Η Alfa Romeo επιστρέφει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι με ένα επιβλητικό περίπτερο αντάξιο της φήμης της ως το σύμβολο της ιταλικής τελειότητας. Όλα τα φώτα θα πέσουν πάνω στη Giulia, η οποία ενσαρκώνει το πνεύμα της φίρμας, και συνδυάζει με επιτυχία όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την κάνουν μια από τις αγαπημένες μάρκες αυτοκινήτων, όπως η ξεχωριστή σχεδίαση, οι κινητήρες υψηλής απόδοσης, η κατανομή βάρους, οι τεχνικές προδιαγραφές και η αναλογία βάρους και ισχύος.
Οι επισκέπτες της έκθεσης του Παρισιού θα έχουν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά τη Giulia Veloce, που διαθέτει ιδιαίτερες εκδόσεις κινητήρα και ένα πραγματικά ιδιαίτερο στυλ. Η Giulia Veloce έρχεται με δύο νέες εκδόσεις κινητήρα, έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 2.0-λίτρων 280 HP και έναν ντίζελ 2.2-λίτρων 210 HP, που συνδυάζονται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα τετρακίνησης Q4.
Στο Παρίσι, η Alfa Romeo Giulia θα παρουσιαστεί σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις: δύο νέες ενσαρκώσεις της Veloce, δύο εκδόσεις Super και η Quadrifoglio. Με την αίσθηση των κοινών οικογενειακών καταβολών με τη Giulia να είναι διάχυτη, το κοινό μπορεί να δει από κοντά τις νέες Giulietta Veloce και Mito Veloce, καθώς και τις εκδόσεις Coupé και Spider της Alfa Romeo 4C.
Alfa Romeo Giulia Veloce
«Veloce» είναι όνομα, συνώνυμο της παράδοσης της Alfa Romeo. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1956 στη Giulietta και από τότε συνοδεύει τις πιο σπορ και πρωτότυπες εκδόσεις της μάρκας.
Στην Έκθεση θα παρουσιαστούν δύο νέες παραλλαγές της Giulia Veloce, με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση: Το πρώτο μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο του σε χρώμα Blue Misano και είναι εξοπλισμένο με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.0-λίτρων 280 HP, ενώ το δεύτερο μοντέλο εμφανίζεται με δελεαστικό Silverstone grey αμάξωμα και είναι εξοπλισμένο με τον νέο ντίζελ κινητήρα 2,2 λίτρων 210 HP.
Το εξωτερικό της νέας Giulia Veloce ξεχωρίζει τόσο για τα «στυλάτα» χαρακτηριστικά του, όπως οι προφυλακτήρες και τα γυαλιστερά τελειώματα στις μαύρες πόρτες, καθώς και για τα σπορ στοιχεία, όπως η εξάτμιση με διπλή απόληξη και οι προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 19’’. Η ίδια σπορ αίσθηση επικρατεί και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τα νέα μαύρα δερμάτινα καθίσματα Sport να κυριαρχούν και το σπορ τιμόνι με τα αυθεντικά σημεία λαβής, τα αλουμίνια ένθετα στο ταμπλό, στο κεντρικό τούνελ και στα πάνελ των θυρών και οι προβολείς Xenon να το πλαισιώνουν με ένα μοναδικό τρόπο.
Αυτό το ιδιαίτερο εσωτερικό και εξωτερικό στυλ συνδυάζεται απόλυτα με πλούσιο, βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το σύστημα Alfa DNA, το σύστημα infotainment Connect 6.5″, καθώς και τα νέα αποτελεσματικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Forward Collision Warning (FCW) με Autonomous Emergency Brake (AEB) και αναγνώριση πεζών, το Integrated Brake System (IBS), το Lane Departure Warning (LDW) και το Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας.
