την πολυτελή ναυαρχίδα της εταιρείας και το πιθανότερο είναι να μοιραστεί την πλατφόρμα με το Chrysler 300. Ότι έκανε, δηλαδή, και η Lancia στην περίπτωση της νέας Thema…
Η Alfa αποκάλυψε επίσης πως θα φέρει ένα V6 μηχανικό σύνολο, ενώ η έναρξη της παραγωγής του έχει προγραμματιστεί για το 2014.
Κεντρική θέση στα πλάνα της Alfa Romeo καταλαμβάνει η κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου αλουμινένιου κινητήρα 1,8 λτ. Με άμεσο ψεκασμό και κάνοντας χρήση υπετροφοδότησης, θα τοποθετηθεί σε μεγάλο εύρος μοντέλων της εταιρείας και θα έχει απόδοση έως και 300 ίππους.
Για το τέλος η Alfa Romeo άφησε τα σχέδιά της για την υπάρχουσα γκάμα της. Το δίδυμο των Brera / Spider θα σταματήσει να παράγεται προς τα τέλη του τρέχοντος έτους. Τα σημαντικά νέα, όμως, είναι πως επιβεβαιώθηκε η είδηση που είχαμε εδώ και καιρό πως η MiTo θα αποκτήσει και 5θυρη έκδοση, κάτι που προγραμματίζεται για τις αρχές του 2014. Την ίδια χρονιά η Giulietta θα λάβει την πρώτη της ανανέωση.
Πηγή: autotriti.gr