Το νέο Mokka X είναι μικρό σε μέγεθος (μήκος 4.28 μ), αλλά είναι σίγουρα ένα δημοφιλές SUV. Η πρώτη γενιά Mokka την οποία διαδέχεται, έχει ήδη ξεπεράσει τις 600.000 παραγγελίες από το 2012 που λανσαρίστηκε.
Η κομψότητα, η γκάμα κινητήρων σε συνδυασμό με τον περιπετειώδη χαρακτήρα, τις επιλογές συνδεσιμότητας και τις προηγμένες τεχνολογίες το ανέδειξαν σε ένα από τα δημοφιλέστερα οχήματα της κατηγορίας του σε όλη την Ευρώπη. Αυτός είναι και ο λόγος που η Opel αποφάσισε να διατηρήσει όλα τα ατού του προηγούμενου μοντέλου στη φάση εξέλιξης του Mokka X προσθέτοντας μερικές πινελιές που το κάνουν ακόμα καλύτερο.
Το εξωτερικό του Mokka X αναμφίβολα διαθέτει προσωπικότητα. Η νέα εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel, με στοιχεία όπως οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού και δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED. Η πρόσοψη είναι διαμορφωμένη με μεγαλύτερη ακρίβεια με κομψές ανάγλυφες επιφάνειες και λιγότερα πλαστικά ένθετα, κάτι που χαρίζει στο μικρό SUV μεγαλύτερο εύρος και στιβαρότητα. Αυτό συνεχίζεται στο πίσω τμήμα, στα πίσω φώτα που προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED.
Στο προφίλ του αμαξώματος διακρίνονται τα ανάγλυφα χαρακτηριστικά του και οι σπορ λεπτομέρειες με τις κομψές γραμμές χαμηλά. Νέες αποχρώσεις όπως οι Amber Orange και Absolute Red μαζί με το προαιρετικό OPC Line Sport Pack με εμπρός και πίσω σπόιλερ και πλαϊνά μαρσπιέ τονίζουν τη σπορ εμφάνιση.
Το εσωτερικό είναι πλήρως ανανεωμένο. Το ταμπλό οργάνων υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα, την κατασκευαστική ακρίβεια και αρτιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Εντυπωσιακή και λιτή ταυτόχρονα, με λιγότερους διακόπτες καθώς πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από capacitive οθόνες αφής. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4.2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD.
Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα «έξυπνο», προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης που βοήθησε τον προκάτοχό του να κερδίσει δύο βραβεία All-wheel Drive Car of the Year στη Γερμανία. Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστημα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:5050, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD αυτοκίνητο. Το AWD σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταματημένο για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Αυτό ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσμα δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη («active on demand system»).
Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το AWD σύστημα ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες απαιτούν βελτίωση της πρόσφυσης, κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες. Σε υγρούς και βρεγμένους δρόμους, συμβαίνει μία περιστασιακή ανακατανομή τις κινητήριας ισχύος. Ανάλογα με την κατάσταση του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου, η ροπή μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς. Επομένως, ακόμα και στιγμιαία, όπως όταν πέσει σε λακκούβα ή πάγο, πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς παρέχει μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια, αυξάνοντας επομένως την αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.
Το all-wheel drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.4λτ με 140 ίππους (κατανάλωση: στην πόλη 8,3-8,22 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 5,6-5,52 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 6,5-6,42 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 152-1491 γρ/χλμ) και τον 1.6 CDTI «whisper diesel» με 136 ίππους (κατανάλωση: στην πόλη 5,2-5,01 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 4,4-4,21 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 4,7-4,51 λτ/100 χλμ, 124-1191 γρ/χλμ CO2). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο.
Επιπλέον το σύστημα τετρακίνησης με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο, συνδυάζεται με τη νέα γενιά του 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo με 152 ίππους (κατανάλωση: στην πόλη 7,9-7,81 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 5,7-5,61 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 6,5-6,41 λτ/100 χλμ, εκπομπές 150-1481 γρ/χλμ CO2) που έκανε το ντεμπούτο του στο Astra.
Κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Mokka X, οι μηχανικοί επέλεξαν να κάνουν τις καινοτόμες τεχνολογίες προσιτές στο ευρύ κοινό λανσάροντας τους προβολείς Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED. Το νέο σύστημα AFL LED προσαρμόζει τις λειτουργίες φωτισμού των προβολέων σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς.
Περιλαμβάνει 9 διαφορετικές λειτουργίες όπως φωτισμό πόλης, φωτισμό επαρχιακού δρόμου και tourist mode. Αυτό το σύστημα LED αντικαθιστά το προηγούμενο BiXenon AFL+. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία LED προσφέρει μία ποιότητα φωτισμού που επιτρέπει να βλέπουμε τα «αληθινά» χρώματα των πραγμάτων, αυξάνοντας την οπτική απόλαυση. Επιπλέον, καθώς δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα στη μονάδα των φώτων, το σύστημα αντιδρά ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ είναι εξαιρετικά αξιόπιστο στο πέρασμα του χρόνου. Επιπλέον, οι νέοι προβολείς καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, και επομένως είναι πιο οικονομικοί.
Η νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, έχοντας υψηλότερη ανάλυση και αυξημένη ισχύ επεξεργασίας εικόνας αναβαθμίζει όλες τις λειτουργίες που υποστηρίζει, όπως η Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Assist) του συστήματος φωτισμού LED AFL. Λόγω της βελτιωμένης κάμερας και του προαιρετικού συστήματος πλοήγησης που στέλνει σήματα της κυκλοφορίας, το αναβαθμισμένο Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) του Mokka X έχει βελτιωμένη ικανότητα ανίχνευσης.
Η λειτουργία Ένδειξης Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication [FDI]) χρησιμοποιεί εμπρός κάμερα για ανίχνευση προπορευόμενων οχημάτων, και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) αναβαθμίζεται τώρα με ανακλαστικές προειδοποιητικές λυχνίες LED (Alert Display). Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται πολύ γρήγορα, κόκκινες λυχνίες LED ανακλώνται στο παρμπρίζ. Επιπλέον, μία ηχητική προειδοποίηση παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει. Το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες πάνω από 60 χλμ/ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που άθελά του βγει από τη λωρίδα με μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό και μία ηχητική προειδοποίηση.
Όπως το νέο Astra, το Mokka X θα διατίθεται με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Στην Ελλάδα η υπηρεσία Opel OnStar θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο. Επιπλέον, δύο εκδόσεις της νέας γενιάς του συστήματος infotainment IntelliLink θα γιορτάσουν το ντεμπούτο τους στο SUV. Το IntelliLink θα φέρει τον κόσμο των smartphones στο αυτοκίνητο μέσω συστημάτων σύνδεσης κινητών τηλεφώνων Apple CarPlay και Android Auto (όπου διατίθενται).
Εκτός από καλά συνδεδεμένο το Mokka X μπορεί να θεωρηθεί και το πιο άνετο. Όπως στα περισσότερα μοντέλα Opel, το AGR (Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη, που υποστηρίζεται από μία ανεξάρτητη ομάδα ειδικών για την υγεία της πλάτης) δοκίμασε και πιστοποίησε τα εργονομικά καθίσματα, που είναι μοναδικά στην κατηγορία και κάνουν τις μεγάλες διαδρομές εξ ίσου απολαυστικές και σε ανώμαλα εδάφη.
Το παντός εδάφους όχημα έχει και ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης, το Keyless Open & Start. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατήσει το μπουτόν στο κλειδί του οχήματος για να ανοίξει ή να κλειδώσει το αυτοκίνητο του. Απλά έχει το κλειδί στην τσέπη ή στην τσάντα του και πιέζει το μικρό μπουτόν στη λαβή οποιασδήποτε πόρτας για να επιτρέψει/αποτρέψει την πρόσβαση στο χώρο επιβατών και αποσκευών. Η διεπαφή εκκίνησης/ανάφλεξης είναι επίσης χωρίς κλειδί.
Με τις ικανότητες εκτός δρόμου, την ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων, την εξαιρετική συνδεσιμότητα, τα πειστικά χαρακτηριστικά άνεσης και τη νέα σχεδίαση, το Mokka X πολλά θετικά στοιχεία που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, προσελκύοντας και νέους πελάτες στη φίρμα.
Νίκος Τσάδαρης