Στο Παρίσι κάνει πρεμιέρα ο νέος 2λιτρος κινητήρας βενζίνης που κινεί τη μια από τις δύο εκδόσεις της Giulia Veloce. Πρόκειται για έναν αλουμινένιο 4κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 280 HP στις 5.250 rpm και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 rpm. Εκτός από το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα χρονισμού MultiAir για την διαχείριση των βαλβίδων, στη συγκεκριμένη έκδοση του κινητήρα περιλαμβάνεται και ένα σύστημα υπερσυμπιεστή “2 σε 1” και άμεσο ψεκασμό με σύστημα υψηλής πίεσης που φτάνει τα 200 bar. Τα παραπάνω καταφέρνουν να προσφέρουν άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα, καθώς και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Εναλλακτικά, η Giulia Veloce προσφέρεται με το νέο κινητήρα ντίζελ 2,2 λίτρων που αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 210 HP στις 3.500 rpm και τη μέγιστη ροπή 470 Nm στις 1.750 rpm. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2,2 λίτρων της Giulia είναι ο πρώτος κινητήρας ντίζελ στην ιστορία της φίρμας που έχει κατασκευαστεί πλήρως από αλουμίνιο. Υιοθετεί την τελευταία γενιά του συστήματος MultiJet II, εξασφαλίζοντας άνεση και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Οι δύο κινητήρες, μέσα από αυστηρές διαδικασίες και μεθόδους τεχνολογικής αιχμής, κατασκευάζονται ο ένας στις εγκαταστάσεις στο Termoli (βενζίνοκινητήρας) και ο άλλος σε αυτές της Pratola Serra (ντίζελ) στην Ιταλία, ενώ συνοδεύονται και οι δύο από το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Επιπλέον, υπάρχει και η καινοτόμος έκδοση “ΑΕ” (Advanced Efficiency) που ξεχωρίζει από το ειδικό διακριτικό στο πίσω μέρος, και είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις εξοπλισμού της Giulia και της Giulia Super. Είναι εξοπλισμένη με τον κινητήρα ντίζελ 2,2 λίτρων 180 HP που συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και επιτυγχάνει εξαιρετικά αποτελέσματα όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου (μόλις 4,2l/100 km) και στις εκπομπές ρύπων (μόλις 99 g/km CO2 σε μικτό κύκλο). Τα παραπάνω αποτελέσματα γίνονται εφικτά χάρη στις ειδικές τεχνολογικές λύσεις, που οδηγούν στην επίτευξη μοναδικών επιδόσεων σχετικά με τη συνολική λειτουργία του κινητήρα από τις χαμηλές κιόλας στροφές, όπως τελική ταχύτητα 230 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,2″. H συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων χαμηλής πίεσης (EGR), νέο intercooler αέρα-νερού, διαφορετική κλιμάκωση στο κιβώτιο, δευτερεύον σύστημα ψύξης κινητήρα, χαμηλότερη κατά 5 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, ειδικές ζάντες αλουμινίου με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης διαστάσεων 205/60 και βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας στα μόλις 0,23 Cd.
Στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Giulia Veloce, η Alfa Romeo παρουσιάζει το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης με τεχνολογία Q4, ειδικά εξελιγμένο για σπορ οδήγηση, αποδοτικότητα και ασφάλεια. Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 που τοποθετείται στην Giulia Veloce περιλαμβάνει ένα ενεργό σώμα μεταφοράς και εμπρός διαφορικό που ενσωματώνουν τις ειδικές τεχνικές προδιαγραφές της AR, προκειμένου η υψηλή ροπή του κινητήρα να μεταφερθεί άμεσα μέσα από μια ιδιαίτερα συμπαγή και ελαφριά κατασκευή (το συνολικό βάρος αυξήθηκε κατά μόλις 60 κιλά). Το σώμα μεταφοράς χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ο οποίος – ανάλογα και με το πρόγραμμα του Alfa DNA – μεταφέρει τη ροπή εξαιρετικά γρήγορα αναλογικά και στους δύο άξονες.
Σε κανονικές συνθήκες η Giulia Veloce με το σύστημα Q4 συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο με τη ροπή του κινητήρα να μεταδίδεται 100% στους πίσω τροχούς. Όταν φτάνει στα όρια απώλειας της πρόσφυσης, το σύστημα μεταφέρει έως το 60% της ροπής στους μπροστινούς τροχούς σε πραγματικό χρόνο. Προκειμένου να διασφαλιστεί η υψηλότερη δυνατή ταχύτητα στην αναδιανομή της ροπής, το σύστημα εκμεταλλεύεται την υψηλή μηχανική ολίσθηση (διαφορά ταχύτητας) μεταξύ των δύο αξόνων που φτάνει μέχρι και 2,5%. Αυτό μεταφράζεται σε εξαιρετική πρόσφυση και κατευθυντικότητα μέσα στις στροφές.
Το σύστημα Q4 της Giulia Veloce παρέχει όλα τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (σταθερότητα, υψηλή πρόσφυση και ασφάλεια) εξασφαλίζοντας, παράλληλα, χαμηλή κατανάλωση, άμεση ανταπόκριση, αλλά και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο.
Άλλες ιδιαιτερότητες της Giulia αποτελούν η ξεχωριστή κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων, η εξελιγμένη ανάρτηση (ευρεσιτεχνία της AR) και το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία. Mε τη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών, όπως ανθρακόνημα, αλουμίνιο, σύνθετο αλουμίνιο και πλαστικό, επιτυγχάνεται καλύτερη αναλογία βάρους-ισχύος (μικρότερη από 3 στην έκδοση Quadrifoglio), γεγονός που συμβάλλει στην επίτευξη εξαιρετικών επιδόσεων.
Ακολουθώντας πιστά την παράδοση, η νέα Giulia προσφέρει μοναδικές τεχνολογικές λύσεις που την καθιστούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία της. Περιλαμβάνονται εξελιγμένα συστήματα, όπως το Integrated Brake System(IBS) για σημαντικά μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος και ενεργή ανάρτηση για εξαιρετική άνεση. Αποκλειστικά στην έκδοση Quadrifoglio διατίθεται και η τεχνολογία Torque Vectoring για βελτίωση της μετάδοσης ισχύος στο δρόμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ελέγχοντας τη ροπή ξεχωριστά σε κάθε τροχό, καθώς και το Active Aero Splitter για ενεργό διαχείριση της αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες.
Η Giulia αξιολογήθηκε με 5 αστέρια από τον ευρωπαϊκό οργανισμό Euro NCAP, αποσπώντας συνολική βαθμολογία 98% για την προστασία των ενήλικων επιβατών κάθε αναστήματος. Πρόκειται για την υψηλότερη βαθμολογία που έχει πετύχει ποτέ ένα αυτοκίνητο, ακόμη και μετά την υιοθέτηση αυστηρότερων κριτηρίων το 2015. Αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα προέκυψε χάρη σε δύο βασικά στοιχεία: πρώτον, στην υιοθέτηση μιας ευρείας σειράς καινοτόμων συστημάτων ασφαλείας, και, δεύτερον, στην απόδοση του αμαξώματος που είναι εξίσου ελαφρύ και άκαμπτο, μέσα από την εκτεταμένη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών όπως το ανθρακόνημα, το αλουμίνιο και το κράμα αλουμινίου.
Στην έκθεση του Παρισιού παρουσιάζονται δύο Giulia Super με τον κινητήρα ντίζελ 2,2 180 HP και τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2,0 200 HP, με 8ταχύτο αυτόματο κιβώτιο και πίσω κίνηση. Αυτα τα μοντέλα ενισχύονται με τα πακέτα Sport (σπορ τιμόνι με ειδική λαβή, αλουμίνια ένθετα στο ταμπλό, στο κεντρικό τούνελ και στα πάνελ των θυρών, καθώς και προβολείς Xenon) και Luxury (δερμάτινα καθίσματα, δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα κ.ά).
Τέλος, στο περίπτερο υπάρχει και μια Giulia Quadrifoglio Competition Red, που συνδυάζεται με εναν βενζινοκινητήρα 2,9 V6 BiTurbo 510 HP με σπορ «χαρτογράφηση», διαθέτοντας 19″ ζάντες ελαφρού κράματος, κεραμικό ανθρακονημάτινο συστημα πέδησης και καθίσματα Sparco με ανθρακονημάτινο κέλυφος.
Giulietta και Mito
Τα φώτα της έκθεσης θα πέσουν και πάνω στις νέες Giulietta και MiTo, δυο επανασχεδιασμένα μοντέλα τα οποία ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη Giulia. Το εμπρός μέρος διαθέτει νέα γρίλια και το θρυλικό τριφύλλι στη μετόπη (πιθανόν το πιο διάσημο και αναγνωρίσιμο σύμβολο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας). Τα γράμματα των ονομάτων της Giulietta και MiTo μοιάζουν με εκείνα της Giulia. Άλλα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην γκάμα των δύο μοντέλων είναι, ο ανανεωμένος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1,6 JTDm με το αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT και οι εξαιρετικές UconnectTM LIVE υπηρεσίες, με τις οποίες μπορείς να μείνεις συνέχεια συνδεδεμένος μέσω του smartphone.
Το περίπτερο της AR στο Παρίσι περιλαμβάνει και τη Giulietta Veloce με τον υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1750 240 HP και το κιβώτιο TCT. Ξεχωρίζει για το μεταλλικό μαύρο “Etna Black” χρώμα, τους νέους σπορ προφυλακτήρες με τις κόκκινες προσθήκες, το γυαλιστερό ανθρακί φινίρισμα, τη γυάλινη οροφή, το ενισχυμένο σύστημα πέδησης Brembo με κόκκινες δαγκάνες, τις νέες 18″ ζάντες αλουμινίου. Η ίδια σπορ εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό με νέα καθίσματα σε δέρμα και αλκαντάρα.
Η νέα MiTo επίσης παρουσιάζεται στο περίπτερο της μάρκας με επανασχεδιασμένα στοιχεία, διατηρώντας τη θέση του μικρού σπορ αυτοκινήτου που γοητεύει τους καταναλωτές. Στο Παρίσι βρίσκεται και η πιο σπορ έκδοση της γκάμας, με τον κινητήρα βενζίνης 1,4 170 HP MultiAir Turbo και το αυτόματο TCT κιβώτιο, που διαθέτει νέα σπορ καθίσματα με κόκκινη δερμάτινη ταπετσαρία και νέες 18″ ζάντες αλουμινίου 5 οπών.
4C Coupé και 4C Spider
Στο επίκεντρο της έκθεσης θα βρίσκεται και η AR 4C, στις εκδόσεις Coupe και Spider. Και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με τον ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο αλουμινένιο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.750 κ.εκ. με επιδόσεις supercar: τελική ταχύτητα πάνω από 257 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5″, 1,1 g πλευρικής επιτάχυνσης και 1,25 g επιβράδυνσης κατά το φρενάρισμα.
Στο Παρίσι, η 4C Spider θα παρουσιαστεί σε κόκκινο χρώμα Competition τριπλής επίστρωσης με ανθρακονημάτινο κάλυμμα roll-bar, ακτινωτές ζάντες 18″ εμπρός και 19″ πίσω, καθώς και το νέο σύστημα διπλής εξάτμισης τιτανίου από την Akrapovič. Στο ίδιο περίπτερο και η βραβευμένη 4C Coupe σε μεταλλικό γκρι Symbolic χρώμα τριπλής επίστρωσης και ανθρακόνημα στην οροφή και σε αρκετά άλλα στοιχεία όπως στους αεραγωγούς του προφυλακτήρα στο πλάι και εμπρός, στους καθρέφτες και στο πίσω σπόιλερ.
Νίκος Τσάδαρης